Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 405 van 410 EersteEerste ... 305355395403404405406407 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.041 t/m 4.050 van 4091
  1. #4041
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Weet nooit zo goed wat ik van die dingen moet denken.
    Ja, nou, dat had ik eigenlijk ook wel, in eerste instantie.
    Met mijn bandje zijn we buiten het zomer/festivalseizoen een beetje akoestisch/unplugged aan het rotzooien.
    Dat doe ik nu met mijn Larrivee gatgitaar, maar om twee sets met zo'n ding op schoot door te brengen blijft gewoon niet fijn. Komt bij dat ik akoestisch zonder backup speel, vanwege de simpele reden dat ik geen backup héb.
    Zo'n acoustasonic lijkt op de youtube filmpjes best een acceptabel (versterkt) akoestisch geluid te geven, en je kunt nog een klein beetje scheuren ook; misschien kan ik dan wel zonder pedalen toe (wil nu eens met een boost of eq of compressor proberen om enkele noten wat harder te kunnen zetten tov akkoorden rammen, bij gebrek aan techniek).
    En het is goedkoper dan een Godin multiac.
    Ik ben er nog niet uit, maar ik overweeg het wel. Anderzijds heb ik eigenlijk genoeg gitaren en is er ook niks dat ik weg wil doen.

    Alternatief is dat ik gewoon een zwarte cirkel op een elektrische teken, want waarschijnlijk hoort toch 99% het verschil niet


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Hoe bevalt je Tele eigenlijk Dennis?
    Ja, wel prima hoor!
    Blijft een onbehouwen (relatief tov mijn music mans) onergonomische kutgitaar natuurlijk, maar dat hoort er een beetje bij
    Het is wel ongeveer een tele zoals ik een tele voor ogen heb; als ik er zelf een zou assembleren zou ik zo'n beetje de zelfde hardware kiezen geloof ik; en als ie zo zou zijn zoals deze zou ik tevreden zijn, dus dan is het goed, denk ik.

    Ik ben overigens over mijn Harley Benton tele ook best te spreken. Die heb ik wel voorzien van andere elementen en een andere brugplaat + brugzadels, maar dan nog is de totaalprijs maar een fractie van de Maybach, voor toch best wel veel speelplezier, al is de Maybach wel de betere gitaar.
    Wel gek dat ze op die "vintage stijl" harley benton zo'n ultraplatte toets zetten, maar gezien de prijs vergeven we de chinezen dat maar. Ik ben niet per se heel kieskeurig, maar dit is toch wel een beetje gek op zo'n gitaar.
    Maar de Maybach is ook niet perfect; ik vind de topkam bijvoorbeeld echt lomp, moet eigenlijk niet hoeven voor een gitaar in die prijsklasse. Het zit niet per se in de weg, maar ik denk dat ik de vijl er nog wel een keer op zet.

  2. #4042
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Weet nooit zo goed wat ik van die dingen moet denken. Maar om eoa reden vind ik ze wel cool en heb ook wel een nummertje in de band waarvoor ik 'm zou kunnen gebruiken

    Hoe bevalt je Tele eigenlijk Dennis? Daar GAS ik ook nog steeds op
    Naar die acoustasonics zit ik ook al een tijdje te kijken. Wat me vooral tegenhoudt is de ingebouwde batterij. Vroeg of laat gaat die stuk en in principe kan je die niet zelf vervangen.
    De Mexicaanse versie werkt wel op een gewone 9v batterij maar heeft minder sounds. Anderzijds heeft die wel een gewone " onbewerkte" piezo sound die je dan bv. met een ir pedaal (vb. nux optima air) kan "kleuren".

  3. #4043
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Zo'n acoustasonic lijkt op de youtube filmpjes best een acceptabel (versterkt) akoestisch geluid te geven, en je kunt nog een klein beetje scheuren ook; misschien kan ik dan wel zonder pedalen toe (wil nu eens met een boost of eq of compressor proberen om enkele noten wat harder te kunnen zetten tov akkoorden rammen, bij gebrek aan techniek).

    [...]

    Alternatief is dat ik gewoon een zwarte cirkel op een elektrische teken, want waarschijnlijk hoort toch 99% het verschil niet
    Hoe versterk je die akoestische nu? Ik zelf zou denk ik (ook bij gebrek aan andere apparatuur hoor, dat zeg ik er meteen bij) beginnen om dat ding door mijn Kemper te trekken. Dan heb je meteen wat galm, compressie, eq, volumepedaal etc.
    Daarnaast zit op die Kemper ook een acoustic simulator die specifiek voor elektrische gitaren bedoeld is. Nooit echt in verdiept maar op filmpjes van Tone Junkie klonk het als iets waar je bij gebrek aan beter in een liveset wel een nummer mee weg komt.
    Zelf eens wat mee getest op onze repetitie-PA maar daarop klinkt gitaar eigenlijk altijd kut en dit was geen verschil, zal dat nog eens elders testen als ik de gelegenheid heb.

    Wellicht dat die acoustic simulator ook wel goed werkt met zo'n acoustasonic. Of juist niet. Lijkt me iig het proberen waard ook.




    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ja, wel prima hoor!
    Blijft een onbehouwen (relatief tov mijn music mans) onergonomische kutgitaar natuurlijk, maar dat hoort er een beetje bij
    Het is wel ongeveer een tele zoals ik een tele voor ogen heb; als ik er zelf een zou assembleren zou ik zo'n beetje de zelfde hardware kiezen geloof ik; en als ie zo zou zijn zoals deze zou ik tevreden zijn, dus dan is het goed, denk ik.

