Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Welke delay?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard Welke delay?

    Dag dames,

    Ik ben op zoek naar een delay pedaal. Gewoon om lekker wat mee te kloten, vette soundjes te vinden en het nut van zo'n ding te ontdekken, want ik ben er absoluut niet vertrouwd mee. Daarom ben ik wat aan het rondkijken voor een eenvoudig delay pedaaltje.

    Nu is m'n oog gevallen op de EH Memory Boy/Toy. Iemand ervaringen met dit ding? Of zijn er nog aanraders in de prijsklasse tot 75€?

    Groetjes!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.338

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    Dag dames,

    Ik ben op zoek naar een delay pedaal. Gewoon om lekker wat mee te kloten, vette soundjes te vinden en het nut van zo'n ding te ontdekken, want ik ben er absoluut niet vertrouwd mee. Daarom ben ik wat aan het rondkijken voor een eenvoudig delay pedaaltje.

    Nu is m'n oog gevallen op de EH Memory Boy/Toy. Iemand ervaringen met dit ding? Of zijn er nog aanraders in de prijsklasse tot 75€?

    Groetjes!
    een 2e hands Boss delay pedaaltje (de DD-serie) is ook errug leuk om mee te klooien! Koop zowiezo een 2e hands pedaaltje als je nog in het experiment-stadium zit.

    De Ibanez DE-7 is ook voor weerug weinig te koop: ik vind dit de beste in de budget-reeks die ik heb gehad.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Dit zijn digitale delays, niet? Wat is überhaupt eigenlijk het verschil?

    Ik had liefst een TrueBypass pedaaltje, anders zit ik wat met veel buffers achter elkaar in m'n chain en dat heb ik liever niet

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.680

    Standaard

    digitale delays blijven bij de repeats helder. Kunnen vaak ook langere delay tijden .
    Analoge delays zijn vaak warmer (de repeats vervagen waardoor bij het spelen van meerdere noten geen gaos geluid krijgt), organiser (velen vinden ze beter op je spel reageren). Ook worden de repeats bij een korte delay tijd helderder en bij langere delay tijd warmer.

    Overigens zijn er nu ook aardig wat digitale delays die aardig analoog klinken.

    Ik zou ook graag willen weten of hier mensen zijn die de EHX memory toy hebben of getest hebben. Vind het een erg mooie prijs voor een analoge delay op filmpjes klinkt hij erg goed.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    hmm, dan zoek ik toch idd een analoge delay. Zoals ik al dacht overigens. Ik ga morgen eens naar de gitaarzaak hier, op de site staat dat ze de memory boy/toy verkopen. Hopelijk hebben ze er nog een paar om te testen!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    een 2e hands carl martin red repeat zou wat voor je kunnen zijn.
    Toooooooooooooooone!!!

  7. #7

    Standaard

    als je echt wilt kloten moet je de line 6 dm4? hebben, die groene bak. of de TC nova delay (heb ik). daarmee zijn analoge sounds geen probleem en heb je alle voordelen van digitaal.
    Boss DD serie is ook een hele goede delay, doet precies wat een delay moet doen eigelijk. ik heb nog een dd6 liggen, prima ding!
    TE KOOP:
    Boss DD-6

  8. #8

    Standaard

    Goed en goedkoop:

    Ibanez DE-7
    BYOC delay
    Boss DD gevallen

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    een 2e hands carl martin red repeat zou wat voor je kunnen zijn.
    Ik dacht dat ze die ook in de winkel hier hadden liggen. Morgen maar eens wat testen.

    Die groene Line 6 bak is veel te duur. Verder zal ik ook eens kijken naar Ibanez en Boss!

    Thanks!

  10. #10

    Standaard

    Ben zelf ook behoorlijk onder de indruk van de Carl Martin Red Repeat: solide gebouwd, betrouwbaar en prima prijs/kwaliteitsverhouding. Je vindt er allicht eentje op een tweedehandssite, maar zelfs nieuw niet eens zo duur.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top