Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 107 1231151101 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 1063
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard Het grote speaker- en speakerkasten topic

    Persoonlijk had ik liever een apart subforum gehad, maar dat zit er voorlopig niet in, zie ook dit topic.

    Het is de bedoeling om hier al je vragen, info, verhalen, discussies, foto's en wat al niet meer, te posten omtrent alles wat te maken heeft met gitaar-speakers en speakerkasten.

    Om gelijk maar on topic te beginnen:
    Ik ben voor m'n HOOK Captain 34 op zoek naar een 4x12 speakerkast.
    Ik heb de volgende kasten al getest:

    - HOOK 4x12 met V30's, erg goede kast, alleen veel te zwaar (fysiek)
    - Bogner 4x12 slanted met V30's, klinkt goed maar minder dan de rechte HOOK/Bogner 4x12
    - Marshall 1960AX Greenbacks, klinkt wel OK, maar is niet ideaal.
    - Marshall 1936 met G12-65's, klinkt beter dan de 1960AX, maar is maar 2x12
    - Mesa Boogie half open 4x12 met Black Shadows, klinkt goed, maar niet beter dan de HOOK, ongeveer gelijkwaardig aan de 1936.

    Ik denk dat er nog een drietal mogelijkheden, wat 4x12 betreft, over blijven:
    - Marshall 4x12 met V30's, ga ik a.s. week testen in de oefenruimte met m'n band
    - Mesa Boogie 4x12 met V30's, ik weet nog niet of deze kasten niet net zo zwaar zijn als de HOOK/Bogner kasten, ben d'r bang voor.
    - Brunetti 4x12, zelfde als hierboven.

    Misschien is een goed alternatief wel de Bogner OS 2x12, maar ik heb gelezen dat die nogal veel laag hebben, ik weet niet of ik daar zoveel problemen mee zou hebben.
    Ook heeft Paul Lenders interssante 2x12 kasten, maar het liefst zou ik toch voor een 4x12 gaan, zijn er nog ander opties?

    Het liefst moet de 4x12 ook nog bij m'n Marshall JCM 800 2205 en Mesa Boogie Stiletto Deuce passen.
    Laatst gewijzigd door Henri H; 13 december 2009 om 19:16

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Ik zou zelf zeggen een cab met:
    4 X G12-65's of
    4 x Celestion Silver Alnico (dat wordt ebay of Marktplaats afstruinen)
    4 x Alnico Gold (of 2x Alnico Gold)

    Je zou ook eens een cab bij Kool & Elfring kunnen proberen
    Misschien kunnen ze wel een demo regelen met G12-65's of
    Alnico Gold's

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    26 november 2005
    Locatie
    Aalten
    Berichten
    53

    Post Het grote speaker- en speakerkasten topic

    Ik vraag me af of iemand hier op gitaarnet al eens een `awardwinning` Mills Afterburner Cab gehoord heeft.
    In plaats van de houten `paal`in het midden van de kast gebruiken ze een soort plank met gaten. Lijkt me niet moeilijk te realiseren in een bestaande speakercab.
    Het proberen waard ?

    http://millsacoustics.com/main.html

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Ik mis in je geteste cabinets nog de Bogner 2x12 Oversized (OS) versie. Klinkt zeer bruut: kan menig 4x12 aan. En K&E (Kool en Elfring) ontbreekt in je lijstje. Nooit op gespeeld maar hun 4x12's zijn ook zeker de moeite waard om te testen.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.832

    Standaard

    En waar blijft de ENGL V30 Pro? Niet zo donker als de Bogner en niet zo droog als de Mesa, voor mij perfect en het testen waard. Wat voor sound zoek je eigenlijk precies?
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    De Bogner OS 2x12 staat wel in de lijst ergens, ik betwijfel of die niet teveel laag heeft, aangezien ik dat verschillende keren heb gelezen.
    Lijkt me een goed alternatief, maar ik zou graag een niet al te zware 4x12 kast willen, puur vanwege de hoogte, en ik heb het idee dat het gewoon voller klinkt.

    K&E valt eigenlijk ook af vanwege z'n gewicht, schijnt even zwaar als Bogner te zijn.
    ENGL vind ik persoonlijk erg lelijk. Dan kan het nog zo mooi klinken, het oog wil ook wat.
    Weet iemand toevallig of de Mesa en Brunetti kasten wat lichter van constructie zijn?

    @ Heus: nooit van gehoord, geen dealer in NL?
    Dat concept van die plaat lijkt me wel een goeie.

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    De Bogner OS 2x12 staat wel in de lijst ergens, ik betwijfel of die niet teveel laag heeft, aangezien ik dat verschillende keren heb gelezen.
    Ja, die OS staat voor OverSchat toch? *zoekt dekking*
    Teveel sublaag, niet strak, veel te zwaar en groot... maar ja, het ziet er wel mooi uit natuurlijk en daar zijn we als gitarist niet ongevoelig voor.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Hey Henri, ik zag vanmiddag je topic in Algemeen en ik ga meteen gebruik maken van je initiatief.

    Ik wil mijn JCM 900 1960A Lead verkopen. Het ding is in een erg goede staat, slechts op de achterkant een heel klein stukje tolex los en geen scheuren in het doek. Ik heb een beetje op Marktplaats gesnuffeld en ik zat aan een vraagprijs te denken van € 350,-. Is dit een te hoge of te lage prijs?

    [Edit] Ik probeer dus hier niks te verkopen. Daar is GitaarMarkt en Marktplaats voor, ja ja dat weet ik. Het gaat me puur om de waarde van het cabinet.
    Laatst gewijzigd door Ace 1.15.19; 14 december 2009 om 00:25
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Bijna 1500 posts om nu nog een quasi-spam neer te zetten

    MS

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Ben benieuwd naar de waarde van het ding. Heb zelf al wat research gedaan en hier worden wel vaker vraagprijzen besproken. Heb m'n post effe ge-edit.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top