Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 107 EersteEerste 123451353103 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 1063
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Zo'n kleine 4x12 half open cab is wel ideaal qua gewicht en afmetingen, maar ik heb ze verder nog nooit te koop zien staan, laat staan 2ehands.
    Deze kast heeft de andere gitarist van onze band pas geleden gekocht bij Vriese in Doetinchem.

    Een 4x12 Marshall kast is op zich te tillen vind ik, maar veel zwaarder moeten ze niet worden.
    Ik denk dat een Bogner kast al gauw 10 kilo zwaarder is.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 mei 2004
    Locatie
    zwijndrecht
    Berichten
    2.009

    Standaard

    Probeer ook eens een Matchless 212. Klinkt vol, warm, genoeg bas, mooi hoog!

  3. #23

    Standaard

    Bogner 4x12 is zwaar, heb er vaker 1 tegen de trap opgetild. K&E was net weer wat zwaarder dacht ik, die ook vaker getild. Bogner OS vind ik idd ook overschat...clean zwaar ok, met drive veel te rommelig. Klinkt misschien raar maar de Brunetti 2x12 bevalt mij tot nog toe het beste, gebruik hem half open back maar closed back heeft hij ook goede spreiding.
    Te koop:
    Marshall 4x12 met originele g12-65's

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjaak1990 Bekijk bericht
    Bogner OS vind ik idd ook overschat...clean zwaar ok, met drive veel te rommelig.
    Nogmaals: ik vind 'em totaal niet rommelig. Het is geen superstrakke Mesa kast, dat klopt, maar rommelig absoluut niet.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Nogmaals: ik vind 'em totaal niet rommelig. Het is geen superstrakke Mesa kast, dat klopt, maar rommelig absoluut niet.
    Er zit echt enorm veel sub-laag in die kasten, vond ik zelf enorm in de weg zitten, maar wel een mooie kast!

    @ts: Kijk ook eens naar de HOOK 2x12 met V30's of '65's, niet al te zwaar (22kg), klinkt goed (vind ik zelf, veel beter gebalanceerd dan de Bogner OS) en ziet er ook nog eens mooi uit!.
    Of wil je per se een 4x12?
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Ik heb de HOOK 2x12 met G12-65 Heritage speakers getest naast de HOOK 4x12 en de Bogner slanted 4x12.
    De 2x12 HOOK met '65's viel me tegen, geef me dan m'n Marshall met (oude) 65's maar.
    De Brunetti 2x12 met V30's en de nieuwe 2x12 HOOK kast met G12H-30/V30 klonken allebei zeer OK, maar ik wil toch echt graag een 4x12.

    Ik zit ook een beetje te GAS-sen op een Mesa cab, maar de rechte Stiletto-kast weegt al bijna 46 kilo, tegenover "maar" 38 kilo van mijn huidige 1960AX.
    Trouwens, op de Bogner site staat dat de 4x12 kasten 100 pounds (= 45 kg) wegen, dat lijkt me een beetje weinig? 'k Heb die kast zelf geprobeerd te tillen.

    Nog een paar gewichten volgens de fabrikant:

    Orange PPC 4x12: 50 kg
    Marshall 1960B: 37 - 41 kg
    Mesa Rectifier 4x12: 48 kg
    K&E XLs412: 44 - 48 kg
    ENGL 412 SG: 50 kg

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Ik vind de rectifier kast die ik gehoord heb behoorlijk droog, kil en niet prettig, beetje schel zelfs en minstens net zoveel laag als een Bogner OS. Ze zien er bruut uit, maar qua klank vond ik het één van grootste tegenvallers. Maar er zijn ook veel fans van een droog en kil geluid, dus proberen kan nooit kwaad.

  8. #28
    vinni
    Guest

    Standaard

    Ik ben begonnen met een Marshall 1936 kast.
    Och.....voor een beginner.

    Daarna een Tremoverbo 2X12 combo.
    Vervolgens een ENGL 4X12 slanted cab met V30's

    Toen stereo gaan spelen met 2 ENGL 2X12 PRO cabs.
    eerst met V30's en later met Governors.

    Toen een zelfbouw cab met twee governors (klonk echt goed!)

    Nu twee 2X12 K&E's met V30's.

    Mijn bevindingen :
    Wil een kast met 4 V30's echt goed gaan klinken, dan moet-ie echt hard.
    2X12 is meer mijn smaak. De druk in de kleinere kast en het feit dat er meer gevraagd wordt van de speakers geven een sound die mij meer aanspreekt. Ik gebruik V30's...maar ben er niet echt een fan van. Met speakers moet ik echt nog veel gaan testen. De spreiding van met name mijn huidige K&E's vind ik erg smal. Vond de ENGL's beter.

    Ik heb nooit met open back gespeeld....moet ik toch ook maar eens naar kijken.

    Vinni

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Ik vind de rectifier kast die ik gehoord heb behoorlijk droog, kil en niet prettig, beetje schel zelfs en minstens net zoveel laag als een Bogner OS. Ze zien er bruut uit, maar qua klank vond ik het één van grootste tegenvallers. Maar er zijn ook veel fans van een droog en kil geluid, dus proberen kan nooit kwaad.
    Ik vond hem ook te droog, niks voor mij wel echt heel erg strak en kil maar niet schel. Vond het wel een erg goede kast, vond hem ook niet schel maar wat saai klinken. Versterkers met bombastisch laag en die verder een beetje getemd moeten worden zullen er wel goed door klinken denk ik. De Bogner OS kan ik niet strak noemen, heb hem echt uitgebreid aan de tand gevoeld maar het laag was te groot. Getest met een prs custom 24 en een ibanez RGA prestige door een Marshall JVM en een Diezel Einstein maar met meer gain en volume waren de balans en definitie weg en dat gebeurde bijvoorbeeld niet bij K&E.

    De Bogner 4x12 kan mijn Brunetti niet aan, niet teveel gain maar de amp is te toch te ruig voor de kast. Clean vond ik de Bogner's allebei wel erg goed.

    Orange leek erg op Bogner maar ik vond het persoonlijk net wat lekkerder.

    @H.Huisjes, maakt 5 kilo verschil echt zoveel uit? Alle kasten zijn ongeveer even onhandelbaar.
    Misschien zou 2 2x12's wat zijn. Wel 2 keer sjouwen maar makkelijk mee te lopen in je eentje en strakker dan 1 4x12.
    Te koop:
    Marshall 4x12 met originele g12-65's

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjaak1990 Bekijk bericht
    ....
    @H.Huisjes, maakt 5 kilo verschil echt zoveel uit? Alle kasten zijn ongeveer even onhandelbaar.
    Misschien zou 2 2x12's wat zijn. Wel 2 keer sjouwen maar makkelijk mee te lopen in je eentje en strakker dan 1 4x12.
    't Is minimaal 7 kilo verschil hè?
    Maar de Bogner/HOOK 4x12 is echt niet te tillen in je ééntje.

    Ik zag op de Brunetti site dat de CW412 maar 35 kg weegt!
    Lijkt me ook wel wat....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top