Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 41 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 406
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    Even aanpassen: de fx-loop is in principe wel te houden, er komt na de return stage een lampen-stage die weg zou moeten, ik weet niet of deze effect heeft op de loop, en in het geval dat ik vorig jaar gemaakt heb, vond de eigenaar de fx-loop onnodig.
    Presence control ben je ook kwijt (is eigenlijk ook geen echte presence, en je zou een echte presence kunnen bouwen, tussen transformator en Phase Invertor dan).
    Ooohh is dat alles? Ik dacht dat het complex zou zijn.

    Bedankt maar ik denk dat dit nog even abracadabra voor mij is. Bij dit soort dingen heb ik echt plaatjes nodig voordat ik enigzins begrijp wat je zegt. En dan met evt hulp aan de slag.

    Eerst maar eens schoonmaken en je mail afwachten en goed laten uileggen door de plaatselijke ampdokter. Mijn colega is hier ook goed in maar die zie ik pas na de vakantie. Is ook member hier maar komt hier nooit.

  2. #42

    Standaard

    Hoe moet ik me dat voorstellen als een sl-x gemod wordt naar een Soldano? Wat verandert er dan aan klank en ik neem aan dat je dan de sl-x met 6L6 buizen bedoelt toch?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Ik weet dat de jcm900 SL-X te modden is naar een soldano achtig schema. Maar hoe dat met de standaard jcm's zit weet ik niet. Deze hebben geloof ik een preamp buis minder dan de SL-X. Is vast wel iets over te vinden op internet.
    " Great minds think alike"

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braindead Bekijk bericht
    Hoe moet ik me dat voorstellen als een sl-x gemod wordt naar een Soldano? Wat verandert er dan aan klank en ik neem aan dat je dan de sl-x met 6L6 buizen bedoelt toch?
    De sound gaat meer op die van een SLO lijken...

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Ik heb hem net even puur op het clean (A) kanaalgezet en zo even de verschillende gitaren uitgeprobeerd. En wanneer de preamp laag word gehouden en de amp zelf op vijf gezet en de reverb een beetje open dan klinkt dat echt niet slecht. Het beste reageert de jcm op de P90's en dat is wat ik eigenlijk al verwacht had. Morgen de sheraton met de P94's nog proberen en daarna de pots schoonmaken.

  5. #45

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.951

    Standaard

    Voordat er heftig gemodificeerd gaat worden zou ik eerst eens met buizen en speakers aan de gang. Dan is er best een lekker ampje van te maken hoor,... zeker voor dat geld.
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    't Is geen Stiletto.
    Wat zijn jullie toch een opmerkzaam volkje doar in de koekstad.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Voordat er heftig gemodificeerd gaat worden zou ik eerst eens met buizen en speakers aan de gang. Dan is er best een lekker ampje van te maken hoor,... zeker voor dat geld.
    Het cabinet word zometeen opengetrokken en de G75's worden vervangen door greenbacks. Dit omdat ik verwacht dat de 1960 cab van een betere constructie is dan de beringer ultrastack cab. In iedergeval resonanter. De beringer geeft helemaal niets mee. Smoord het geluid in het cabinet en is bovendien Front loaded. En de rugplaat gaat er af zodat er meer reflectie is zoals bij een combo. Dat maakt het geluid al losser en smeuïger.

    De top moet straks gewoon doen waar hij voor gemaakt is. Ik twijfel of ik deze moet houden naast een on overtroffen amp als de ENGL.

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.951

    Standaard

    Tsjah, naast een Engl wordt het wel moeilijk voor de JCM900 natuurlijk...
    Maar zo'n 900 kan best leuk worden als je niets anders hebt èn geen dikke portemonnee...
    Ik heb zelf zo'n JCM900 combo met 2 speakers gehad die het wel moest afleggen tegen mijn 800 maar met wat buizen en speaker wisselingen was het echt niet zo slecht zoals veel mensen hier voor willen doen...
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    De speakers uit het cabinet uitgewisseld voor de greenbacks en een nieuwe halve rugplaat gemaakt.
    Nu dacht ik al dat dit wat verbetering zou opleveren t.o.v de behringer. Dat is dus een fucking understatement.

    Happy happy joy joy.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    5.517
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Goed man! gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst
    ----

    // City Of Life //

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top