Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 408 van 410 EersteEerste ... 308358398406407408409410 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.071 t/m 4.080 van 4091
  1. #4071
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.580

    Standaard

    Nee, op de C2 zit die er niet (meer) op.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #4072
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Nee, op de C2 zit die er niet (meer) op.
    Oké dan is nu alleen de vraag welke cathode bias weerstand gebruikt wordt. Wat ik zo zie is dat 50 ohm en dat zou de slijtage van de eindbuizen kunnen verklaren. Als je een beetje handig met een soldeerbout bent zou je het zelf kunnen, maar als je het niet vertrouwt kun je het uitbesteden natuurlijk. Ik zou dan kiezen voor een schakelaar tussen die twee.

  3. #4073
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    De CC heeft een 82 ohm (warm) plus 150 ohm parallel voor 50 ohm (hot).

  4. #4074
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    De CC heeft een 82 ohm (warm) plus 150 ohm parallel voor 50 ohm (hot).
    We waren er al een beetje uit dat Kim's AC30 die mogelijkheid niet heeft.

    Ik snap dat je extreem druk bent, maar lees zo'n bericht dan even.

  5. #4075
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.580

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Oké dan is nu alleen de vraag welke cathode bias weerstand gebruikt wordt. Wat ik zo zie is dat 50 ohm en dat zou de slijtage van de eindbuizen kunnen verklaren. Als je een beetje handig met een soldeerbout bent zou je het zelf kunnen, maar als je het niet vertrouwt kun je het uitbesteden natuurlijk. Ik zou dan kiezen voor een schakelaar tussen die twee.
    Ik laat hem voorlopig lekker zo. Ik vind het ook niet echt een probleem. Ik heb die versterker best veel gebruikt in die zes jaar. Wat de getallen allemaal betekenen weet ik niet, maar de buizen die erin zaten waren 25 (mA?), en nu heb ik een set van 22. Die gaan vast langer mee.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #4076
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    We waren er al een beetje uit dat Kim's AC30 die mogelijkheid niet heeft.

    Ik snap dat je extreem druk bent, maar lees zo'n bericht dan even.
    Ik weet dat Kim een C heeft, beste man. Ik postte alleen even hoe de CC dat schakelt.

    Ik zou het ook laten zoals het is, allemaal gedonder, en EL84's zijn nog te betalen.

  7. #4077

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Ik weet dat Kim een C heeft, beste man. Ik postte alleen even hoe de CC dat schakelt.
    En dat vond ik zo'n leuk trucje dat ik het meteen in m'n AC30 soldeerde. Daarmee zou het uiteraard veul minder klinken maar ik heb daar nog geen moment last van gehad. Daarnaast is die AC30 wel volgestopt met Philips Miniwatt EL84's die ik al sinds m'n 12e uit ouwe buizenradio's trok (in de tijden dat die nog gewoon bij hetgrofvuil werden gezet).
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #4078
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Op zoek naar m'n kwartet SovtekEL84M, mmm, een paar andere tegengekomen. Oa. Teomex, nooit van gehoord, en twee miniwatts. Zou ik eens in m'n twee vier watt bakkies kunnen stoppen.
    Kwam deze trouwens ook tegen

  9. #4079
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    En dat vond ik zo'n leuk trucje dat ik het meteen in m'n AC30 soldeerde. Daarmee zou het uiteraard veul minder klinken maar ik heb daar nog geen moment last van gehad. Daarnaast is die AC30 wel volgestopt met Philips Miniwatt EL84's die ik al sinds m'n 12e uit ouwe buizenradio's trok (in de tijden dat die nog gewoon bij hetgrofvuil werden gezet).

    Wat ik destijds allemaal niet bij het grofvuil heb weggetrokken. Het mooiste vond ik nog wel een kleine Sony TV die onder de ijspegels zat. Een vriend van me heeft die mee naar huis genomen, gedroogd en hij had gewoon beeld, in kleur zelfs!

    Toen ik naar de Achterhoek verhuisde heb ik een hele grote doos vol buizen weggegeven. Dat waren vooral EL84 en ECC81, 82 en 83.

  10. #4080

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Wat ik destijds allemaal niet bij het grofvuil heb weggetrokken. Het mooiste vond ik nog wel een kleine Sony TV die onder de ijspegels zat. Een vriend van me heeft die mee naar huis genomen, gedroogd en hij had gewoon beeld, in kleur zelfs!.

    Toen ik naar de Achterhoek verhuisde heb ik een hele grote doos vol buizen weggegeven. Dat waren vooral EL84 en ECC81, 82 en 83.
    One mans trash is another mans fortune. We zouden een "wat heb jij in het verleden bij het grofvuil weggetrokken" topic aan kunnen maken waar ik een aardige waslijst zou kunne schrijven. Je zou dat topic overigens net zo goed "Hoe grote labrador ben jij?" kunnen noemen.

    Dat soort grote dozen buizen kom je geregeld tegen. De inhoud die jij opnoemt is iets zeldzamer en suggereert dat er al gefilterd is op bruikbare types en da's goed. De gemiddelde MP advertentie met zo'n collectie is een vrij nauwkeurige afspiegeling van wat Philips in de jaren 50, 60 en 70 in z'n radio's en TV's stopte. Veelal vrij onbruikbaar voor audio toepassingen en, omdat er een mythe rondgaat dat "buizen veel geld waard zijn" soms tegen indrukwekkende vraagprijzen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top