Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard Nieuwe gitaar!! Vintage LP

    na een half jaar geleden mijn Epiphone te hebben verkocht begon ik toch het LP geluid wat te missen. Met zowel mijn Squier Classic Vibe 50's als mijn Ibanez RG 2820 kan ik het Gary Moore geluid niet genoeg benaderen. En laat Gary Moore nou net een van mijn favoriete gitaristen zijn!

    Een Epiphone heb ik al gehad, dus dacht ik, laat ik eens iets anders proberen. Na een aantal zeer positieve reviews te hebben gelezen en op Youtube wat filmpjes te hebben gezien heb ik mijn Vintage Les Paul besteld.

    Het is een copie van de beroemde '59 Gibson Les Paul Lemon Drop van Peter Green die hij later aan Gary Moore heeft gegeven/verkocht voor +/- 100 pond. (en hij in 2006 voor +/- 1.000.000 weer heeft verkocht)
    Ook deze heeft de humbuckers "out-of-phase" staan voor dat karakteristieke geluid. Verder is hij volgens de originele gitaar gerelict, (of is dat met een d? ) maar bij mijn exemplaar is daar niet heel veel van te zien op de body, ik heb mooiere gezien...

    Met alle hardware van Wilkinson schijnt deze gitaar de echte Gibsons te benaderen qua geluid (volgens sommige reviews), ik heb hem nog niet grondig getest, maar zo op het eerste gehoor klinkt hij erg goed.

    De afwerking is redelijk tot goed, ik merk dat er een beetje een dood punt zit rond de 12e fret, vooral de G snaar slaat daar een beetje dood, ik weet niet precies hoe ik dat eventueel kan verhelpen.
    Maar genoeg geouwehoerd, hier is alvast wat foto's, voor meerdere foto's klik de link onderaan:








    de link: http://picasaweb.google.com/jjhaborghuis/Gitaren#

  2. #2

    Standaard

    Gefeliciteerd
    Ik heb zelf de Vintage vs6 (sg model) maar die is voor het geld ook echt een hele goede gitaar. Vooral de pick-ups schijnen beter te zijn dan Epiphone.

    Ik heb hem laatst op een orange versterker vergeleken met een Gibson Sg (Standard dacht ik) van 999,- en ik kon horen dat die vetter klonk maar het scheelde verbazingwekkend weinig

    Veel plezier ermee!

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Poeh, je mag héél blij zijn met die smoel! Ik heb die dingen alleen maar gezien met een onrealistische relic, overdreven op sommige plaatsen, juist weer te gladje op andere, afijn... dit is een beauty!
    De halleluja verhalen over de Wilkinson hardware moet je je overigens niet op verkijken, maar goed, laat gewoon een keer een goeie tech naar de frets kijken. Misschien een klein schuurbeurtje en hij doet het ook weer netjes op de oktaaf.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #4

    Standaard

    Vintage maakt leuke gitaartjes voor het geld . Ik heb die Lemon Drop een tijdje bespeeld bij Nederland Muziek in Almere en was ook aardig verbaast door de goede kwaliteit voor dat geld (natuurlijk lang niet zo goed als een Gibby, maar voor het geld prima ). Die Wilkinson Pickups klinken best lekker . Ik heb een tijdje een J&D gehad met wilkinson PU's, en nja... hoe ze die gitaren voor dat geld maken blijft een wonder denk ik .

    Vergeleken met een Epi is een Vintage echt niet heel veel anders. Probleem met Vintage vind ik de contour van de body, ik hou niet zo van die punt . Ik geil gewoon op de "ronde" vormen bij een epi/gibby .

    Succes ermee .
    Laatst gewijzigd door Chocola; 19 december 2009 om 14:17

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Broeksterwoude
    Berichten
    862

    Standaard

    Gefeliciteerd met een schitterende gitaar!

    Ik heb zelf ook wel Vintage LP's bespeeld bij Westerhaven in Groningen. Ik vond ze zelf pakken beter dan een Epiphone LP Std. (Die ik thuis nog heb). Om nou te zeggen dat hij een Gibson benaderd vind ik ietwat optimistisch, maar het is een prachtig instrument!

    Veel plezier met Gary Moore riffs uitzoeken en dan te spelen op je Lemon Drop!

    Van Meekeren
    1978 Gretsch Committee Bass
    2006 Epiphone Les Paul Standard Plustop Pro
    // Icetea-burst
    1974 Music Man Sixty-five // Tube Rectifier, Grey logo
    1991 Ampeg SVT410 (USA) + 2001 Ampeg SVT210 (USA)

  6. #6

    Standaard

    Ontzettend mooie gitaar man!
    " Great minds think alike"

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VanMeekeren Bekijk bericht
    Gefeliciteerd met een schitterende gitaar!

    Ik heb zelf ook wel Vintage LP's bespeeld bij Westerhaven in Groningen. Ik vond ze zelf pakken beter dan een Epiphone LP Std. (Die ik thuis nog heb). Om nou te zeggen dat hij een Gibson benaderd vind ik ietwat optimistisch, maar het is een prachtig instrument!

    Veel plezier met Gary Moore riffs uitzoeken en dan te spelen op je Lemon Drop!

    Van Meekeren
    haha, nee dat zou ik ook niet durven zeggen, ik heb trouwens ook nooit een echte Gibson bespeeld. Dit blijft natuurlijk wel een 'budget" gitaar. Inderdaad, gauw Parissienne Walkways instuderen nu!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2007
    Locatie
    boortmeerbeek (belgium)
    Berichten
    2.146

    Standaard

    Gefeliciteerd man! mooie gitaar!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2007
    Locatie
    Boxmeer Rock City
    Berichten
    3.482

    Standaard

    Gefeliciteerd
    Ziet er goed uit mooie Axe!
    Pas als je een paard hebt gezien kun je om een ezel lachen. Frank Sinatra

  10. #10

    Standaard

    gefeliciteerd vind alleen die relic op de achterkant afgrijselijk slecht gedaan, maar dat zal aan het speelplezier niet veel verandern

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top