Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 51 van 107 EersteEerste ... 41495051525361101 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 501 t/m 510 van 1063
  1. #501
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ijselrobo 07 Bekijk bericht
    Hey allemaal..

    omdat ik nog-altijd een nieuwe cabinet voor bij mijn HT-20 combo aan het zoeken ben, heb ik even een vraagje:
    Kunnen jullie me eens goed uitleggen wat het verschil is tussen de volgende speakers:
    - Celestion G12M Greenback
    - Celestion Vintage 30
    - Celestion G10 Vintage
    - Celestion G12H

    Die speakers zitten in de volgende cabinetten die ik wel interessant vind:
    -Blackstar Artisan 212 cabinet
    -Marshall 1960TV cabinet
    -ENGL Classic cabinet
    -Line6 DT50 cabinet

    Mijn budget is €700, muzieksteil is erg breed, maar vooral muziek zoals Billy Talent, Against Me! en Kids In Glass Houses. de muziek die ik zelf maak, is rock achtig, wat een beetje lijkt op de genoemde bands.

    Grtz.
    Ijselrobo 07
    Ik heb de HT20 head en een K&E 112 V30 cab. Toch heb ik het idee dat de V30 niet de ideale speaker is voor dit beestje. De Blackstar is van zichzelf namelijk al vrij mid-heavy en de V30 doet daar nog een schepje bovenop. Ik zou een speaker met iets meer hoog en iets minder mid zoeken.

  2. #502
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    Harmelen
    Berichten
    2.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    De nieuwprijzen van Bogner cabs zijn flink gestegen (met ingang van 1 januari kost de 2x12 zelfs 900 euro geloof ik, tegenover ongeveer 700 2 jaar geleden). Tweedehands is een 2x12 voor 500-600 een mooie prijs. Een 4x12" moet je richting de 800 denken (nieuwprijs is 1250 ongeveer geloof ik).

    Je moet wel, als je concurent K&E al meer dan 1000,- vraagt voor een nieuw 2x12...
    Het leven is wel leuk! Make your own point.. to point!!
    www.giablo.nl Modificaties en onderhoud.

  3. #503
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toneblo Bekijk bericht
    Je moet wel, als je concurent K&E al meer dan 1000,- vraagt voor een nieuw 2x12...
    he? sinds wanneer? op de site hebben ze ook nog gewoon 412 xxl kasten voor ommenabij 1000 euro...

    verder, ik heb mijn K&E kast weer eens wat nieuwe speakers gegeven, just to give it a go. ik heb nu 2x v30's, 1 g12 65 en 1 rivera custom made speaker de lijkt op een g12t75. Ik weet het, het hoort niet, speakers horen in paren, maar dit klinkt wel zo goed! ik denk dat ik m nu eindelijk heb, de balans tussen smooth en bite, strak en los, en de hele EQ is nu goed, voor al mijn amps; mesa, marshall, engl en rivera, all alike!

  4. #504
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    Harmelen
    Berichten
    2.646

    Standaard

    http://www.kool-elfring.com/Pages/En...net-store.html

    Vanaf 800,- tot over de 1000,-
    Prijzen zijn onlangs iets naar beneden bij gesteld.
    Bogner zal toch niet van de troon gestoten willen worden door K&E lijkt mij?
    De concurentie vraagt over het algeheel iets meer voor de speakerkasten.

    Sowieso beiden niet mijn smaak, maar daar valt over te twisten!
    Het leven is wel leuk! Make your own point.. to point!!
    www.giablo.nl Modificaties en onderhoud.

  5. #505
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Ik denk nog niet eens dat Bogner weet wie K&E is

    Bij Feedback staan de Bogner kasten voor 850 en 870 Euro (Slant en Straight). Mooie prijzen. Ik dacht dat er niets in de buurt van mijn Soldano 4x12 V30 ging komen. Die Bogner 4x12 V30 is de kast die ik zou houden, moest ik te kiezen hebben. Beste kast die ik ooit gehad heb.

    MS

  6. #506
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Ik denk nog niet eens dat Bogner weet wie K&E is

    Bij Feedback staan de Bogner kasten voor 850 en 870 Euro (Slant en Straight). Mooie prijzen. Ik dacht dat er niets in de buurt van mijn Soldano 4x12 V30 ging komen. Die Bogner 4x12 V30 is de kast die ik zou houden, moest ik te kiezen hebben. Beste kast die ik ooit gehad heb.

    MS
    Bogner weet dat heel waarschijnlijk inderdaad niet maar de invoerder van Bogner hoogstwaarschijnlijk wel. En die bepaalt lijstprijzen.

  7. #507
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    Harmelen
    Berichten
    2.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    Bogner weet dat heel waarschijnlijk inderdaad niet maar de invoerder van Bogner hoogstwaarschijnlijk wel. En die bepaalt lijstprijzen.

    Kijk!
    Toch nog iemand die het ook begrijpt!
    Trouwens, ik mis mijn cabs in het lijstje..
    Het leven is wel leuk! Make your own point.. to point!!
    www.giablo.nl Modificaties en onderhoud.

  8. #508
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Ik denk nog niet eens dat Bogner weet wie K&E is

    Bij Feedback staan de Bogner kasten voor 850 en 870 Euro (Slant en Straight). Mooie prijzen. Ik dacht dat er niets in de buurt van mijn Soldano 4x12 V30 ging komen. Die Bogner 4x12 V30 is de kast die ik zou houden, moest ik te kiezen hebben. Beste kast die ik ooit gehad heb.

    MS
    Dat is inderdaad te doen. Hoewel ik het nog steeds prijzig vind voor een kast. Ik vind Bogner ook nog altijd de beste cabs die ik ooit gehoord heb, vooral het Uberschall cab vind ik echt geweldig.

    Gisteren nog even mijn zelfbouw '18W meets Tiny Terror' over die Bogner gebruikt in de band. Holy shit wat een sound! Gain op max, volume op 7-8 (anders kom ik niet boven de drummer uit). En tot mijn verbazing: dat kleine beestje geeft een behoorlijke duw in het laag en het hoog snijdt erg goed door de mix (misschien iets te goed, dus daar moet ik nog eens met de soldeerbout langs misschien). Niet zoveel laag als mijn Peavey 5150 kan, maar genoeg dat de band vroeg of de bas wat minder kon. Dan is het toch een nadeel dat ik alleen een tone-knop heb .

  9. #509
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ik heb ooit, toen ik mijn engl kocht, de bogner en de k&e xxl naast elkaar gezet, en via de speaker ab switch snel kunnen wisselen. de bogner was minder 'breed', minder diep, minder brullend dan de k&e. vond ze eigenlijk een beetje overrated

  10. #510
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    ik heb ooit, toen ik mijn engl kocht, de bogner en de k&e xxl naast elkaar gezet, en via de speaker ab switch snel kunnen wisselen. de bogner was minder 'breed', minder diep, minder brullend dan de k&e. vond ze eigenlijk een beetje overrated
    Ik vind precies hetzelfde van K&E: heb die naast Bogner en het 4x12" cab van Guitarking uitgebreid getest. K&E is kil, saai, minder warm als Bogner en geeft minder duw in het laag. Ik was ook niet zo onder de indruk van de bouwkwaliteit van K&E (en dat is een understatement). Bogner cabinetten hebben een karakter wat mij erg aanstaat, waar K&E meer 'algemeen' klinkt. De cabs van Guitarking hebben dat ook een beetje, maar die zijn dan weer vele malen beter gebouwd als K&E.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top