Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard Waarde small box Marshall uit 1970.

    Beste medeforummers,

    Er is mij een eventuele ruildeal aangeboden met mijn Bogner Duende 30 watt combo tegen een alupanel 1987 50 watter uit 1970.
    Er zijn een aantal noodzakelijke onderdelen van vervangen in de loop der tijd, maar lijkt verder ongemodificeerd.

    Lijkt mij een te gekke amp voor mijn huidige classic-rock band (60/70's).

    Is deze Marshall wel 1750 euro waard? Ik moet hier wel een moeilijke beslissing gaan maken. De Bogner is echter niet de amp waar ik nu lekker mee uit de voeten kan. Speel nu veel op mijn Marshall VintageModern, maar zo'n ouwetje heeft natuurlijk wel de mojo..............

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2003
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    1.755

    Standaard

    ik wou dat ik dat kon krijgen voor mijn superlead en mijn superbass....

    Ik geloof dat dat ding ook alweer een tijdje te koop staat.

    Maar ik denk dat er wel 400,- afkan. Alhoewel een goed onderhouden amp natuurlijk weinig extra kosten met zich meebrengt als je hem koopt. Extra kosten heb je namelijk vaak aan een vintage amp.

    Belangrijkste is dat de trafo's origineel zijn. Dat is het hart van de versterker. Verder moet er geen gaten in het alu frame zijn geboord. Dat werkt zwaar waardeverminderend.

    Een andere vraag die je kan stellen is: krijg jij wel 1750 voor je Bogner.

    En daarnaast ga dat ding eens luisteren. Misschien ben je er wel helemaal weg van. (neem wel een tubescreamertje mee. )

    Een goede waardeschatting van deze Marshalls kan je krijgen door eens een tijdje ebay.co.uk in de gaten te houden...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toaster Bekijk bericht
    ik wou dat ik dat kon krijgen voor mijn superlead en mijn superbass....

    Ik geloof dat dat ding ook alweer een tijdje te koop staat.

    Maar ik denk dat er wel 400,- afkan. Alhoewel een goed onderhouden amp natuurlijk weinig extra kosten met zich meebrengt als je hem koopt. Extra kosten heb je namelijk vaak aan een vintage amp.

    Belangrijkste is dat de trafo's origineel zijn. Dat is het hart van de versterker. Verder moet er geen gaten in het alu frame zijn geboord. Dat werkt zwaar waardeverminderend.

    Een andere vraag die je kan stellen is: krijg jij wel 1750 voor je Bogner.

    En daarnaast ga dat ding eens luisteren. Misschien ben je er wel helemaal weg van. (neem wel een tubescreamertje mee. )

    Een goede waardeschatting van deze Marshalls kan je krijgen door eens een tijdje ebay.co.uk in de gaten te houden...
    Goed verhaal! Qua waarde: het oranje ronde "lampje" is volgens mij niet origineel. Ik zou zo rond de EUR 1.300 zitten. En een ervaren iemand naar laten kijken
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toaster Bekijk bericht
    ik wou dat ik dat kon krijgen voor mijn superlead en mijn superbass....

    Ik geloof dat dat ding ook alweer een tijdje te koop staat.

    Maar ik denk dat er wel 400,- afkan. Alhoewel een goed onderhouden amp natuurlijk weinig extra kosten met zich meebrengt als je hem koopt. Extra kosten heb je namelijk vaak aan een vintage amp.

    Belangrijkste is dat de trafo's origineel zijn. Dat is het hart van de versterker. Verder moet er geen gaten in het alu frame zijn geboord. Dat werkt zwaar waardeverminderend.

    Een andere vraag die je kan stellen is: krijg jij wel 1750 voor je Bogner.

    En daarnaast ga dat ding eens luisteren. Misschien ben je er wel helemaal weg van. (neem wel een tubescreamertje mee. )

    Een goede waardeschatting van deze Marshalls kan je krijgen door eens een tijdje ebay.co.uk in de gaten te houden...

    ik hou ook ebay wereldwijd in de gaten, maar is dat altijd representatief???? 1750 lijkt me vrij hoog, deze tijd. Anderhalf jaar geleden heb ik mijn '71 smallbox + bijhorende 4*12 cab (in mooie en goeie staat) verkocht aan 2600 of 2800. Nu kan je daar alleen maar van dromen. Dus ja, 1750 is hoog. Maar dat geldt ook voor de Bogner. Bovendien, jouw Bogner zakt alle dagen in waarde, een originele '70 gaat, als de economie zich herpakt terug stijgen.
    http://www.guitarguitar.co.uk/basket.asp

