Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2008
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    319

    Amp ! clean channel volume te luid!?

    beste forum genoten,

    aangezien Koch zelf mijn vragen nog niet heeft beantwoord drop ik het volgende even hier
    sinds een tijdje een tevreden gebruiker van een Koch StudioTone XL head (4x EL84), met een kleine issue.

    de volume output van het clean channel is zo hard en harsh vergeleken met de OD channel.
    De volume knop van clean channel staat op standje 1 en is net zo luid als de OD channel volume standje 4 ( OD+ even buiten beschouwing gelaten)
    Ik ben bang dat ik hierdoor niet de mooie nuances uit het clean channel haal.
    Is dit "probleem" bij 1 van jullie bekent?
    Love is patient, love is kind. Love comes through every time.
    Always protects, hopes and trusts. Keeps on believing and it never gives up.
    ----------------------------------------------------------------------------------------
    voorlopig niets meer te koop...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fragedallic Bekijk bericht
    beste forum genoten,

    aangezien Koch zelf mijn vragen nog niet heeft beantwoord drop ik het volgende even hier
    sinds een tijdje een tevreden gebruiker van een Koch StudioTone XL head (4x EL84), met een kleine issue.

    de volume output van het clean channel is zo hard en harsh vergeleken met de OD channel.
    De volume knop van clean channel staat op standje 1 en is net zo luid als de OD channel volume standje 4 ( OD+ even buiten beschouwing gelaten)
    Ik ben bang dat ik hierdoor niet de mooie nuances uit het clean channel haal.
    Is dit "probleem" bij 1 van jullie bekent?
    Ik heb de Koch TwinTone. Volume van de clean is beduidend hoger dan de OD. Komt bij veel versterkers voor. Het zijn fantastische versterkers. Harsh is hij zeker niet maar ik heb de volume van mijn gitaar altijd op 8 staan. Dat geeft een minder harsh geluid. Probeer dat maar eens. Ik vermoed dat er met je amp niets mee is.

  3. #3

    Standaard

    Heb ik ook bij mijn ENGL, alleen minder extreem. Heeft denk ik iets met compressie te maken.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Bij mij is juist de clean zachter (Rivera). Clean op 10 is ongeveer drive op 5-6: daarboven wordt de drive eigenlijk niet harder meer, maar een klein volume verschil tussen beide op 10 is er wel.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Bij mij is juist de clean zachter (Rivera). Clean op 10 is ongeveer drive op 5-6: daarboven wordt de drive eigenlijk niet harder meer, maar een klein volume verschil tussen beide op 10 is er wel.

    Klopt, dat is nou precies DE Riverakwaal...
    Aan de andere kant maakt het helemaal niet uit op wat voor stand een knop staat, ze zouden de cijfertjes eraf moeten halen en dan draaien tot je het mooi vindt, cijfers op knoppen zeggen helemaal niks...
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    Klopt, dat is nou precies DE Riverakwaal...
    Echt 100% clean mee met de drive op volle toeren is met humbuckers helaas wel lastig. Maar echt storend is het verder niet: het is nog nooit nodig geweest de drive boven de 5 te zetten. En ook dat was meer 'omdat het kon' dan echt nodig. Hoewel er tussen 3 en 5 wel ineens een lekkere punch bijkomt moet ik zeggen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top