Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 28 van 29 EersteEerste ... 1826272829 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 271 t/m 280 van 285
  1. #271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn-w Bekijk bericht
    Peavey Valveking 212, best een lekkere volle scheur uit te halen, maar het ding moet wel hard om lekker te klinken.
    Line 6 Pod XT Live, niet heel erg geweldig met overdrive / distortion. Ik gebruik em nu voor thuis.
    BYOC Overdrive 2, best veelzijdig, alleen was ik toen nog minder into pedaaltjes. Zo stom geweest een verkeerde voeding er op aan te sluiten, waardoor hij kapot ging. Later ben ik hem kwijt geraakt en het is nog steeds een raadsel waar hij gebleven is.
    Harley Benton Crunch Distortion Klinkt wal iel op zichzelf, maar in de bandmix prikt hij er best lekker doorheen.
    EH Big muff pi tone wicker Ben nog bezig om deze goed door de bandmix te laten komen. Dat valt niet mee met een fuzz ben ik achter gekomen.

    Wanted (op basis van youtube, nog uit te proberen in de praktijk):
    - Mad Professor Sweet Honey Overdrive
    - Way Huge Pork Loin
    Zo, de pork loin kan van de wanted lijst af, hij is in bezit! Ik moet em nog in bandverband uitproberen, maar los daarvan klinkt hij heerlijk

  2. #272
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Een update van mij:

    In volgorde van kopen:
    - Boss DS-2 (in bezit, maar niet in gebruik)
    - Digitech Metal Master (verkocht)
    - Electro Harmonix Metal Muff (verkocht)
    - Blackstar HT-Dist (verkocht)
    - Fulltone OCD V4 (verkocht)
    - Dr. No Kafuzz!! (verkocht)
    - TC Electronic Spark Booster (verkocht)

    Hier gaat nu de gitaar mijn Wah en mijn tuner in en daarna direct in de amp (Orange Jim Root Terror). Dat was het!

  3. #273
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    30 jaar geleden was mijn eerste pedaal een Shin Ei Fuzz wah op een Peavey Bandit 65. De Shin Ei is verdwenen, ik wist ook niet wat ik ermee moest, ik speelde net gitaar en snapte er nog niets van.

    Eigenlijk na een jaar gitaar werd ik bij loting bassist voor de band want die hadden we nog niet. Ik ben wel een beetje gitaar blijven spelen en had later een Coron JF 100 Jet Flanger - heb ik nog steeds!!!

    Een tijdje terug ben ik weer wat meer gitaar gaan spelen en kocht ik een Trace Elliot Super Tramp. Om op te nemen kocht ik een Sans Amp GT2 - wat ook vervorming kan geven - ben er echter niet 100% tevreden mee.

    Toen kocht ik een SF Fender Champ en gebruik daar een Reverend Drivetrain MK1 bij. Dit is tot volle tevredenheid.

    Ik heb er onlangs nog een clone van een MXR Distortion+ bij gebouwd, maar die gaat pas lekker als de Fender behoorlijk hard staat. Ik heb de + op een Mesa MK2 en een Dumble clone gespeeld en dat klonk super 1983!!!!

    Volgend project: waarschijnlijk een Muff clone (en een tweed champje?)

    Robin
    Update: Heb nu een Okko Diablo Gain+ en ben er erg blij mee!!!!

  4. #274

    Standaard

    Mijn historie van het allereerste begin tot het eind.

    Behringer V-amp Beginners-spul voor weinig. Kon er ook vrij weinig mee. Had destijds geen band en 15watt Peavey versterkertje. Na 3 maanden de die twee geruild voor een:
    Digitech RP7 waar ik een redelijke tot leuke sounds mee kon creëren. Vond en vind ik nu nog steeds een erg leuk mulit-processortje.
    Toen ik eenmaal een band had een London City Pershing gekocht en na een paar jaar toch wat pedalen gekocht.
    Onerr Carbon-X: aan laten smeren door een verkoper. Waren in de aanbieding, waarschijnlijk omdat ze er niet vanaf kwamen. Klonk op lage volumes nog o.k. maar op hogere volumes totaal crap. Was niet wat ik zocht en al gauw weer aan de kant gezet en de RP7 weer gaan gebruiken.
    Carl Martin heavy drive: geweldig scheurpedaal voor de jaren '80 hardrock/metal. Maar miste teveel gain voor het de Metallica covers die we destijds speelden dus al vrij gauw weer terug gegrepen naar mijn Digitech RP7.

