Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 63 van 63

Discussie: Hole

  1. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronald.ZaZ Bekijk bericht
    Je vond het toch helemaal niet zo'n 'great show'?
    Dat ga je toch niet zeggen tegen zo'n jochie.. Zo'n ventje wil je een hart onder de riem steken, een beetje positieve boodschap meegeven, iets om een beetje trots op te zijn, ook al is het compleet vals en leugenachtig. Maar goed, hij had zelf ook wel door dat het compleet bagger was.

  2. #62
    Banned
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    GOURANGA!
    Berichten
    13.022

    Standaard

    Wat ik op een ander forum heb gepost:

    Hole @ paradiso 21.02.2010

    Tja, weet je wat het was, het was gewoon mooi haar eens gezien te hebben. In mijn puberjaren luisterde ik bijna alleen maar naar artiesten die niet meer optraden op de een of andere manier. Ik had bepaalde helden, die ik nooit of te nimmer zou zien. Later heb ik een groot aantal toch nog gezien, en heb ik ook artiesten waar ik het nooit van zou hebben verwacht toch nog kunnen zien.
    Om het hele grunge gebeuren af te sluiten moest ik hier toch even bij zijn. Dave Grohl had ik nog met Them Crooked Vultures zien optreden en ik vond het gaaf eens mee te maken. Toch, ook nu merkte ik het weer, dat magische gevoel wat ik er vroeger bij had, dat is er gewoon niet meer. Ik stond daar met het idee: 'Tja, daar heb je Courtney Love, dat is haar nou', maar meer ook niet. Het was slecht, het was raar en de gênante/opmerkelijke situaties waar ik op hoopte bleven uit. Niemand had de ballen een glas bier in haar gezicht te gooien, wat ongetwijfeld vuurwerk had opgeleverd, ik ook niet. Had er niet zoveel trek in een hele zaal tegenover me te krijgen, want duidelijk was dat de pubertjes die om me heen stonden en de paar verdwaalde 30+'ers het erg naar hun zin hadden.
    Ik vond het maar vreemd. Het was helemaal niet goed. Er stond een band bestaande uit een aantal figuren die ogenschijnlijk weinig met de muziek, en elkaar, op hadden. Het waren allemaal van die typetjes, je had de stoere bassist met zijn lange haar, baard en strak dicht geritste lerenjasje, de heroïne verslaafde gitarist met de hoge hoed en het strakke Brits ogende kapsel, natuurlijk zat er een drummer in blote bast met dreadlocks bij en was er nog een bassist die wel wat weg had van een mol, met zijn rare brilletje, dikke kop en hippe opapetje. Ergens deed hij me aan Henk, uit Alfred J. Kwak, denken. Maar goed, we stonden bij een rockshow. Veel belovend als het begon met Pretty On The Inside en nog best een overtuigende cover van Sympathy For The Devil, kakte het al gauw in met onbekende cheesy nummers die absoluut niet als Hole klonken. Courtney las haar teksten van een autocue af en haar gitaar was het grootste deel van de tijd uit de mix gedraaid. Dat zag er nogal raar uit, wanneer ze een nummer inzette en je haar niet hoorde, maar Henk uit Alfred J. Kwak. Wel vond ik haar stem te gek klinken, die uithalen die ze vroeger zo heerlijk kon maken maakt ze nu nog steeds. Bij Violet kwam dat er goed uit, maar ook bij Reasons To Be Beautiful. Wel ja, daar is ook al het positieve mee gezegd. Die gitarist met het hoedje op stond erbij alsof hij zwaar onder de heroïne zat. Courtney zat een beetje met hem te flirten en af en toe moest hij haar even uitleggen waar ze mee bezig waren en wat ze voor akkoord moest pakken, niet dat dat laatste veel verschil maakte. Het was zo overduidelijk dat ze voor geen meter meer kan gitaar spelen (als ze dat ooit kon), zelfs een leek had dat uit haar rare krampachtige vingerzettingen kunnen afleiden. Afijn, na een gare set gespeeld te hebben, een beetje stoere praat over zichzelf opgehangen te hebben zette Courtney Sympathy For The Devil nog maar eens in. Op dat moment leek niemand er meer wat van te begrijpen, haar bandleden keken ook verdwaasd om zich heen. Daarna liepen ze maar weg met z'n allen zonder wat te zeggen om vervolgens nog een akoestische toegift te doen, want daar zaten we namelijk allemaal op te wachten...
    Ben ik blij dat ik gegaan ben? Ja, ik heb een hele leuke dag gehad, met een Brit staan lullen en zitten drinken de hele middag/avond, nog wat Amerikanen gesproken, Aafke genegeerd in de rookruimte en ik heb er weer een leuk verhaal bij voor ongeveer een tientje. Mooie dag hoor.

  3. #63

    Standaard

    Ik vind 'skinny little bitch' best goed klinken.
    it's better to burn out than to fade away

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top