Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 364 van 410 EersteEerste ... 264314354362363364365366374 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.631 t/m 3.640 van 4091
  1. #3631
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    En ook daar zit schot in. De score is inmiddels een gitarist, bassist en een drummer, plus ik natuurlijk. Alles ligt alleen helemaal op z'n gat nu, dus in januari maar weer 's kijken hoe het er dan voor staat. En op het moment dat dit speelde, kreeg ik ook een reactie van een bandje met leeftijds fossielen die o.a. erg into Alice In Chains zijn. Maar die zijn ook erg downtune metal gericht heb ik het idee (Crownbar werd genoemd), dus dat staat sowieso op plek twee, want dat downtunen heb ik niet zo'n trek meer in, hooguit een half stapje naar beneden. Kan ik nog 's boventonen horen, is ook wel 's fijn. Zeker met dit pedaal. Ik weet ook niet precies of dit nou een clean boost, of een transparante overdrive is. Kan beide lijkt het. Beetje het Klon idee, maar dan echt meer gericht op een versterker die al wat staat te oversturen een extra zetje te geven. Ben nu continu aan het switchen tussen een Maxon VOP9 en een Maxon OD808, naar gelang welke top ik gebruik. Met de Leopard zou het wel 's voor beide erg goed kunnen matchen.

    Zag ook nog dit filmpje, waar ie als overdrive op een redelijk clean afgestelde JCM 800 2203 wordt gebruikt. Doet ie ook goed, zo lijkt 't:


  2. #3632
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Teveel thuis zitten/kutcorona is slecht voor de portemonnee... Die MXR Analog Chorus waar ik het eerder over had, dat ik die niet echt nodig heb en zo... Nou ja... Van dattemme... Wel tweedehands voor een bodemprijs, dat dan weer wel. Ons bent zuunig.

    En die Wizard Leopard... Ik heb er een hard hoofd in dat ik die ooit ga ontvangen. Meer dan een week later en nog steeds niets verzonden.

  3. #3633
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Niet dat ik het ga doen en het waait ook wel weer over, maar zo een MXR Analog Chorus is wel erg leuk. Voorlopig nog tevreden (genoeg) met een Micro Chorus. Maar toch...
    Je zou eens kunnen kijken naar die mini chorus van Ibanez. Ik was erg blij meg die MXR maar in bypass snoepte hij bij mij te veel signaal weg. Bij mijn zoektocht daarna kwam ik onder andere die Ibanez mini chorus tegen die mij nog steeds erg blij maakt.

    (Omdat je de MXR wat groot voor je board vindt)
    Laatst gewijzigd door Jan Buurman; 6 december 2020 om 11:34

  4. #3634
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Oh, maar ik bedoelde dat ik dus vandaag een MXR Analog Chorus op de kop heb getikt. Ben benieuwd welke ik toffer vind, de Micro Chorus, of de Analog Chorus. Met de Micro Chorus is ook tot op heden niks mis, maar die Analog Chorus bleef toch aan me knagen. Ik ben betrekkelijk nieuw in chorus land, in die zin dat ik een chorus nu gebruik met een laag gain, i.t.t. vroeger. En toen vond ik een chrorus maar saai. Nu niet meer. De Stereo Chorus, die is wel echt te groot voor m'n bordje, maar ik heb er al een Micro Chorus op staan. Dus het wordt die, of de Analog Chorus.

  5. #3635
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Chorus is zo een ding dat kan je OD'en en na een paar keer ben je er klaar mee.
    Dus spaarzaam gebruiken.

  6. #3636
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik was klaar met mijn chorus, heb nu alleen nog een rotary fx en een uni vibe....... te veel od'en!

  7. #3637
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik gebruik sowieso modulatie maar weinig. Zo ook voor chorus. Eigenlijk gebruik ik modulatie vooral hier en daar voor een accentje, that's it. Nog een beetje delay en wah zo nu en dan voor wat lead (wat ik al niet veel speel) en dat was het zo ongeveer wel. Naast dat je al snel effecten teveel gebruikt, waardoor het z'n kracht verliest, wil ik ook niet teveel afleiding als ik speel en geen megaboard. Ik heb nu qua modulatie wel alle smaakjes die ik leuk vind. Flanger, phaser, (semi)vibe en chorus. Voor mij ruim voldoende.

  8. #3638
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Afleiding ja. Hartstikke leuk om met allerlei geluiden te rommelen maar als ik gewoon ff wil spelen zonder nadenken dan is het een drive (klinkt als boost) en een delay (klinkt als reverb) en dan hup de buizenversterker in.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  9. #3639
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Anders dan vroegah gebruik ik alleen reverb of echo these days, tremelo op de champ natuurlijk, en heel soms een drive.
    Ik ben dat knoppen draaien gewoon beu, inprikken en spelen.
    Vaak is dat zelfs teveel moeite en speel ik droog of akoestisch.

  10. #3640
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Hou ouder je wordt hoe minimalistischer qua geluiden.
    Ik speel regenwoud alleen akoestisch. Sindskort een fishman loudbox met Bluetooth aangeschaft. Inprikken en speul’n. Beetje reverb via de loudbox en klaar is Kees.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top