Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 107 EersteEerste 12341252102 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 1063
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ace 1.15.19 Bekijk bericht
    Hey Henri, ik zag vanmiddag je topic in Algemeen en ik ga meteen gebruik maken van je initiatief.

    Ik wil mijn JCM 900 1960A Lead verkopen. Het ding is in een erg goede staat, slechts op de achterkant een heel klein stukje tolex los en geen scheuren in het doek. Ik heb een beetje op Marktplaats gesnuffeld en ik zat aan een vraagprijs te denken van € 350,-. Is dit een te hoge of te lage prijs?

    [Edit] Ik probeer dus hier niks te verkopen. Daar is GitaarMarkt en Marktplaats voor, ja ja dat weet ik. Het gaat me puur om de waarde van het cabinet.
    Wat ga je dan halen thijs?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus Bekijk bericht
    Wat ga je dan halen thijs?
    Een 4x12" voor alleen thuis is gewoon zwaar overkill. Ik had hem stereo geschakeld met links mijn Marshall 6100 en rechts mijn Peavey Deuce. Dan denk ik dat ik veel meer heb aan een 2x12" met Beam Blockers en een AB-boxje.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Gas

    €350,- tot €400,- lijkt me een normale prijs voor een 1960A.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    €350,- tot €400,- lijkt me een normale prijs voor een 1960A.
    Volgens mij mij je met 350 al in je handjes klappen...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    De Bogner OS 2x12 staat wel in de lijst ergens, ik betwijfel of die niet teveel laag heeft, aangezien ik dat verschillende keren heb gelezen.
    Ik heb sinds zaterdag een Bogner OS 2x12" met V30's (met beamblockers): Guitarking had een tweedehandsje staan! Gisteren voor het eerst tijdens de repetitie gebruikt. Ik vind het een ontzettend vette kast!

    Niet superstrak als een K&E of Mesa, maar zeker niet rommelig en absoluut niet storend. Wel vele male warmer, ronder en prettiger in het gehoor als bovenstaande.
    Net niet de punch van een 4x12", maar veel, veel meer als de 1936 van een vriend van mij. Heeft redelijk wat laag inderdaad, maar wat sommige als 'bonkerig' ervaren hoor ik er niet in terug: met mijn setup prima in balans. Mijn Rivera (55W, EL34L) is ook niet direct een amp met veel (sub) laag, dat scheelt waarschijnlijk ook. Ik kan me voorstellen dat een amp die gemaakt is om bakken met laag eruit te pompen icm de Bogner OS teveel van het goede is. V30's scheelt ook: deze kast met greenbacks zie ik ook niet zo zitten ...

    Ik vond de Bogner 4x12" net iets beter klinken, maar die is te groot, te lomp, te zwaar en ook erg duur (vooral nieuw). De 2x12" OS kon ik met 1 hand optillen de trap op naar mn zolderkamer toe (met een beetje moeite, ok, maar geen ruggebreker). Gewoon testen!

  6. #16

    Standaard

    Gezien de HOOK kast: Ik denk dat elke degelijk gebouwde 4x12 te zwaar voor je is, of je moet voor neodymium speakers gaan.

    Had die Mesa half-open back kast EV's (black shadows kunnen zowel Celestions, EV's alsmede Eminence speakers zijn) dan zal die ook ongeveer net zo zwaar zijn denk ik.
    En wat ik niet helemaal snap is dat je die vergelijkt met de 1936, ik neem aan dat een 4x12 met een half-open achterkant heel anders klinkt dan een gesloten 2x12? Ik heb zelf ervaring met de 2x12 variant namelijk en dat klinkt wezenlijk anders dan mijn gesloten 4x12.

