Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard Wat doe ik met mijn rechterduim?

    Na een pauze van een paar weken heb ik nu weer mijn spaanse gitaar en lesboek tevoorschijn gehaald.

    Nu wil de liedjes in het boek gaan oefenen, maar de rechterhandhouding is mijn niet helemaal duidelijk. Het betreft de Apoyando aanslag.

    Wat doe ik met mijn rechterduim, rust deze op een willekeurige bass (e,a,d) snaar, wanneer ik de hogere (g,b,e) snaren aan sla?

    Bij de Tirando aanslag heb ik eerder de neiging mijn duim vlak boven de snaren te laten zweven, is dat goed?

    Mijn lesboeken leggen dit helaas niet uit, en lessen zijn wel erg prijzig, dus graag uw hulp aub?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2008
    Locatie
    Hier en daar
    Berichten
    783

    Standaard

    Ikzelf heb een paar jaar les gevolgd en de duim "steunt" op de E-snaar, enkel als er redelijk wat bas is kan je deze laten hangen tussen de aanslagen door.
    BACKSTAGE is coming trough
    Te KOOP: ROLAND CUBE 60
    Het Grote MattellicA en J-sus Rulez Pedaalbouw Topic!

  3. #3

    Standaard

    Oké, dank je wel.

    Ik vind dit zelf ook wel het prettigst.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Dat is vrij persoonlijk. IK laat m zelf idd ook op de E snaar rusten, maar dat is niet consequent. Voor ultieme bewegingsvrijheid laat je hem nergens op rusten, maar dat maakt de coordinatie weer wat lastiger.... wat je zelf het prettigst/ meest praktisch vindt.
    -

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 februari 2008
    Locatie
    In the city of light
    Berichten
    706

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rutger Bekijk bericht
    Dat is vrij persoonlijk. IK laat m zelf idd ook op de E snaar rusten, maar dat is niet consequent. Voor ultieme bewegingsvrijheid laat je hem nergens op rusten, maar dat maakt de coordinatie weer wat lastiger.... wat je zelf het prettigst/ meest praktisch vindt.
    Eigenlijk zou je zo'n rustblokje moeten hebben zoals de oude elektrische bassen hadden, alleen dan aan de bovenkant.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    ik zou wel een linkshandige versterker kopen

  6. #6
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Ik heb 2 jaar klasiek les gehad en mij werd altijd aangeleerd om je duim op de E-snaar te rusten, klaar voor het gebruik zeg maar, mocht je hem nodig hebben. Wat mijn leraar wel altijd heeft verteld is NOOIT je vingers op de body van de gitaar zetten. D it tast de resonantie aan. Dus altijd op de snaren, op de brug of zwevend, maar het liefst op de snaren.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top