Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: DIY Loadbox

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard DIY Loadbox

    Ik heb een beetje zitten broeden op een loadbox, dus een doosje met een speaker in, een direct out, en een volumeknop. Het idee is dus dat je zo heel makkelijk het signaal van een opengegooide buizenamp kunt opvangen en omzetten naar line-niveau. En dan zelfbouw. Dit heb ik bedacht:

    Eerst komt er een speaker load, zonder geluid dus, om die complexe impedantie te maken wat het signaal al flink kleurt(blauwe lijn), uitgaande van een uitgangsimpedantie van de versterker van 1 Ohm. Een opampje "meet" de stroom door de "speaker" dmv de 0,1 Ohm weerstand en een verschilversterker. Wie ooit natuurkunde in de bovenbouw heeft gehad weet tenslotte dat de stroom de speaker aandrijft, en niet de spanning. Door dus de stroom te "meten" neem je de kracht die de spreekspoel op de conus uitoefent. Daarna komt er een soort wah, voor een piek rond de 3k en een sterke treble roll-off. (gele lijn) Dit moet de response van de speaker voorstellen.

    Iemand suggesties of opmerkingen? Ik hoor ze graag.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Is dit al gebouwd?
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top