    Ik heb zelf ervaring met de volgende speakerkasten die ik ik mijn bezit heb/had:

    Marshall 1960B (GT12-75)
    Marshall 1960AV (V30)
    ENGL standard slanted (V60)
    ENGL standard straight (V60)
    Mesa traditional slanted 4x12 (V30/EVM12L)

    De Mesa heb ik nu en die bevalt erg goed, dit is de eerste keer dat ik een mix van speakers gebruik en dat had ik al eerder moeten proberen.
    De ENGL's bevielen mij beter dan de Marshall kasten, vooral vanwege de strakheid.
    ENGL's vind overigens ik zelf ook niet per se mooi maar het zijn wel erg goed gebouwde kasten dus ik zou ze niet zo snel afschrijven puur op het uiterlijk.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander Bekijk bericht
    Gezien de HOOK kast: Ik denk dat elke degelijk gebouwde 4x12 te zwaar voor je is...

    'k Ben d'r ook bang voor, vandaar dat ik zit te kijken naar een 1960B met V30's of G12-65's

    Had die Mesa half-open back kast EV's (black shadows kunnen zowel Celestions, EV's alsmede Eminence speakers zijn) dan zal die ook ongeveer net zo zwaar zijn denk ik.

    Die Mesa kast is een compacte 4x12 met, ik dacht Celestion Black Shadows

    En wat ik niet helemaal snap is dat je die vergelijkt met de 1936, ik neem aan dat een 4x12 met een half-open achterkant heel anders klinkt dan een gesloten 2x12? ......

    Mijn 2x12 (G12-65's) is ook half open

    .......
    Mesa traditional slanted 4x12 (V30/EVM12L)

    De Mesa heb ik nu en die bevalt erg goed.....

    Is die kast net zo zwaar als een HOOK/Bogner 4x12?
    Ik dacht dat die EVM12L speakers ook erg zwaar waren?


    De ENGL's bevielen mij beter dan de Marshall kasten, vooral vanwege de strakheid.
    ENGL's vind overigens ik zelf ook niet per se mooi maar het zijn wel erg goed gebouwde kasten dus ik zou ze niet zo snel afschrijven puur op het uiterlijk.

    Op zich heb je gelijk, maar als ik een acceptabel geluid kan krijgen met een Mesa, Marshall of andere kast heb ik dat liever
    Antwoorden vetgedrukt

  8. #18

    Standaard

    Die Celestion Black Shadows zijn Classic Lead speakers.

    Dat je 1936 half open is verklaart ook een boel, ik had dat eerder ergens gelezen van je trouwens maar was het weer vergeten.

    Mijn Mesa 4x12 is ook behoorlijk zwaar, ik heb nooit en Hook of Bogner getild maar het zal niet veel schelen. Ik heb er recent inderdaad nog een aantal kilo's aan toegevoegd door de EVM 12L's er in te plaatsen... gelukkig was het het wel waard qua geluid
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Krijg je die Mesa kast nog in je ééntje (met een "t" inderdaad ) achterin je auto of breek je dan je rug?
    Een Marshall 1960A kast is nog goed te doen vind ik.

    Trouwens, ik dacht ergens gelezen te hebben dat Black Shadows een soort van V30-speakers zijn maar dan zonder het extra midhoog.
    Meer vlak in z'n spectrum dus.
    Misschien dat Classic Lead speakers ook die eigenschap hebben....
    Laatst gewijzigd door Henri H; 14 december 2009 om 12:04

  10. #20

    Standaard

    Nee in mijn eentje niet, niet goed voor de rug. Ik zou dat overigens met een Marshall ook niet zo gauw doen maar ik begrijp dat dat je reden is waarom je naar een niet al te zware kast zoekt.

    Probleem van de Black Shadow labels is dus dat het meer dan drie verschillende speakers kunnen zijn, waaronder de Classic Lead, die inderdaad omschreven wordt zoals je zegt. Mesa Boogie hanteert de naam C90 voor deze speakers op de website.
    Maar er waren (in de oudere kasten) dus ook Electro Voice (200 Watt) en Eminence speakers (50 watt en 150 Watt) met dat label dus als iemand het over een Black Shadow speaker heeft zonder verdere info dan weet je eigenlijk nog niks.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top