Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: marshall VS 265

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    hallo, deze amp kan ik nieuw kopen voor 400 euro. is dit te duur ?

    http://davidwier.com/amp.htm

    heeft iemand ervaring met DIT ding ? graag reacties (positief of negatief. liever negatief)

    is ie goed voor optredens ?

    ik weet niet veel van amps, ff een dom vraagje.

    ik lees dat ie 2x65 watt heeft. hij heeft 2x65 watt. dat is 65 PER kanaal lees ik. dus dat is OF clean 65 watt
    OF overdrive 65 watt ??

    nooit gezamelijk 130 watt zeg maar, he ?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2003
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    871

    Standaard

    .. is toch een drie kanaals ?

    65 per kanaal dus niet, per speaker dan denk ik. Mijn eindversterker is 2x50 Watt (links en rechts) ik denk dat het hier hetzelfde om gaat.

    Verveldend aan dit ding is dat er geen afzonderlijke EQ heeft voor de beide overdrive kanalen, wel een contour voor OD2, daarmee kan je nog wel iets doen.
    Denk er maar niet aan dat je van OD1 naar OD2 kan gaan en hetzelfde krijgt maar dan met meer gain. Het klinkt ineens totaal anders, ondanks dat het dezelfde EQ instellingen blijft houden.

    Luid genoeg voor op het podium en genoeg mogelijkheden om het een veelzijdig ding te noemen.

    Als je hem mooi vind klinken, doen! Het is een valvestate, maar hey .. ik heb het in mijn begintijd met heel wat minder moeten doen. Een versterker met buizen erin die wel nut hebben kan je altijd later nog nemen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    hoi,bedankt !

    maarwaarschijnlijk dus een eind vermogen van 130 watt. das wel veel. mooi dan.

    ik heb het ook al 4 jaar met minder moeten doen, hoor :smile:. ikspeel al 4 jaar op een 20 watt kutding.....
    nu kan ik misschien over een tijdje deze kopen. hijlijkt me wel wat ja. 130watt, 3 kanalen. weljammer van die EQ. maargoed,ikheb ook een GT-6, en ik denk dat ik het meeste daaruit haal :smile:

    maar is 400 euro veel ? voor een nieuwe.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2003
    Locatie
    België
    Berichten
    336

    Standaard

    Ik vind niet dat 400 euro veel is voor die versterker nieuw, zeker niet aangezien hij 2 speakers heeft (vermoedelijk celestion?). Als je de sound goed vindt zou ik hem zeker kopen, hij zal wel zeker beter klinken dan de 20 watter die je nu hebt. Hij heeft ook een effectloop waar je je gt6 kan inpluggen, geeft waarschijnlijk wel een andere sound dan als je hem tussen gitaar en versterker smijt, dat is toch zo bij mij en m'n v-amp.

    Vond je je gt6 goed klinken op die 20 watter? kheb mijn v - amp eens aangesloten op een 15 watter van n vriend en dat klonk echt nergens naar.

    Als ik mij niet vergis heeft phyrexian een valvestate 65, maar ik weet niet of hij die met 1 of 2 speakers heeft.

  5. #5
    Dude
    Guest

    Standaard

    het is een valvestate en 400 euro vind ik een boel geld... voor 400 euro koop je een 2e hands jcm800 combo als je goed zoekt...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2003
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    871

    Standaard

    Op 2003-04-11 16:31, schreef iamyou:
    het is een valvestate en 400 euro vind ik een boel geld... voor 400 euro koop je een 2e hands jcm800 combo als je goed zoekt...
    Juist als je slecht zoekt kom je hem voor die (te) hoge prijs tegen ..

    Ik dacht dat de skabout een beginner was, 4 jaar na mijn eerste gitaar vast te hebben gehouden dacht ik al niet meer aan valvestate, hoewel ik in de eerste maanden de 265 erg aantrekkelijk vond vanwege de power en de vele mogelijkheden.

    Dat je het al zo lang op 20 Watt hebt uitgehouden zeg, als je daar vanaf stapt, vind je al snel alles goed klinkt.
    Maar als je 400 te besteden hebt, kijk dan eens in het tweedehands circuit naar een Jensen van een paar jaar oud. Dan heb je een fantastische veelzijdige buizenversterker waar toevallig geen stoer merk op staat.

