Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 38 van 48 EersteEerste ... 283637383940 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 371 t/m 380 van 480

Discussie: Stonebeat voor Emma

  1. #371

    Standaard

    Messing is raar spul qua kleur als je het bewerkt. Vers geschuurd en gepolijst is het heel licht; na verloop van tijd kleurt het steeds geler en donkerder.



    Het begint al wat meer vorm te krijgen:





    Maar goed gepolijst blijft het heel lang glanzen. En mocht het nodig zijn, het is ook heel snel weer opgepoetst.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  2. #372
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Ziet er strak uit

  3. #373

    Standaard

    Mijn reep messing voor de control plate is wat smal, 2,5 cm; dat wist ik al. Vanmiddag heb ik me aan een 'verbredende voet' van zwart kunststof gezet.

    Eerst een afgezaagde reep hoekprofiel samen met de control plate op een plankje geschroefd en de uiteinden grofweg bijgebeiteld:



    Gaatjes doorgeboord:



    Een opening voor de schakelaar gemaakt (hoe dieper die zit, hoe groter de uitslag ter hoogte van de sleuf):



    En voila:



    Tijd om randjes af te werken en te polijsten. En dan om me op de elementringen en nog wat andere details te storten.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  4. #374
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    2.254

    Standaard

    supernetjes! hier hou ik van!
    fenders stuiteren, gibsons breken

    stem op mijn vriendin..! please?
    --Jenneke - Bestemming Onbekend--

  5. #375
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    toch weer enorm origineel opgelost aaron! en het staat nog best mooi ook.

    grtz

  6. #376

    Standaard

    het staat inderdaad mooi, maar daar kijk ik bij jou niet meer van op.
    Ik hou van die creative oplossingen
    Epiphone Les Paul Standard plus '07
    Ibanez GAX 70 '03
    Ibanez MC924 '85 Bas
    Marshall JCM 900

  7. #377
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    ziet er maar weer superstrak uit, ben ik eigenlijk wel jaloers op hoe je dat voor elkaar krijgt.

  8. #378

    Standaard

    Dank, vrienden! Ik heb het gevoel dat ik de proberen-of-het-lukt-fase een beetje voorbij ben met dit soort onderdelen en kan me wat meer op de uitvoering concentreren. En een geleidertje geklemd op de tafel van de kolomboor doet wonderen als het gaat om gaatjes netjes op een rij te krijgen.

    Vandaag even heel wat anders. Eerder deze week heb ik een fender-versterkertje gekregen, een frontman 15r. Hij deed het wel maar vervormde vreselijk, van dat vieze geluid uit een overbelaste speaker. Het viel me wel op dat het ding kolossaal hard gaat voor een 15 watt versterkertje.

    Ik had al tijden nog een speaker met front liggen van een peavey backstage plus, 35 watt. Gisteren even uitgeprobeerd en het probleem bleek inderdaad in de speaker te zitten.
    Nu is de peavey 12'' en de fender 10'', beide 8 ohm. Dus heb ik van wat restjes eiken een kastje gemaakt en het fendertje van een speaker-uitgang voorzien:



    Dit klinkt clean hardstikke goed! Het overdrive kanaal klinkt als knetterende sissende nep-oversturing, eigenlijk onbruikbaar; maar het clean is mooi en HARD. Misschien dat er met een pedaaltje nog wel een bruikbaar overstuurd geluid uit te krijgen is; moet ik nog proberen.

    Ik vind het eigenlijk een beetje vreemd dat fender dit soort producten maakt. Het is helemaal van vezelplaat. De connector van de stroomkabel hing er al half uit doordat de schroefjes niet voldoende grip hadden. De balkjes waartegen de achterkant zit geschroefd (ook vezelplaat) zien eruit alsof ze bij het indraaien van de schroeven overlangs in tweeën zijn gespleten. Het luidspekertje is duidelijk te klein bemeten. En volgens mij kan ik onderhand zelf voor een paar euro een voorversterkertje bouwen dat veel mooier overstuurt dan deze troep.

    En toch denk ik dat ik hier een hoop plezier aan ga beleven
    Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 18 april 2010 om 00:47
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  9. #379

    Standaard

    tja, dat is fender: clean klink het hardstikke goed (heeft er misschien nog iemand een vibrolux top + cabinet te koop, zoek ik al jaren) maar je moet het niet oversturen. en constructie zijn ze ook niet een echte kei in. jij wel zo te zien aan je stonebeat voor emma. mooi man.
    mijn blog (dat niet al te vaak wordt bijgewerkt....)

  10. #380
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wodkabier Bekijk bericht
    tja, dat is fender: clean klink het hardstikke goed (heeft er misschien nog iemand een vibrolux top + cabinet te koop, zoek ik al jaren) maar je moet het niet oversturen. en constructie zijn ze ook niet een echte kei in. jij wel zo te zien aan je stonebeat voor emma. mooi man.
    bwa, we praten hier over een budget transistortje van Fender (vandaar ook de pruts constructie denk ik). niks zo mooi als een bassman op zijn staart trappen en warme buizenoversturing van fender imo

    vibrolux top, bestaat dat? wist ik niet; wel staat vast dat vibroluxjes, bijgenaamd the poor man's twin, mijn favoriete fender amp is samen met de super en de bassman.

    OT: super gedaan aaron, die speaker, en ziet er nog eens goed uit ook

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top