Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14

Discussie: Kramp in mijn pols

  1. #11

    Standaard

    Kramp is sowieso nooit goed als je gitaar speelt. Opwarmingsoefeningen kunnen wel helpen:

    -----------------------------------------1-2-3-4-----------------------------------------
    ---------------------------------1-2-3-4---------1-2-3-4---------------------------------
    -------------------------1-2-3-4-------------------------1-2-3-4-------------------------
    -----------------1-2-3-4-----------------------------------------1-2-3-4-----------------
    ---------1-2-3-4---------------------------------------------------------1-2-3-4---------
    -1-2-3-4-------------------------------------------------------------------------1-2-3-4-




    -4-2-3-1-------------------------------------------------------------------------4-2-3-1-
    ---------4-2-3-1---------------------------------------------------------4-2-3-1---------
    -----------------4-2-3-1-----------------------------------------4-2-3-1-----------------
    -------------------------4-2-3-1-------------------------4-2-3-1-------------------------
    ---------------------------------4-2-3-1---------4-2-3-1---------------------------------
    -----------------------------------------4-2-3-1-----------------------------------------





    -----------------------------------------4-2-3-1-----------------------------------------
    ---------------------------------4-2-3-1---------4-2-3-1---------------------------------
    -------------------------4-2-3-1-------------------------4-2-3-1-------------------------
    -----------------4-2-3-1-----------------------------------------4-2-3-1-----------------
    ---------4-2-3-1---------------------------------------------------------4-2-3-1---------
    -4-2-3-1-------------------------------------------------------------------------4-2-3-1-


    -----------------------------------------1-2-3-4--4-2-3-1-----------------------------------------
    ---------------------------------1-2-3-4------------------4-2-3-1---------------------------------
    -------------------------1-2-3-4----------------------------------4-2-3-1-------------------------
    -----------------1-2-3-4--------------------------------------------------4-2-3-1-----------------
    ---------1-2-3-4------------------------------------------------------------------4-2-3-1---------
    -1-2-3-4----------------------------------------------------------------------------------4-2-3-1-


    Verzin gerust zelf variaties op dit thema en verschuif ze ook gerust naar een positie waarin je hand het minst gespannen is. Ik begin meestal met 6-7-8-9 en werk dan zo naar de kam toe om de stretching van mijn vingers geleidelijk aan op te voeren.

    Tegelijk kan je ook je alternate picking oefenen ;-)


    greetz,
    Marv

  2. #12

    Standaard

    Toen ik voor de eerste keren intensief met powercords aan de slag ging, kreeg ik ook last van mijn linker pols. Ik ontdekte dat het kwam door dat ik niet ontspannen genoeg speelde. Vooral bij powercords moet je heel losjes en ontspannen spelen, dus niet te hard indrukken, maar gewoon dat je er net een toon uitkrijgt. Laat je versterker de rest maar doen

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    Wat meer info over hoe je precies speelt, wat voor houding enzo, helpt ons jou te helpen.

    Zelf denk ik dat je te geforceerd speelt, in een combi van te lang en met te veel kracht spelen, kortom te veel willen. Klopt dat?
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  4. #14

    Standaard

    Bedankt het advies, jongens!

    Ik heb mijn warming up een stuk uitgebreid en de laatste tijd heb ik er een stuk minder last van, alhoewel ik de laatste 2 weken niet echt heel lang achter elkaar heb gespeeld, maargoed.. ik denk dat ik het probleem heb opgelost

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top