Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1

    Standaard Living Colour 11-12 Zwolle

    Gisteren speelde Living Colour in Zwolle

    Vernon Reid op Bugera amps (1 combo, 2 tops) (en een parker gitaar?)
    en een pedalenverzameling van de bassist waar je u tegen zegt (zo'n meter of twee breed incl. fluoriserende groen verlcihting)

    Was het wat?

    Nee niet echt. Het eerste half uur was aardig. daarna een vermoeiend lange bas-solo en een vermoeiend lange drumsolo. Achter de band hing een scherm met een filmpje in jaren 80 stijl (en kwaliteit helaas) wat ook nog zo nu en dan stotterde.
    Alle bekende nummer kwamen voorbij (Elvis is dead, Cult of Personality, Glamour Boys en natuurlijk Love rears its ugly head).

    De show duurde ongeveer 2 1/2 uur wat lang lijkt, maar vooral gevuld werd met lange intro's, solo's etc. Het geluid was overigens ook niet fantastisch. Veel te veel effecten en veel te veel brei.

    De solo's van reid waren een verplicht nummer en bestonden vooral uit veel snelle ondefinieerbare licks die werkelijk niets toevoegden.

    Was er dan niets goed?

    Jawel, de zang viel me erg mee, en de momenten dat Vernon clean speelde (riffje in glamourboys bijv.) zat de groove er goed in en was het geluid een stuk beter in balans. Helaas was dit veel te spaarzaam gedurende de show.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Jammer he, ik luisterde laatst weer eens naar hun platen en toen viel me op dat het merendeel van de nummers toch wel erg gedateerd klinkt, het geluid ook op plaat niet optimaal is en er wel erg veel gefreak om het gefreak in zit. En toch waren/zijn het lui die ook een aantal knalnummers hebben geproduceerd.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Locatie
    Thuis, achter de geraniums
    Berichten
    2.143

    Standaard

    Ik kan me er helemaal in vinden. Oude jeugdhelden zijn het, en ik vond dat er soms echt te lang werd gefreakt, op bas, gitaar, dj en weet ik wat nog meer. Maar het was wel gaaf om ze nu eindelijk eens in het echt te zien!!!

  4. #4

    Standaard

    Hun laatste twee albums waren helaas ook niet meer echt te pruimen. Zonde, want deze knakkers konden in hun glorietijd zonder problemen een heel stadion in de hens krijgen, zo goed...
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  5. #5

    Standaard

    Hmm, ik heb de show in Zoetermeer twee dagen eerder toch net anders ervaren (hoewel ik ook wel veel punten kan onderschrijven)...

    Laat ik beginnen te zeggen dat ik ze nooit eerder gezien had en dat ze heel lang tot mijn favoriete bands behoord hebben (en nog steeds horen, maar er is helaas weinig materiaal bijgekomen de laatste 15 jaar..).

    De show was inderdaad lang (iets te lang als ik eerlijk ben), maar ik was blij verrast over de speelplezier die ze uitstraalden. De bas- en drumsolo's hadden korter gemogen, maar vond ik verder best te pruimen.

    Oh ja, ik ben op zich wel fan van gefreak (ik luister nogal veel Dream Theater-achtige dingen), liever dan klakkeloos de plaat naspelen. Ze speelden erg strak (Doug Wimbish is fantastisch) en Corey was goed bij stem. Setlist was ook prima: mooie balans tussen de albums (en meer van Stain dan ik had durven hopen.. Stain is mijn favoriete album, in tegenstelling tot de meeste fans vermoed ik).

    Tja, Vernon Reid heeft live volgens mij (van de beelden die ik ken tenminste) altijd een beetje als een zoemende bij geklonken met teveel effecten (op de plaat eigenlijk ook, maar daar is het wat beter ingeregeld). Zijn solo's zijn inwisselbaar, dus al snel vermoeiend. Hij speelde inderdaad op een Parker (signature model geloof ik).

    Maar alles bij elkaar heb ik een prima avond gehad

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2006
    Locatie
    berchem is mijn thuis
    Berichten
    766

    Standaard

    Ik heb ze nog bezig gezien tijdens hun beginperiode,

    Locatie: Gent Vooruit, lekker licht gespannen sfeertje.. toen kwamen de
    boys op en de muziek start. Een teringherrie: niks was te horen klonk veel
    te hard, men goed humeur was op slag weg en ik keek kwaad richting reid
    die ook onze richting (midden) keek, stel jullie geluid goed af rotzakken!

    Na wat meerdere nummers kwam de sfeer er wel in en was het wat beter.
    Toch nog van genoten en blij dat ik het heb meegemaakt
    Gear: Ibanez gitaren: Rgr321exbk en Rgd421bkf

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Ik ben in het verleden ongeveer 5x naar Living Colour geweest: 4x paradiso en 1x boerderij.

    Met oordopjes in kan je goed horen wat ze doen

    De lange show: wel veel waar voor je geld en zeker herkenbaar. Living Colour zijn een setje fantastische muzikanten die baanbrekend te werk zijn gegaan (negers die metal spelen!). Vernon Reid blijft God. Hij speelde altijd op Mesa apparatuur en Hamer gitaren. Nu dus een behoorlijke overstap naar Bugera en Parker!

    Ik vind helaas "the chair in the doorway" hun slechtste album. Stain is errug goed, maar Time's up blijft in alle opzichten een klassieker.

    Ik ben al zo'n 20 jaar fan van ze, maar de optredens zijn niet meer wat het geweest is.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #8

    Standaard

    Het is een oude topic, ik weet het.

    Een paar jaar geleden de heren gezien in 013 Tilburg en dat was een prima show. Afgelopen zaterdag op Bospop was het veel te matig.

    Naar mijn mening ligt dit voor 70% aan Vernon Reid. Teveel effecten, teveel notenpoeperij. Ook de bas stond wat mij betreft te "treble" afgesteld waardoor die weer verzoop in de brei van uncle Vernon. De man kan echt wel spelen, maar uit een soort dwarsheid volhardt hij in iets waar volgens mij niemand meer op zit te wachten.

    Jammer, ik had er meer van verwacht. Als ze het zo blijven doen, kunnen ze beter stoppen. Anders gewoon terug naar een 1 effectenplankje en een nieuwe geluidsman aanstellen.

  9. #9

    Standaard

    Om maar te reageren op een reactie in een overjarig topic:

    Ergens in 1997 Vernon Reid met een soort van side project gezien in Atlantis, Alkmaar. Vond er toen geen klap aan. Veel te veel 'gedoe op niks af'. Ik lees uit jouw bericht dat er sindsdien weinig is veranderd..

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    ...

    Met oordopjes in kan je goed horen wat ze doen

    ...
    Zanger Corey Glover stond in 1999 op Parkpop en volgens mij heeft heel Den Haag en omstreken het kunnen horen, echt snoeihard. Blondie had net haar reünie en stond op het andere podium, maar werd compleet weggeblazen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top