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.395

    Standaard

    Ik heb twintig jaar terug zo'n ding verkocht voor 250 gulden
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ik heb twintig jaar terug zo'n ding verkocht voor 250 gulden
    tja... the times the are a changing... in 1983 heeft een gitaarmakker een '67 50w top met 4*12 cab gekocht voor 16.000 BEF (400 EUR).... en enige jaren voordien kon ik een Amerikaanse strat kopen voor 375 EUR, maar ik mocht niet van mijn vader "zo'n versleten (relic noemt dat nu) stuk dat nog ouder is dan jou"... ik ben van '66 en als ik me niet vergis was de gitaar nog een jaartje of 2 ouder... maar idd. Rinze, in the eighties wou niemand die oude brol. Iedereen wou Floyd Rose, humbuckers en een JCM 800 omdat die veel gain had zonder oerend hard te staan.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heavy-metal-thunder Bekijk bericht
    ik hou ook ebay wereldwijd in de gaten, maar is dat altijd representatief???? 1750 lijkt me vrij hoog, deze tijd. Anderhalf jaar geleden heb ik mijn '71 smallbox + bijhorende 4*12 cab (in mooie en goeie staat) verkocht aan 2600 of 2800. Nu kan je daar alleen maar van dromen. Dus ja, 1750 is hoog. Maar dat geldt ook voor de Bogner. Bovendien, jouw Bogner zakt alle dagen in waarde, een originele '70 gaat, als de economie zich herpakt terug stijgen.
    http://www.guitarguitar.co.uk/basket.asp
    Lekker dan! Ik relateer altijd een 2e hands prijs aan de nieuwprijs. Gaat nog steeds voor 2600 nieuw. Heb ik hem dan te duur gekocht? Waarom zakt die nieuwprijs dan niet? Omdat gekken zoals ik hem toch op zeker moment gaan kopen? Als ie nieuw onverkoopbaar blijkt, moet de prijs toch gaan zakken?
    Anyway, ook qua investering als verzamelobject (Marshall dus) is het wellicht interessant voor mij.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Ik wou gewoon zeggen: als je de prijs van een 2dehands versterker in een bepaald land vergelijkt, moet je ook kijken wat hij nieuw kost. In de UK zitten de Marshall JMP's momenteel op hun gat (alles zit daar trouwens zo), maar kijk dan ook eens wat nieuwe amps daar kosten. Als je ginds een nieuwe duende voor 2100 EUR thuis krijgt geleverd, is het vrij logisch dat een 2dehands ook goedkoper is dan hier.

    Onlangs was ik een 2dehands Bogner shiva gaan uitproberen. Vraagprijs was 1700(flight case inclusief). Heb hem niet genomen omdat de overdrive minder mijn smaak was en ook omdat ik hem nieuw voor een 1700 bij mij thuis heb geleverd. Maakt me even niet uit dat een Shiva hier 2500 EUR kost en dat daarom de 1600 (ff de flicht case er uit gehaald) zou verantwoord zijn. Neen, ik heb een nieuwe à 1700 en van waar hij komt maakt me niet uit.

    Is het een goede ruil voor jou?? Hangt eerst af van wat je van de sound vindt. Als we het puur commercieel bezien, dan is momenteel een 70 smallbox geen 1750 waard... denk ik... maar het wat de gek er voor over heeft. Maar ik denk dat 1750 voor een duende ook moeilijk zal zijn. Persoonlijk zou'k in jouw geval toch een kleine cash proberen bij te krijgen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Ik heb de JMP ook zien staan, en ja, vind de prijs ook erg hoog.
    Aan de andere kant, hij is nagenoeg origineel, ziet er goed uit, wordt weinig 2ehands aangeboden, heeft erg veel mojo, en klinkt waarschijnlijk zeer goed.
    Ik zou denk ik ook proberen om er zo'n €250,- bij te krijgen.

    Maar ik heb er niet heel veel verstand van, "wat de gek er voor geeft" zou ook wel 's aan de orde kunnen zijn.
    Als je jouw Bogner maar lang genoeg te koop laat staan, komt er waarschijnlijk vanzelf wel iemand die hem voor een goeie prijs van je over wil nemen.
    Dat de Bogner in Engeland voor €1700,- nieuw te koop is, is wel in je nadeel, logisch.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Voor de duidelijkheid het was een Shiva head die toen 1700 kostte ondertussen reeds gedaald (of liever Pond is gedaald) naar 1670 EUR. De Duende is daar dik 2100.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top