Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard [Dutch School of Performin Arts] Moeilijkheids niveau

    Hallo,

    Ik ben 17 jaar oud. Ik speel nu al een half jaar gitaar en ik hou er ontzettend van. Ook al heb ik daarvoor nog nooit gitaar gespeeld voelde het aan alsof ik dat wel heb gedaan. Maargoed, ik moet dus nu gaan kiezen voor mijn opleidingen. Ik heb geen idee wat ik wil worden. Wel weet ik dat ik van gitaar spelen hou.

    Dus kwam ik bij de DAPA (Dutch School of Performing Arts) aan. Het lijkt me een ontzettend leuke school en er zitten hele leuke opleidingen tussen. Ik zou dit graag willen doen alleen is de wil er maar niet de ervaring.

    Ik kan best redelijk gitaar spelen vind ik na een half jaartje. Maar ik vraag me af of ik, als ik keihard aan mijn spel ga werken en theorie, of ik dan goed genoeg ga zijn voor deze school..

    Heeft er iemand ervaring met een muziek opleiding, hoeveel kan je er van verwachten? Word het ontzettend moeilijk? Zou ik het kunnen halen? Als het moet kan ik zelfs prive lessen regelen op een muziekschool. Ik zit trouwens al wel op een muziekschool maar dat is maar 1 x per week.

    Wat vinden jullie?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2003
    Locatie
    belgie
    Berichten
    1.369

    Standaard

    Op dit moment zijn de opleidingen van de DAPA - School of Music nog in ontwikkeling. Je kunt je daarom nog niet aanmelden voor een opleiding.

    dit vind ik raar.

    Verder, heb je er al geweest? of ken je t enkel van internet?
    tmaakt niet uit wat je speelt maar HOE je t speelt
    http://www.facebook.com/pages/fractu...9162201?ref=mf

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2008
    Locatie
    Borne
    Berichten
    292

    Standaard

    Is misschien een pop academie niet iets dan? Daar wil ik ook naartoe uiteindelijk

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2007
    Locatie
    Planet KiXi
    Berichten
    3.668

    Standaard

    Ff naar een open dagje gaan, en ook Pop academies en rockacademie tilburg checken.
    Ik weet niet of je na een half jaar al het niveau hebt voor zo'n school, maar zo niet dan kijken ze ook naar talent en doorgroeimogelijkheden enzo geloof ik.
    Maar ik zou sowieso, als je er echt heen wil zeker wel 3-4-5 keer per week lessen nemen vantevoren.
    (Hoelang heb je nog te gaan voor je er heen gaat btw?)
    Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.

    www.facebook.com/timosomers

    Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2009
    Locatie
    Bilthoven
    Berichten
    164

    Standaard

    Ik wil je niet van je droom beroven, maar bij muziekopleidingen word je echt niet aangenomen met slechts 6 maanden speel ervaring. (of je moet echt een supertalent zijn)

    Je kan altijd na een 'gewone' studie van 4 jaar nog eens zoiets gaan doen

  6. #6

    Standaard

    Ik was even inde war, het heet geen Dutch School of Performing Arts. Het is iig op het Albeda College in Rhoon. Maar ik denk dat jullie gelijk hebben. Ik had zo'n idee van, als je er zin in hebt en je 100% wil geven dat je wel erin mag. Ik ben nog zeker een beginner maar de gitaar word wel steeds makkelijker, als in ik kan snel noten pakken en accuraat en ik ken al heel veel techniekjes zoals sliden en pinch harmonics etc.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rarrarr Bekijk bericht
    Ik was even inde war, het heet geen Dutch School of Performing Arts. Het is iig op het Albeda College in Rhoon. Maar ik denk dat jullie gelijk hebben. Ik had zo'n idee van, als je er zin in hebt en je 100% wil geven dat je wel erin mag. Ik ben nog zeker een beginner maar de gitaar word wel steeds makkelijker, als in ik kan snel noten pakken en accuraat en ik ken al heel veel techniekjes zoals sliden en pinch harmonics etc.
    Het kennen van technieken en basis dingen is maar het begin,
    Ik kan je zeggen, ik speel nu 4 jaar totaal(ok 2.5 als ik alle pauzes/stages eraf haal) en in die 2.5 jaar heb ik gemiddeld 6 uur +/- per dag geoefend, en ik denk dat ik nu ongeveer op het niveau ga zitten om de makkelijkere dingen in zo'n opleiding aankan.

    ik kan me natuurlijk vergissen maar als ze ook maar een klein beetje richting de moeilijkheid zijn van de muziek opleidingen die ik ken....dan kom je er echt niet met een half jaartje spelen, misschien dat je op ongeveer 5 jaar spelen als je er hard voor gewerkt heb dat je dan op dat niveau ongeveer zit om in te stromen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    118

    Standaard

    Ik zit nu in mijn tweede jaar rockacademie en het lijkt me heel sterk dat je met een half jaartje spelen op een muziekopleiding van vergelijkbaar niveau wordt aangenomen. Degene die jij noemt heb ik trouwens nog nooit van gehoord, maar dat kan aan mij liggen

    In mijn eerste jaar zat iemand die anderhalf jaar speelde: enorm enthousiast, heel veel vooruit gegaan in dat eerste jaar, maar uiteindelijk moet je wel een bepaald niveau hebben om het tweede jaar in te gaan en dat heeft hij gewoon niet gehaald. Dus je inzet en je vooruitgang kan wel allemaal heel goed zijn, maar als je het gewilde niveau uiteindelijk niet haalt lig je er nog uit.

    Als je aangenomen wordt heet dat

    Ik zou ff verder kijken en ondertussen keihard gitaar blijven spelen. Als je denkt kans te maken: doe auditie! Maar zorg in ieder geval op dit niveau dat je iets achter de hand hebt en over een of twee jaar dan evt. nog auditie kan doen als je niet wordt aangenomen

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2005
    Berichten
    555

    Standaard

    Als ik jou was zou ik inderdaad eerst een ''normale'' studie doen.
    4 jaar heel hard oefenen en dan maar eens auditie gaan doen.
    Het zou ook kunnen dat je over 4 jaar helemaal niet zo'n studie wil doen.
    Je bent nu vooral heel erg enthousiast omdat je snel vooruitgang boekt, wat vaak is als je net een instrument bent begonnen. Ik had precies hetzelfde met drummen. Vond het bijna leuker dan gitaarspelen, ik leerde snel steeds meer dingen erbij.
    Na een tijdje gaat alles niet meer zo snel en kan het ook gaan vervelen.

    Daarbij wil ik vooral niet tegenhouden om naar de opleiding te gaan.
    Ik zou ook gewoon auditie doen, dan weet je over een paar jaar wat je kan verwachten.


    .... 't is laat, wat een kletsverhaal zeg.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top