    Ik heb een JCM 800 split channel en het geluid standaard daarin is niet te vreten. Daar gaat flink in gesoldeerd worden.
    De 'gewone' 800 is zwaar ok, maar mist de praktische veelzijdige dingetjes die in de valvestate wel weer zitten.

    Als ik zo hoor dat je al 4 jaar lang met zo'n onding werkt, dan houd je het er lang mee vol. Houd er dan rekening mee dat je volgende amp misschien wel de laatste is die je koopt voordat je je eerste pensioen ontvangt. Koop dan meteen maar iets goeds :wink:

  7. #7

    Standaard

    Ik heb precies exact zo'n versterker. Hij is te koop sinds ik een koch multitone heb.

    Daarom kan ik er ook wel wat over vertellen.
    *Hij is inderdaad 2x65 watt STEREO. De ingebouwde chorus komt dus stereo uit de twee speakers.
    *Hij kan echt loeihard. ik heb er vaak mee opgetreden in kroegen en hij had meer dan genoeg power voor een groot cafe zonder de amp via de PA door te versterken.
    *Power genoeg dus, er is echter een maar, en dat is als je deze amp echt goed hard zet, dan gaat ie er niet beter op klinken. Vooral het lead geluid wordt dan behoorlijk schel. Maar ja, wat wil je, het blijft een transistor. Op laag volume klinkt hij heerlijk. (op laag volume misschien nog wel strakker dan de multitone)
    *ik heb deze amp een paar jaar geleden NIEUW gekocht voor (omgerekend)800 Euro. De versterker is al een tijd uit productie. Ik kwam hem echter van laats nog tegen in een winkel in Emmen en daar stond ie te koop voor 1050 Euri!!!

    Dus, ik heb hem nu te koop staan op marktplaats. Ik heb al een paar keer een bod gehad, maar mij uiterste prijs waar ik hem voor weg doe is 500 euro. zeker gezien de huidige prijzen. Voor minder doe ik hem niet weg. Dan hou ik hem liever want het is een heerlijke oefen versterker voor thuis. Ook gebruik ik hem voor jamsessies enzo. (daar waag ik de multitone niet aan)

    Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

  8. #8

    Standaard

    Op 2003-04-11 12:31, schreef A3:
    Ik vind niet dat 400 euro veel is voor die versterker nieuw, zeker niet aangezien hij 2 speakers heeft (vermoedelijk celestion?).
    Heel spijtig... geen celestions.

    Nog even een vraagje, ik had niet door dat je em NIEUW kunt kopen voor dat bedrag. Want dan is het dus ECHT helemaal niet duur! Waar als ik vragen mag?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    hij heeft 2 custom-built 12” Gold Back speakers.

    ik heb geen ervaring met mijn GT-6 op andere amps. ok, wel bij alle optredens, en in de oefenruimte, maar niet thuis. het klinkt wel goed, maar ik weet zeker dat het mooier kan, met een betere amp.

    ik hoef niet perse buizen trouwens. ik haal de distortions toch uit mij GT-6. dus een transistor is prima.

    ik zeg niet meteen dat ik deze wil. maar wat ik zoek is gewoon veel vermogen, veel opties, maar weer geen ingebouwde effecten (zoals bij die behringers) want ik heb toch al een GT-6.

    deze is maar 400, heeft 130 vermogen, 2 2 custom-built 12” Gold Back speakers, 3 kanalen, kan goed hard enzovoort, en is gewoon vrij simpel en robuust.

    ik kijk natuurlijk verder, maar ik zie dit wel als een aardige optie.

    op die 20 watter heb ik 4 jaar geleefd, en als het moet doe ik dat zo nog 4 jaar, ik heb niet echt last van de kwaliteit, tis toch maar voor thuis. maar toch vind ik een mooi krachtig ampje wel lekker. dus daar gaak naar op zoek.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    ik lees net op http://davidwier.com/amp.htm

    "The list price for this beauty is $1049.00(US)."

    dus als ik um voor 400 kan kopen nieuw lijkt me dat erg mooi.

    toch raar, want dat is bij spanjaard.die is meestal wel duur. maar ik was er geweest, daar hadden ze deze staan,en ik zag als prijs 395.00 ofzoiets. maar misschien vergis ik me dan, of zij hebben het verkeerde stickertje erop gedaan.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top