Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 107 EersteEerste ... 567891757 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 1063
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Lijkt me inderdaad 8 Ohm.
    De speaker linksboven staat parallel met de speaker linksonder.
    De 2 andere speakers staan in serie met hun "buurmannen".

    De draden kunnen een stuk korter trouwens....

  2. #62

    Standaard

    Gewoon rond de 8 ohm lijkt mij.

    Any idea waarom ze zo een rare schakeling hebben gemaakt? Kan aan mij liggen hoor maar ik doe bij mijn speakers altijd 2 in parallel, dan nog 2 in parallel en dan die koppels in serie (of andersom, serie+serie=>parallel. Wat zijn de voordelen van deze schakeling?
    Laatst gewijzigd door Chocola; 29 december 2009 om 23:15
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    De draden kunnen een stuk korter trouwens....
    Komt dat de geluidskwaliteit ook ten goede?
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Resonare Bekijk bericht
    Gewoon rond de 8 ohm lijkt mij.

    Any idea waarom ze zo een rare schakeling hebben gemaakt? Kan aan mij liggen hoor maar ik doe bij mijn speakers altijd 2 in parallel, dan nog 2 in parallel en dan die koppels in serie (of andersom, serie+serie=>parallel. Wat zijn de voordelen van deze schakeling?
    Volgens mij is dit een normale schakeling, de draden lopen alleen een beetje vreemd.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ace 1.15.19 Bekijk bericht
    Komt dat de geluidskwaliteit ook ten goede?
    Och, hoe korter, hoe beter, hoe dikker, hoe beter, maar je zult het niet echt gaan horen denk ik.

  5. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Volgens mij is dit een normale schakeling, de draden lopen alleen een beetje vreemd.

    Och, hoe korter, hoe beter, hoe dikker, hoe beter, maar je zult het niet echt gaan horen denk ik.
    Ah dan zal het wel aan mijn schele hoofd liggen ^^. Dat plaatje was zo fucking groot dat ik niet eens alles kon zien.

    Overigens, over die draden. Dat is allemaal theorie, zolang de draad dik genoeg is voor het signaal e.d. hoort er geen verschil mee te zijn qua signaal overdracht. Dat begreep ik laatst uit een wetenschappelijk artikel bij hi-fi speakers. Wat wel scheen te helpen (tegen storing e.d.) zijn beschermde draden en dat soort meuk. Lengte was ook maar theoretische bottleneck want draad moest extreem lang zijn wil een mens het merken.

    Maar of dit klopt, don't know for sure, maar heb het ergens gelezen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Het voordeel dat de draden korter zijn is dat je minder last kunt hebben van storingen van buiten af, signaal verlies is verwaarloosbaar, tenzij je 30 m. kabel gaat gebruiken.
    Ook zal de kabel bij kortere lengtes minder snel los raken, en kunnen gaan rammelen e.d.

  7. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Het voordeel dat de draden korter zijn is dat je minder last kunt hebben van storingen van buiten af, signaal verlies is verwaarloosbaar, tenzij je 30 m. kabel gaat gebruiken.
    Ook zal de kabel bij kortere lengtes minder snel los raken, en kunnen gaan rammelen e.d.
    Dat sowieso ja. Maar ik doelde uiteraard op de geluidseigenschappen van snoer. Ik zou die dragen alleen al inkorten uit praktische overwegingen. Sterker nog: alleen al uit mierenneukerij, vind het geen porum, ook de binnenkant van een cab moet mooi zijn xD.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 augustus 2003
    Locatie
    Midden in de Ooypolder
    Berichten
    2.868

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Het voordeel dat de draden korter zijn is dat je minder last kunt hebben van storingen van buiten af ...
    In een speakerkast?
    "Echte mannen spelen een Les Paul op een Marshall...."

  9. #69

    Standaard

    Thnx guys,

    wat ik alleen nooit begrijp is dat de kabels van je gitaar naar je amp goed (en dik) moeten zijn, van je amp naar je cabinet hetzelfde en dat dan het laatste stukje naar je speakers toe van die superdunne draadjes gebruikt worden..
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    wat ik alleen nooit begrijp is dat de kabels van je gitaar naar je amp goed (en dik) moeten zijn, van je amp naar je cabinet hetzelfde en dat dan het laatste stukje naar je speakers toe van die superdunne draadjes gebruikt worden..
    Het eerste wat ik met m'n Marshall cabs heb gedaan is die dunne touwtjes met lekker dikke speakerkabel vervangen.

    Of het uitmaakt weet ik niet, maar het is gewoon voor m'n eigen gemoedsrust al een heel stuk beter!
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 30 december 2009 om 10:19

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top