    Ik ben overigens over mijn Harley Benton tele ook best te spreken. Die heb ik wel voorzien van andere elementen en een andere brugplaat + brugzadels, maar dan nog is de totaalprijs maar een fractie van de Maybach, voor toch best wel veel speelplezier, al is de Maybach wel de betere gitaar.
    Wel gek dat ze op die "vintage stijl" harley benton zo'n ultraplatte toets zetten, maar gezien de prijs vergeven we de chinezen dat maar. Ik ben niet per se heel kieskeurig, maar dit is toch wel een beetje gek op zo'n gitaar.
    Maar de Maybach is ook niet perfect; ik vind de topkam bijvoorbeeld echt lomp, moet eigenlijk niet hoeven voor een gitaar in die prijsklasse. Het zit niet per se in de weg, maar ik denk dat ik de vijl er nog wel een keer op zet.
    Nou iig fijn dat die bevalt toch
    Zal MP nog eens in de gaten houden, kijk ook nog naar een Squier Classic Vibe oid om eens wat Tele-ervaring op te doen

  4. #4044
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.579

    Standaard

    De sologitarist van onze Normaal coverband heeft een Hughes & Kettner Grandmeister Deluxe 40 buizentopje met een paar 1x12 cabinetjes erbij. Dat is een 4-kanaals versterkertje met onder andere diverse effecten aan boord (tap delay, reverb, flanger, phaser, chorus, tremolo), een powersoak die naar 20, 5, 1 en 0 watt te schakelen is, en een DI met cab sims. Ding weegt nog geen 8 kilo en klinkt echt te gek. Super veelzijdig ook. En nu wil ik ook zo’n ding. Maar ja, wel €1200 nieuw.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #4045
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Hoe versterk je die akoestische nu? Ik zelf zou denk ik (ook bij gebrek aan andere apparatuur hoor, dat zeg ik er meteen bij) beginnen om dat ding door mijn Kemper te trekken. Dan heb je meteen wat galm, compressie, eq, volumepedaal etc.
    Dat gaat zeker prima hoor!
    Heb ik ook al een aantal keren zo gedaan.
    In mijn Larrivee zit een LR Baggs Anthem.
    Zeker in combinatie met een rig van eoa akoestische (pre)amp, en dan via de Kemper naar FOH vind ik daar helemaal niks mis mee.

    Maar we hebben ook wel wat kleinere dingen, waarbij we gitaar, bas en zang maar een klein beetje uitversterken via een bose L1 systeem, en dan kom ik net wat controle tekort.
    Kemper meenemen kan, maar voelt wat overdreven. Ik overweeg een Fishman Platinum Pro als mooi compact alles in 1 doosje, maar die zijn ook niet echt gratis, en dan zit ik nog met die holle, edoch vwb volume lompe klont hout

  6. #4046
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    "Wellicht dat die acoustic simulator ook wel goed werkt met zo'n acoustasonic. Of juist niet. Lijkt me iig het proberen waard ook."

    Lijkt mij dan eerlijk gezegd eerder niet omdat je al een simulering van een akoestische sound hebt (?). Tenzij de Mexicaanse versie in de stand van alleen "piezo" ?

  7. #4047
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    "Hoe versterk je die akoestische nu? Ik zelf zou denk ik (ook bij gebrek aan andere apparatuur hoor, dat zeg ik er meteen bij) beginnen om dat ding door mijn Kemper te trekken. Dan heb je meteen wat galm, compressie, eq, volumepedaal etc."

    Ik heb een yamaha silent gitaar (oudere versie met piezo only) die ik via mijn kemper bespeel. Ik laad dan een profile van B. Meulendijk (akoestisch pack) . Klinkt erg goed.

  8. #4048
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.361

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Alternatief is dat ik gewoon een zwarte cirkel op een elektrische teken, want waarschijnlijk hoort toch 99% het verschil niet
    Met je rug naar het publiek toe spelen, dan ben je er ook.

    Wat mezelf betreft.
    Ik herinner mezelf wat opnames waarbij ik mijn Mustang uit fase op standje akoestisch van een Cube uitversterkte.
    Vond ik overtuigend genoeg.
    Kan ik mezelf mee foppen tot op de dag van vandaag.

    Niettemin, vind die acoustasonics ook wel geinig; de JM voor mij dan.

  9. #4049
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    De sologitarist van onze Normaal coverband heeft een Hughes & Kettner Grandmeister Deluxe 40 buizentopje met een paar 1x12 cabinetjes erbij. Dat is een 4-kanaals versterkertje met onder andere diverse effecten aan boord (tap delay, reverb, flanger, phaser, chorus, tremolo), een powersoak die naar 20, 5, 1 en 0 watt te schakelen is, en een DI met cab sims. Ding weegt nog geen 8 kilo en klinkt echt te gek. Super veelzijdig ook. En nu wil ik ook zo’n ding. Maar ja, wel €1200 nieuw.

    Mooi concept ja, draagbare buizenversterker met wat ingebouwde effecten.
    Kon er zelf destijds geen vriendjes worden met de kleinere broer meen ik. Was ook op een Hughes & Kettner speakerkastje en die hebben bij nog nooit kunnen bekoren. Zo heb ik ooit eens voor een Switchblade gekeken en had ik dezelfde ervaring mee.

  10. #4050
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.579

    Standaard

    Ja, ergens naar luisteren en er zelf over spelen zijn twee verschillende dingen. En ik weet ook niet precies wat voor kistjes hij erbij heeft. Maar het klinkt in elk geval supergoed, ook (en dat vind ik wel interessant) over de PA vanuit de DI, gewoon zonder microfoon.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top