Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard Octrooien in de pickup-business

    Ziehier:

    http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-P...y=PN%2F4501185

    http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-P...y=PN%2F5399802

    De eerste is het octrooi op het hebben van 2 spoelen met ongelijke draaddikte, het tweede is het octrooi op de airbucker-techniek: een afstandje creeeren tussen de magneet en de spoelen.

    Wat voor kleine dingen dimarzio vast heeft gelegd, niet grappig gewoon :P Stacked humbucker is ook een octrooi van dimarzio, maar dan wel met magnetische polepieces. als er er een 'bar' magneet onder zit, geld 't niet meer.

    Het octrooi van Kinman is weer veel meer 'sophisticated'. Maar goed, lees 't zelf maar

  2. #2

    Standaard

    Opmerkelijk!
    Leuk om te lezen, alleen al vanwege het taalgebruik. En inderdaad vanwege alle vastgelegde details.
    En helemaal door dit soort claims die terloops worden gedaan:

    "To the musician, reduction in the damping effect by a limited amount will produce a more pleasing musical sound."
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Opmerkelijk!
    Leuk om te lezen, alleen al vanwege het taalgebruik. En inderdaad vanwege alle vastgelegde details.
    En helemaal door dit soort claims die terloops worden gedaan:

    "To the musician, reduction in the damping effect by a limited amount will produce a more pleasing musical sound."
    heeft ie nog gelijk in ook; die eddy currents, die wil je weg hebben! die dempen het effect van de magneet, en dus verminderd het de output. de airbucker is in principce een goed idee.

    Aaron, ik ben nu trouwens bezig met een nieuw ontwerp! je begint met 44 awg op de spoel, en halverwege sla je daar 42awg overheen. je hebt dus 2 soorten draad op 1 spoel, en dat dan 2 keer natuurlijk. met een dikke alnico8 magneet eronder, hex polepieces en screw pieces. Gaat scheuren als de ziekte! en twangen als de beste.

    Ik vind het airbucker-octrooi mooi om te lezen, maar ook die van 2 ongelijke spoelen. Echt klote dat dimarzio dat octrooi heeft, pas over 40 jaar ofzo verloopt 't, en dan kunnen andere bedrijven het en mass kopieeren, want het is een mooi ontwerp! Gelukkig laat ik mijn ontwerpen maken in canada

    Canada, the home of the Free!

  4. #4

    Standaard

    Ja, Larry weet wat hij doet, dus gelijk heeft hij wel. Maar het is zo lekker stellig, 'boven-subjectief' ahw, geformuleerd

    Ik vind die beschrijvingen ook erg interessant. Tegelijk vind ik dat hele patenten-wereldje steeds onaangenamer. Ik ben helemaal voor de bescherming van geestelijk eigendom, maar krijg steeds meer de indruk dat je die bescherming alleen kunt kopen als je vermogend genoeg bent om een jurist in te huren om je tekst op te stellen en als je het bedrag kunt lappen (ik weet niet hoeveel) om het patent überhaupt aan te vragen.

    Of dit soort praktijken: iemand heeft een motor uitgevonden die op water loopt en Ford koopt dat patent alleen maar om het decennia lang in een kluis weg te stoppen

    Ik ben erg benieuwd naar dat nieuwe ontwerp van je
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Dimarzio heeft ook 'n patent/trademark omtrent het gebruik van een dubbele witte of creme spoel bij humbuckers..........................

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    Dimarzio heeft ook 'n patent/trademark omtrent het gebruik van een dubbele witte of creme spoel bij humbuckers..........................
    alleen creme toch? seymourduncan levert ook in het wit..
    Toooooooooooooooone!!!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Of dit soort praktijken: iemand heeft een motor uitgevonden die op water loopt en Ford koopt dat patent alleen maar om het decennia lang in een kluis weg te stoppen
    Wat voor samenzweringstheorien geloof jij?
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 mei 2009
    Locatie
    Wetteren (bij Gent)
    Berichten
    399

    Standaard

    ik ben er zeker van dat eender welke autoconstructeur dit zouden doen als ze dat kunnen.
    Te koop: Randall RX 15W oefenampje in nieuwstaat, mag weg voor €30... Niet misse prijs voor een oefenampje!
    Gezocht: tweedehands V30 2x12 / Dunlop Crybaby Wah tegen een goeie prijs.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Wat voor samenzweringstheorien geloof jij?
    Nee, is echt zo... Ik heb die uitvinding ook gelezen, was heel ingenieus, maar helaas, het mag niet in een auto komen tot dat octrooi verlopen is.

    @Aaron: tja, ik ben ook beneiuwd! ik moet helaas er wel n nieuwe gitaar omheen bouwen maar je ziet overigens dat Larry vrij weinig octrooien heeft, het is die bucher of hoe ie ook heten mag die de meesten heeft, onder 't vaandel van dimarzio, dat dan weer wel.

    Over die creme bobbins; dat is geen octrooi, maar een trademark net als T Mobile de kleur magenta heeft, die kleur mag in bepaalde contexten alleen in combinatie met T Mobile voorkomen.

    Ik vind het zo belachelijk dat ze bepaalde dingen vast gelegd hebben, de hele markt is er eigenlijk door verneukt. Dimarzio kan ieder jaar met tig nieuwe elementen komen (die nergens naar klinken, omdat ze gewoon slecht draad gebruiken, imho), en anderen moeten maar zien hoe ze wat leuks maken. Daarom zijn dimarzio's denk ikook goedkoper dan andere merken; dimarzio krijgt licentie inkomsten...

  10. #10

    Standaard

    Ik zal nog eens navragen bij mijn bron van dit verhaal.

    Eigenlijk geloof ik helemaal niets meer. Ik vermoed alleen nog maar.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeadHerring Bekijk bericht
    ik ben er zeker van dat eender welke autoconstructeur dit zouden doen als ze dat kunnen.
    Oliemaatschappijen.
    De voorgewende crisis in de jaren '70 om een begin te maken met het opdrijven van de prijzen. Ik denk dat heel wat goede ideeën niet worden uitgevoerd uit financiële overwegingen.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top