Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 41 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 406
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    OT: Heb die JCM 900 twee keer gehad. Deed het in een bandmix aardig tot goed, op zichzelf klinkend vond ik het een gruwelijke amp. Stack voor de prijs van de head alleen kan je niet mee genaaid zijn denk ik dan toch zo.

    MS
    Wat was er zo vreselijk aan?

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.171

    Standaard

    Op zichzelf vond ik die clean metalig en die drive transistorachtig en schel aandoen. Met weinig gain viel dat nog mee, maar des te verder die openging des te harder vond ik dat.
    In een bandmix paste die dan opeens veel beter. Alsof de negatieve dingen werden gecompenseerd door andere elementen in het groepsgeluid.

    MS

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Soldano vind ik een zeer vette amp. Het is vrij logisch dat een marshall te modden is naar soldano achtig schema omdat soldano begonnen is met marshall's modden.
    http://www.newtone-online.nl/forum/i....html#msg21793
    Hier onderaan is de post. Mocht je interesse hebben om hem te modden kun je misschien eens contact opnemen met hem ofzo.

    Hoe verhoud de jcm900 zich tenopzichte van de steve morse? Kun je een beetje de verschillen in sound aangeven?
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  4. #24

    Standaard

    ziet er gaaf uit!

    al is het alleen maar voor de heb
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

  5. #25

    Standaard

    Inderdaad een schelle amp met een onnatuurlijke sound bij wat meer gain. Cleankanaal + od ervoor is al veel en veel beter. Denk dat er wel wat aan te modden valt, die 900 sl-x vind ik al veel beter.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Op zichzelf vond ik die clean metalig en die drive transistorachtig en schel aandoen. Met weinig gain viel dat nog mee, maar des te verder die openging des te harder vond ik dat.
    In een bandmix paste die dan opeens veel beter. Alsof de negatieve dingen werden gecompenseerd door andere elementen in het groepsgeluid.

    MS
    Ik snap wat je bedoeld en daar zit wel wat in. Ik denk dat dit idd in een band niet meer naar voren komt. Door de mix zal hij wel gaan snijden. Als stand alone unit zal er nog wat aan de speakers te winnen zijn.
    En anders présence en treble dicht en een eq in loop.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Soldano vind ik een zeer vette amp. Het is vrij logisch dat een marshall te modden is naar soldano achtig schema omdat soldano begonnen is met marshall's modden.
    http://www.newtone-online.nl/forum/i....html#msg21793
    Hier onderaan is de post. Mocht je interesse hebben om hem te modden kun je misschien eens contact opnemen met hem ofzo.

    Hoe verhoud de jcm900 zich tenopzichte van de steve morse? Kun je een beetje de verschillen in sound aangeven?
    Thanks zal eens gaan luisteren naar soldanos

    hoe de twee tops zich tegen elkaar verhouden zal ik in dit topic op terug komen. De marshall zegt een high gain te zijn en hij klinkt lekker maar echte Slayer riffs gaat hij nu niet aan kunnen zonder tube screamer en eq.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    De Dual Reverb en SLX hebben een comPLEET andere preamp. Op zich zou ik de DR gewoon gebruiken zoals dat hij is, er zijn zeker heel goeie geluiden uit te krijgen, pedaaltje voor, goed hard zetten, dat moet goed gaan.

    Terug technisch-gewijs: SLX lijkt op cascading gainstages SLO type ding (en recto en alles daarna nog). DR zijn preamp is quasi valvestate, niks mis mee natuurlijk. Ik heb een jaar of zo geleden een DR gemod voor iemand, helemaal nieuwe preamp ingestoken

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pannekoek Bekijk bericht
    ziet er gaaf uit!

    al is het alleen maar voor de heb
    Hij staat nu in de hoek van de kamer en heeft mijn voledige aandacht.
    Toen ik de ENGL kocht ging ik eigenlijk voor een Marshall maar hoe dat zit staat al in dat topic. Maar goed. Nu heb ik beide !!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaveItUp Bekijk bericht
    Inderdaad een schelle amp met een onnatuurlijke sound bij wat meer gain. Cleankanaal + od ervoor is al veel en veel beter. Denk dat er wel wat aan te modden valt, die 900 sl-x vind ik al veel beter.
    Bedankt voor de tip ik zal dit allemaal gaan uitproberen.
    Voor nu is hij een schtterend meubelstuk voor in de woonkamer.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    De Dual Reverb en SLX hebben een comPLEET andere preamp. Op zich zou ik de DR gewoon gebruiken zoals dat hij is, er zijn zeker heel goeie geluiden uit te krijgen, pedaaltje voor, goed hard zetten, dat moet goed gaan.

    Terug technisch-gewijs: SLX lijkt op cascading gainstages SLO type ding (en recto en alles daarna nog). DR zijn preamp is quasi valvestate, niks mis mee natuurlijk. Ik heb een jaar of zo geleden een DR gemod voor iemand, helemaal nieuwe preamp ingestoken
    Dus een buizen preamp er voor zetten en de gewone preamp uitsluiten. Dus loop gebruiken zeg maar. Kan wel de preamp van de deltablues proberen.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.171

    Standaard

    Of gewoon een rack preamp à la Soldano SP77, Marshall JMP-1, Mesa Triaxis, Rocktron Piranha,... Als je een Peavey DB gebruikt, kan je evengoed je JCM900 clean maxen.

    Slayer heeft trouwens helemaal niet zoveel gain in zijn gitaargeluid. Klinkt agressief omdat het zo gespeeld is en snel. Andere preamp, goed afstellen en dat geluid is wel te benaderen hoor.

    MS

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top