    Bij een volgende band heb ik mijzelf meteen een Valvking cadeau gegeven. Na een aantal repetities miste ik toch die extra bite op het overdrive kanaal. Dus toen een pedaal ervoor gezet.

    EH metal muff micro: Komt een goede distortion uit dat pedaaltje waar je redelijk tot goed mee uit de voeten kunt. Na een tijdje vond ik toch dat het pedaaltje te simpel was. Buiten de gain en volume regeling zit er een switch op om de low of highs te scoopen. Achteraf had ik beter de Top Boost versie kunnen kopen.

    Boss ML-2 metalcore: Deze heb ik op advies van Thomann gekocht. Ik was destijds op zoek naar een geschikt pedaal om power metal te spelen; dus strakke distortion. Deze heb ik 2 minuten getest en gelijk meegenomen. Ik was en ben er nog steeds erg goed over te spreken. Het enige nadeel vind ik de low-gain regeling; bij 10% opendraaien kreeg ik een enorme bass-sound uit mijn vijn Valveking bij palmmutes. De ML-2 heb ik toch zeker 3 jaar standaard gebruikt.

    Vorig jaar heb ik besloten om terug over te stappen naar een setup met zo min mogelijk poespas. Dus ik heb toen goede buizen in de valvking gezet en zo nog een jaar doorgespeeld, af en toe toch met de ML-2 erbij maar vaak zonder.

    Toch had ik nog steeds niet mijn sound en dus had ik besloten om alle pedalen en onzin de deur uit te doen en van dat geld een goede versterker te kopen.
    Dus momenteel gebruik ik alleen nog maar de lead-kanalen van mijn Engl Powerball.
    De Valveking staat nu op zolder samen met de RP7 en de ML-2 gebruik ik nu in de woonkamer op mijn goedkope oefen-amp.

    Wou altijd zo goedkoop mogelijk uit zijn, maar heb nu mijn sound eindelijk gevonden in de ENGL Powerball. En dat te bedenken dat ik die voor het eerst gehoord heb zo'n 7 jaar geleden waar destijds een gitarist op speelde waarmee we toen een aantal optredens hadden gedaan. Dat had me veel (on)kosten kunnen besparen...

  5. #275
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Gehad:
    Boss OS-2
    Digitech Bad Monkey
    Tech21 Tri-AC
    Danelectro CTO-1
    Mooer Triangle Buff
    HWA Husky Boost (gaat nog gerepareerd worden)

    Nu nog in gebruik
    HBE Big D
    Okko Diablo
    Mooer Hustle Drive
    Mooer Pure Boost

    De beide mooers zitten net op mijn board, had dus een triangle buff, fijne fuzz maar geen fuzz fan dus die mocht er weer uit. In plaats daarvan heb ik een Mooer Hustle drive, ocd clone. Fijn ding! Heb hem heel ff langs de OCD van een vriend van me gehad, de hustle drive is net wat minder rommelig in het laag en wat cleaner. Ik vind het zelf echt heel tof en voor mij, doordat hij net wat netter is eigenlijk, beter geschikt icm mijn amps dan de echte OCD. Top aankoop! Ik ben zelfs bang dat hij mijn Big D soms laat blozen, wat een sounds zitten er in die hustle drive! Vooral tof is dat het pedaal door de hele gain range bruikbaar is, iets wat ik niet altijd vind aan overdrive pedalen.
    Die pure boost doet het trouwens echt heel fijn als strakke clean boost, niks meer niks minder .
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  6. #276
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Mesa Boogie V-twin
    Danelectro french toast
    Digitech screamin blues
    behringer OD100

    Komt: Danelectro FAB Overdrive...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  7. #277
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    543

    Standaard

    BOSS SD1 (eerste pedaaltje.) 30 jaar oud.
    BOSS overdrive-distortion. Matig weggeven
    BOSS turbo distortion, matig weggeven
    BOSS HM2 Heavy Metal, ingeruild voor iets anders
    BOSS Metal Zone, verkocht klote ding.
    MXR GT OD, leuk icm buizenamp Goed pedaaltje. Verbeterde versie van de SD1
    MXR 108 FUZZ, niet mijn ding.
    Rockett Ten Ton Hammer, Vet maar niet genoeg definitie.
    Fulltone OCD, op mijn board. Steengoed op buizen.
    Suhr Riot. steengoed op buizen als transistor. Duidelijke definitie.

