Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 97 van 107 EersteEerste ... 47879596979899 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 961 t/m 970 van 1063
  1. #961
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    En dit is 'm geworden:



    De 'gewone' Randall RS-412 XL, met 4 V30's. Die andere kast hadden ze al niet meer staan en ook de Marshall kast niet meer. Schijnt nogal hard te lopen die kasten en da's ook wel op hun site te zien, want de helft staat er vanaf vandaag al niet meer op en dit was dan ook de laatste buikkast. Twee hele vriendelijke mannetjes op leeftijd die mij ontvingen, gelijk ook koffie aangeboden, maar ik wilde natuurlijk meteen testen (voor de spits thuis zijn natuurlijk, wat niet helemaal gelukt was, als in; file). Eerste indruk was gelijk goed. Hele duidelijke klank, niet al te boomy en kneiterstrak. Ik was dan ook vrij snel verkocht en heb ook na een kwartiertje al afgerekend. Voor de som van €250,- en ik zie nu op hun site dat ie eigenlijk €100,- duurder is, hehe...

    Achterop ook nog wat instelmogelijkheden. Stereo, dark, bright, of normaal, etc. Ik ben niet zo'n goeie fotograaf, maar een ideetje van de mogelijkheden:



    Ik ben er erg blij mee, vette kast! Ik ben heel erg benieuwd hoe deze kast zich in de band gaat verhouden!

    En nu eerst uit eten en da's niet eens alleen om het vrouwtje tevreden te houden, ik vind het zelf ook leuk.

  2. #962
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.395

    Standaard

    Gefeliciteerd! Maar die schakelaar voor bright etc. is voor een ingebouwde microfoonsimulatie, op het plaatje afgaande tenminste. Een direct out vanjaf je speakerkast dus. Zou bij een kast zonder tweeter ook raar zijn dat je het geluid verder kon afregelen Nog nooit gezien zoiets trouwens..
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #963
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik dacht ook al weinig te horen bij het verschuiven van die switch, maar nu snap ik 'm.

  4. #964
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.981

    Standaard

    prima kastje. zo zie je maar weer dat je gewoon je oren moet gebruiken.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  5. #965
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.328

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    prima kastje. zo zie je maar weer dat je gewoon je oren moet gebruiken.
    Ehm, de andere kasten waren er niet, dit was de enige.

  6. #966
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Klopt, maar dat neemt niet weg dat ik wel eerst ben gaan testen en deze ook op het te testen lijstje stond. Zoiets zou ik nooit zonder testen kopen, zo'n mierenneuker ben ik wel op dat gebied. Ik had die Kirkje Hammet handtekening ook nog willen proberen, maar die hadden ze niet meer als buikkast helaas. Nou ja, ik ben blij met de nieuwe aankoop.

  7. #967
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.981

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ehm, de andere kasten waren er niet, dit was de enige.
    True, maar Randall wordt vaak langs alle kanten afgekraakt en als goedkoop gezien. Terwijl je nu een prima cab hebt voor 250 euro. Vermoed dat de randall beter zijn dan bijvoorbeeld laney.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  8. #968
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Die naam hebben ze denk ik aan de oudere type RG cabinetten te danken, die waren niet van hele goeie kwaliteit, als ik mag geloven wat er her en der op internet staat. De RS XL cabinetten zijn wel van behoorlijke kwaliteit, sowieso beter dan de huidige Marshall cabinetten. Ze kosten normaal gesproken ook niet voor niks zo'n duizend eurie. Dit zijn gewoon goeie kasten hoor. Ik had daar eerst ook een heel ander idee over, maar daar ben ik nu uiteraard wel van terug gekomen. Geen onderdeel is plastic, stevig gebouwd en goeie, stevige tolex, V30's, etc. Er zijn merken die daar meer voor vragen, zeker als ze USA made zijn.

    Weet iemand hier ook bijpassende wielen voor dit cabinet? Ik denk dat ze er normaal gesproken bij horen, maar zaten er niet bij. Marshall wielen passen niet (al geprobeerd). Dit zijn van die wieltjes die je er in kunt klikken, niet schroeven. Ik heb me het leplazerus gezocht, maar kan ze nergens vinden, behalve bij Tonefactory, maar die vragen per stuk er veel te veel voor.
    Laatst gewijzigd door Brum; 1 februari 2013 om 22:35

  9. #969
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.328

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Weet iemand hier ook bijpassende wielen voor dit cabinet?
    Liggen vast ergens in een la bij in winkel.

  10. #970
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    In dit geval niet. Het betreft een dumpzaak, die hebben gewoon een hele mik opgekocht. Er zat ook geen doos bij en dergelijke, vandaar ook deels de prijs. Ik ben nog niet zo dom dat ik me dat niet had kunnen bedenken ey.

    edit: Ik heb het de hele tijd over RS, maar dat moet RA zijn natuurlijk (slanted/angled, duhu...).
    Laatst gewijzigd door Brum; 1 februari 2013 om 23:24

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top