Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2009
    Locatie
    Meerssen
    Berichten
    439

    Standaard Vraag over nieuwe versterker

    Hallo mensen

    ik ben misschien van plan mijn line6 spider 3 30W eruit te doen en een nieuwe versterker te kopen.

    Want ik wil geen modelingversterker meer,

    er van uit gaande dat ik de spider voor 130 euro kan verkopen heb ik tegen het najaar ongeveer 300 euro.

    -hij moet 30 watt of meer zijn, liefst met een 12 inch speaker
    -footswitch (hoeft niet in het pakket er bij te zitten)
    -hij moet een goed overdrive tot distortion geluid hebben. ( (hard)rock, punk)
    -buizen of transistor maakt niks uit
    -geen modelling

    wat kan ik hier voor krijgen?

    ik zat zelf te denken aan de orange crush 30R, maar die heeft wel maar een 10 inch speaker.

    alvast bedankt voor de hulp

  2. #2

    Standaard

    Ik denk dat je beter door kan sparen tot een iets hoger budget, voor een buizen amp. peavey heeft ze al voor rond de 500 euro ( peavey windsor nog iets cheaper geloof ik)
    maar dat hoeft niet natuurlijk, ik denk alleen dat als je voor 300 Euro een transistor terug koopt, je spider beter klinkt, en die heeft meer optie's.
    want als je nu een nieuwe koopt, wil je over een jaar toch waarschijnlijk wel een buizenbak(je)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2009
    Locatie
    Meerssen
    Berichten
    439

    Standaard

    dat is inderdaad misschien een beter idee

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 augustus 2003
    Locatie
    Belgie
    Berichten
    161

    Standaard

    Voor 300€ of iets meer kan je 2de hands ook al wel kijken naar een leuk buizenbakje.
    Een Peavey valveking 112 of fender blues junior ofzo...
    Op MP stond ook juist een peavey classic 20 geloof ik. De vele 5watt buizenversterkertjes (blackhart,epi,harley benton,...) kan je ook eens overwegen, kunnen even hard als je spider of een andere 30w transistor
    Sex and Violence

  5. #5
    Tankman
    Guest

    Standaard

    De enige transistorbak die ik ken voor 300 euro die ook nog eens belachelijk goed klinkt is de Peavey Bandit 112. 80 watt, 2 footswitchable kanalen met 3 voicings per kanaal. Kost tegenwoordig 299 euro. Hou je nog een euro voor plectra over.

    Als we naar buizen gaan kijken denk dat vor jouw stijl de Valvekings de beste opties zijn. Je zou dan idd wel even moeten doorsparen.

    De Bandit 112 voldoet zeker ook aan alle eisen. Ik denk dat je die zeker een keer zou moeten testen.

  6. #6

    Standaard

    inderdaad wat tankman zegt, maar veel (HELE) goede opties vind je niet onder de 300 euro! wel als oefenamp, maar die heb je al -> de spider, met ook effecten aanboord, moet je van houden, maar je hebt ze wel.
    maar als je straks of nu in een bandje speelt, wil je al snel een wat stevigere muur van geluid hebben, vandaar dat je buizen kan overwegen. 2ehands was ik vergeten te melden, 2e hands moet je ook even checken.

  7. #7

    Standaard

    en denk er ook aan dat als je een buizenbak koopt of een transistor zonder effecten, dat pedaaltjes ook (veel) geld kosten...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2009
    Locatie
    Meerssen
    Berichten
    439

    Standaard

    ik gebruik eigenlijk bijna nooit effecten, alleen reverb (wat best veel versterkers ingebouwd hebben) of echo, en distortion is ook met de meeste versterkers goed te krijgen.

    maar ik spaar gewoon lekker wat langer door,
    hoewel ik toenet toch een erg mooi aanbod zag, maar ik denk niet dat het wat is.

    Een Fame T 64 RS top, 65W met een 4x8 speakerkast, ook van fame, voor 222 euro bij musicstore,

    ik denk niet dat het voor dat geld wat is, ook al klonk het in het filmpje heel mooi.
    Laatst gewijzigd door tostiapparaat; 11 januari 2010 om 21:39

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2009
    Locatie
    Vught
    Berichten
    248

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tostiapparaat Bekijk bericht
    Hallo mensen
    -hij moet 30 watt of meer zijn, liefst met een 12 inch speaker
    -buizen of transistor maakt niks uit

    ik zat zelf te denken aan de orange crush 30R, maar die heeft wel maar een 10 inch speaker.
    Staar je niet blind op wattages en speakers hè. Of ben je van plan wel eens op te gaan treden? Aan je post te zien denk ik van niet, vandaar eigenlijk.

    Als je gewoon thuis speelt, dan zou ik persoonlijk geen 30 watt'er willen.
    Als je even doorspaart kun je bijvoorbeeld een Blackstar HT5 buizencombo aanschaffen. Of misschien wel een stackje. 5-watt buizenversteker, maar kan erg hard. Tegenwoordig is er veel ontwikkeling in de lage wattage buizenbakken, dus probeer er een paar uit.

    Maar als jij de Orange Crush lekkerder vind klinken, dan moet je de speakergrootte niet zo zwaar mee laten wegen hoor.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2009
    Locatie
    Meerssen
    Berichten
    439

    Standaard

    ik ben wel van plan om in een bandje te gaan,
    ik speel nu bijna een jaar maar een aantal vrienden en iemand in de muziekzaak vinden dat ik erg goed kan spelen en dat ik echt in een bandje moet gaan.

    en ik ken 4 mensen die ook gitaar spelen, en ik ben goed bevriend met iemand die drumt, maar die woont 10 km ver weg. dat werkt dus niet.

    probleem is dat ik nogal veel last heb van GAS
    altijd al gehad, ook toen ik nog geen gitaar speelde.

    als ik terug kijk op de laatste maand wilde ik:
    epiphone korina explorer
    Danelectro silvertone reissue
    Vintage Les paul goldtop
    daarna wilde ik weer een esquire.
    vandaag een paar minuten gas gehad voor een versterker van vox

    ik wil dus snel wat anders, en het kan zijn dat ik morgen weer wat anders wil.

    maar ik weet wel zeker dat ik van mijn modeling versterker af wil.
    ik vind dat ik best wel een eigen geluid mag gaan ontwikkelen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top