  8. #278
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.328

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    De MXR Classic 108 Fuzz is de fijnste fuzz die ik tot nu toe bespeeld heb, maar mist wat sustain om als primaire drive te gebruiken. Misschien deze gebruiken in een parallelle schakeling met een Dist+achtige?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    MXR Classic 108 Fuzz: Niet slecht, maar vond hem in combi met een AC30 niet vettig genoeg. Heb hem ingeruild op een Kafuzz en wil niet meer terug. Die klinkt echt als een denderende goederentrein op kruissnelheid. Ik vond de MXR wat te braaf
    Ik heb inmiddels ook een Kafuzz en inderdaad: veul gaverder dan een 108 Fuzz! Zo vet dat ik 'm eigenlijk altijd parallel aan mijn Coron Dist 15 heb staan. Vuige vetheid met de directheid en duidelijkheid van de D+-clone.



    1. Boss SD-2
    2. Boss OD-1
    3. OCD*
    4. TS-808/9*
    5. Bad Monkey
    6. Lovepedal Eternity*
    7. Fat Boostered*
    8. Diamond Drive mk1
    9. Diamond J-Drive mk3
    10. MI Audio Crunchbox
    11. Boss BD-2
    12. MI Audio Blues Pro
    13. Ross Distortion (USA/germanium)
    14. Ross Distortion (Taiwan/silicium)
    15. Fulltone GT-500
    16. Valve Caster*
    17. Baja Real Tube Driver (12v DC)*
    18. Proco Rat + Ruetz mod (verschillende clippers geprobeerd)*
    19. MXR Distortion III*
    20. Coron Distortion 15 (Grant)
    21. Coron Distortion 10
    22. Dist+ / Big Muff* (parallel geschakeld)
    23. Big Muff USA
    24. THC Cream Fuzz
    25. Carl Martin Plexi Tone*
    26. Carl Martin Hot drive 'n boost
    27. Sovtek Big Muff
    28. Wampler Plexi Drive*
    29. Marshall DriveMaster
    30. MXR Classic 108 Fuzz
    31. DrNo Kafuzz

    *) Zelfbouw
    Kleine namen zijn snel opgevolgd/verkocht
    In gebruik

  9. #279
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Inmiddels heb ik ook al aardig wat pedaaltjes versleten...

    1. Boss DS-1. Eerste pedaaltje, eigenlijk geen idee wat ik er nu van zou vinden (is al jaren kapot)

    2. Boss ME-50. Leuk speelgoed maar sinds ik in bandjes speel niet meer goed genoeg.

    3. Blackstar HT Drive. Klonk erg lekker maar had nogal moeite om gehoord te worden.

    4. Danelectro Coolcat overdrive. Deed zijn werk goed maar miste ballen ofzo?

    5. T-Rex Mudhoney. Erg goed en veelzijdig pedaal, maar uiteindelijk te veel compressie. Werkte ook een stuk lekkerder met de Jag dan met de Gretsch

    6. ZVEX Box Of Rock. Had hem al eens geprobeerd met de Jag maar dat matchte niet. Met de Gretsch is hij heerlijk. Geen idee voor hoelang, maar voorlopig is het precies wat ik wil, waarbij ik overigens met een volumepedaal de gain regel.

  10. #280
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.215

    Standaard

    Begonnen in jaren 80:

    Boss ds 1 (hadden veel gitaristen)
    Boss OD1

    Gebruikte toen geen overdrive van de versterkers. Gebruikte veel delay's en toen nog geen effect return loops.

    Nadat ik 12 losse pedalen had en veel toonverlies ging ik naar multi-effect.

    Overgestapt op Roland GP 8 met extra noise gate en losse galm. Een GP8 heeft geen reverb.
    Boss ME30
    V-amp
    Pod xt pro (met full range monitoren /in ear)
    Pod x3 pro (met full range monitoren /in ear)
    Pod hd pro (met full range monitoren /in ear)

    Gebruik nu een 2 kanaals buizenversterker en 4 kabel methode en bijna alle drive is van het overdrive kanaal. (Carvin Legacy wil wel scheuren). De pod hd pro hangt zonder speaker sim in effect - return.
    Vriendelijke groet,

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top