Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 352 van 410 EersteEerste ... 252302342350351352353354362402 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.511 t/m 3.520 van 4091
  1. #3511
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Gaat voorlopig echt niet gebeuren, maar ik heb al erg lang het idee om een Warmoth tele in elkaar te knutselen. Eén humbucker (BK Abraxas), Hipshot vaste brug, swamp ash body, quartersawn maple nek met ebben toets, alleen een volume potmeter en de gitaar ge-olied. Wil hebben... Geen geld...

  2. #3512
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Gaat voorlopig echt niet gebeuren, maar ik heb al erg lang het idee om een Warmoth tele in elkaar te knutselen.
    Grappig, ik heb alweer een tijdje GAS, en ik zat daar ook naar te kijken.
    Met mooi uitziende houtjes wordt het alleen wel snel duur, zeker omdat je het zonder te testen aanschaft.

  3. #3513
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Mijn ervaring bij Warmoth is dat je bijna blindelings kunt bestellen, mits je weet wat je wilt qua specs. Erg goed spul. Ik heb één Warmoth projectje dat me heel erg is tegen gevallen, maar dat zit 'm vooral in de body die ik van Ebay heb gescoord. Ik had beter meteen de hele gitaar in onderdelen bij Warmoth kunnen bestellen achteraf. Weer wat geleerd!

  4. #3514
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Mijn ervaring bij Warmoth is dat je bijna blindelings kunt bestellen, mits je weet wat je wilt qua specs. Erg goed spul.
    Maar ook zodanig "kant en klaar" dat je niet nog frets hoeft te vlakken of zo?

  5. #3515
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ja. Tenminste, de twee Warmoth nekken die ik heb, heb ik nog nooit iets hoeven vlakken of bijvijlen. Destijds bij Rikkers, die mijn eerste Warmoth in elkaar hebben geknutseld, had het destijds wel over ebben toetsen, dat dat na verloop van tijd nog wel 's scherpe randjes kan veroorzaken door het spelen van het hout, maar ik heb echt nergens last van gehad. Ik leg het zeer waarschijnlijk verkeerd uit, maar zoiets was het.

  6. #3516
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Hallo,
    ik ben van plan een pecater te kopen een fender of squoire I het een goed idee om een basis model te kopen en die op te leuken met betere andre hardware elementen etc of is het slimmer/verstandiger een duurder exemplaar te kopen. wat zouden jullie doen.

    Ik heb geen idee of het een blijvertje wordt en voor hoe lang. Ik vind het bij mijn strat EC lastig dat je af en toe het batterijblok moet vervangen omdat het geluid met een lege batterij ruk is. Ik weet wel het is niet te veel werk maar toch ik wil inpluggen en gaan en dat is soms bij deze strat niet zo.
    Je ziet b.v. bij Bax zo'n basis tel van fender/scuire voor nog geen 200 de volgende gaat dan naar ca 600 is die ook meteen veel beter of zou je die ook upgraden.

    Bedankt weer voor jullie reacties.

  7. #3517
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ja. Tenminste, de twee Warmoth nekken die ik heb, heb ik nog nooit iets hoeven vlakken of bijvijlen.
    Cool, dus echt hals en body kopen, wat hardware, de zooi in elkaar schroeven, afstellen en speuluhh?
    Verleidelijk

  8. #3518
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ja, daar komt het eigenlijk wel op neer ja. Ik vind het zo veel toffer dan een fabrieksgitaar. Alles zelf bij elkaar scharrelen, eigen nek uitzoeken qua dikte, etc. Ik kan negen van de tien keer niet veel met de nekken op fabrieksgitaren, veel te dun. Een dikkere nek betaalt zich ook echt uit in resonantie. De nek doet meer dan de body. En ik hou niet van dikke laklagen (ook die van Warmoth niet). Dus zelf lekker kliederen met olie.

  9. #3519
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik kan negen van de tien keer niet veel met de nekken op fabrieksgitaren, veel te dun.
    Hmm, ik ben geen tele kenner bij uitstek, maar veel teles hebben toch best een flinke neck? Flinker dan strats in ieder geval, in mijn beperkte ervaring.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 14 maart 2020 om 17:13

  10. #3520
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik denk een beetje hetzelfde als strats. Ik vind ze niet al te dik in ieder geval. Op m'n Rikkers/Warmoth tele zit een serieuze honkbalknuppel. Dat was in het begin zeker even wennen, zo dik. Terwijl ik op zich al een redelijk dikke nek gewend was op m'n SG. Die Warmoth is m'n meest resonante gitaar, klinkt ook heel erg lang door. En die honkbalknuppel, ik weet niet beter meer.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top