Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Kramp in mijn pols

  1. #1

    Standaard Kramp in mijn pols

    ik heb een probleempje: als ik iets snellere stukjes probeer te spelen krijg ik kramp in mijn linkerpols en dit gebeurd alleen in de wat lagere posities (dus bij de eerste 5 frets ofzo). deze stukje kan ik wel goed spelen en best clean.. totdat ik last begin te krijgen van mn pols, dan gaat alles met mn linkerhand een stuk stijver en lukt me opeens heel weinig mee.

    iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit evt. op moet lossen? of gaat dit vanzelf over na een tijdje oefenen??

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    Klinkt eigenlijk wel alsof je iets mis doet met je houding...

  3. #3
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Foto van hou je zit, en hoe je je linkerhand hebt als je speelt?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2008
    Locatie
    Breda
    Berichten
    705

    Standaard

    Ik had eerst last van mijn linkerpols tijdens het spelen van powerakkoorden op de lagere frets. (Alleen als ik staand speelde.) Ik oefende gewoon veel, en nu speel ik altijd staand. Nergens meer last van.

  5. #5

    Standaard

    hmmm.. dus maar hopen dat het na verloop van tijd vanzelf over gaat? want ik speel ook best veel... anders post ik later wel een foto ofzo
    Laatst gewijzigd door Dzware; 14 december 2009 om 22:30

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.365

    Standaard

    Stop met spelen... Eeuwig! O_O
    Nee grapje, geen zorgen...
    Kramp is niet zo erg, maar dat betekent wel dat je het rustig aan moet doen. Tijdje minder spelen en hou de speelstijl soepel. Krampachtig spelen krijg je meestal als je iets probeert te spelen wat boven je niveau ligt. Daarom standaard: Eerst langzaam iets in oefenen, dan pas snel.
    Probeer voor de verandering wat nummers te spelen/oefenen waarbij gevoel de nadruk heeft inplaats van snelheid.
    De houding van je gitaar ten op zichte van je handen wil ook uitmaken. Als je een flinke gitaar hebt, moet je niet "cool" je gitaar laag hangen, is slecht voor de houding van je handen en ook voor je rug.
    Ik heb een tijd geleden ook flink kramp in me handen en polsen gehad.
    Dit kwam ook omdat ik wat stress had en dus niet ontspannen gitaar kon spelen.
    Dus take it easy! Dan komt alles goed

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Hangt die gitaar niet gewoon te laag? Ziet er cool uit maar speelt niet optimaal. Rocksterren zetten niet voor niks hun voet op de monitor he?

  8. #8

    Standaard

    ehmm... ik speel gwoon zittend hoor...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Tenzij je klassiek speelt is dat niet zo gewoon. Veel gitaristen doen het thuis wel, maar veel gitaren zijn er niet voor gemaakt en tenzij je netjes in de klassieke houding met voetsteun zit, kun je er prima blessures mee oplopen. Ik wissel zitten en staan af als ik thuis oefen. Als je wel klassiek speelt gaat dit natuurlijk niet op.
    Laatst gewijzigd door EuroCinema; 16 december 2009 om 10:19

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Kan aan een hoop zaken liggen:

    Snaaractie: staan ze hoog of laag? Bij hoog moet je meer kracht zetten, en ga je wellicht krampachtiger spelen.
    Warmspelen: Begin eerst met wat basisioefeningen en zorg dat je hand ontspannen is, koude spieren kunnen makkelijk een opdonder krijgen waneer je ineens snel en moeilijk gaat spelen
    Zwakke plek: Sommige mensen hebben gewoon sneller last van hun pols dan anderen.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top