Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 343 van 410 EersteEerste ... 243293333341342343344345353393 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.421 t/m 3.430 van 4091
  1. #3421
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Patrick Koopman, Bas Wierink, André van der End

    En dat is alleen nog maar rond Nijmegen.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Waar hebben we het dan over? Haar? En is dat dan ook beter?
    Definieer beter.
    Van Haar heb ik ook ongelooflijke k*tgitaren vast gehad vind ik, en een ander loopt er mee weg.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 27 januari 2020 om 19:56

  2. #3422
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Patrick Koopman, Bas Wierink, André van der End

    En dat is alleen nog maar rond Nijmegen.




    Definieer beter.
    Van Haar heb ik ook ongelooflijke k*tgitaren vast gehad vind ik, en een ander loopt er mee weg.
    Ik heb nog nooit op een Haar gespeeld, maar werd mij ook afgeraden, de kwaliteit zou nogal wisselend zijn.
    Staat een T54 Teleman op FB te koop.

  3. #3423

  4. #3424
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.203

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Smitty, Haar, Rebelrelic, Otentic, Rikkers.
    Genoeg keus in de Lage Landen 😁
    Klopt. Een Haar zit bijna op 1800 euro en de rest gaat daar volgens mijn nog overheen.
    Dat maakt op zich niet uit, maar als je een Maybach een nep Fender van 1500 uit Tsjechië vindt is het rijtje hierboven een nep Fender uit Nederland voor iets meer. Wat de herkomst voor iemand waard is weer ik niet maar de vraag is of je meer waar voor je geld krijgt

    Je koopt er iig ook een echte Fender uit de usa voor.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #3425
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb nog nooit op een Haar gespeeld, maar werd mij ook afgeraden, de kwaliteit zou nogal wisselend zijn.
    .
    Is toch logisch, wisselende berichten.
    Hoe consistenter je kan zijn in materialen en productie des te consistenter je eindproducten.
    Ergo, Haar kan maar tot bepaalde hoogte consistente kwaliteit leveren en dat is net zo'n vloek als een zegen.
    Maar ja, je hebt net een gitaar gekocht, je bent er blij mee of sterker, je kan je niet permitteren er niet blij mee te zijn en in dat kader moet je die loftrompetten bekijken.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #3426
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Klopt. Een Haar zit bijna op 1800 euro en de rest gaat daar volgens mijn nog overheen.
    Dat maakt op zich niet uit, maar als je een Maybach een nep Fender van 1500 uit Tsjechië vindt is het rijtje hierboven een nep Fender uit Nederland voor iets meer. Wat de herkomst voor iemand waard is weer ik niet maar de vraag is of je meer waar voor je geld krijgt

    Je koopt er iig ook een echte Fender uit de usa voor.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Die nep Fender uit Tsjechië zit ook al op bijna 2K.
    Of je nu deze neemt of een Hollandse nep Fender, maakt niet zoveel uit. Elk land bouwt voor dat geld tegenwoordig uit hele mooie hoogwaardige materialen prima consistente gitaren tegenwoordig.

    Hier een mooi filmpje van de Maybach fabriek:

    https://youtu.be/_ViKRfXpvnU

  7. #3427
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.203

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Die nep Fender uit Tsjechië zit ook al op bijna 2K.
    Of je nu deze neemt of een Hollandse nep Fender, maakt niet zoveel uit. Elk land bouwt voor dat geld tegenwoordig uit hele mooie hoogwaardige materialen prima consistente gitaren tegenwoordig.

    Hier een mooi filmpje van de Maybach fabriek:

    https://youtu.be/_ViKRfXpvnU
    Nou kwam die 1500 niet van mij maar een Teleman doet 1649 bij de meeste winkels dit moment. Maar dat was mijn vraag niet, en ook over de kwaliteit heb ik geen vraag.

    Dennis geeft aan moeite te hebben met die prijs voor een Tsjechische nep-Fender en geeft de voorkeur aan een gerenommeerde Nederlandse bouwer (volgens mij dan alsnog van nep-Fenders maar ik heb daar niet zo veel moeite mee.)
    Ik ben benieuwd naar waarom die duidelijke voorkeur. Ik sluit niet uit dat ik binnenkort een Telecaster aanschaf dus dan ben ik graag goed geïnformeerd.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #3428
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Klopt. Een Haar zit bijna op 1800 euro en de rest gaat daar volgens mijn nog overheen.
    Je bent in ieder geval selectief betreffende welke bouwers je quote vwb prijsstelling.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Dat maakt op zich niet uit, maar als je een Maybach een nep Fender van 1500 uit Tsjechië vindt is het rijtje hierboven een nep Fender uit Nederland voor iets meer.
    Waar je dan nog wel je specifieke eisen en wensen kenbaar kunt maken. Misschien wil ik bij de geboden keuzevrijheid / flexibiliteit wel een tele sound uit een gitaar die niet op een fender lijkt?
    Met uiteraard als nadeel dat je de betreffende gitaar niet van te voren kunt testen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Wat de herkomst voor iemand waard is weer ik niet maar de vraag is of je meer waar voor je geld krijgt

    Je koopt er iig ook een echte Fender uit de usa voor.
    Die laatste had ik er bewust niet bij vermeld, alhoewel dat vwb waardevastheid / minste afschrijving waarschijnlijk de beste aanschaf is.

    Ik schreef reeds eerder "definieer beter", nav jouw vorige vraag, en zonder reactie daarop schrijf je over "waar voor je geld" waardoor bij mij de indruk ontstaat dat jij in ieder geval vind van niet.
    Kan natuurlijk, maar waar is dat dan op gebaseerd?
    Wat jaren terug had Henk vd Heuvel een tele-achtige gebouwd, die moest minder opbrengen dan een maybach tele. Zat ik daar met een tegen de 3k kostende gitaar met oa bare knuckle pickups die klonk als karton in vergelijking. Maar is ook smaak.
    Ik heb toen wel bedacht om een gitaar die hem te laten bouwen, maar dat is er helaas niet meer van gekomen, en Henk is relatief kort daarna overleden.
    Als ie niet zo verdraaid eigenwijs was in hoe hij vond dat een gitaar moest zijn had ie best eens wat bekender kunnen zijn geweest.


    Maar lang verhaal kort, ik zeg niet dat er bij maybach geen fatsoenlijke tele te vinden is, want dat is wel het geval, en ik sluit niet uit dat ik bést voor een maybach zou kunnen gaan, maar omdat ik op zich niet zo veel geef om dingen als historische correctheid, nitro lak, relic, en dat soort dingen, is er tussen de 1,5 en 2k veel en veel meer te vinden dan die Tsjechische neppert, die daarmee dus -voor mijn eisen en wensen- niet per se een prijsvechter is.

  9. #3429
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Die G&L Tele’s moeten ook erg fijn zijn.

  10. #3430
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Dennis geeft aan moeite te hebben met die prijs voor een Tsjechische nep-Fender en geeft de voorkeur aan een gerenommeerde Nederlandse bouwer (volgens mij dan alsnog van nep-Fenders maar ik heb daar niet zo veel moeite mee.)
    Ik had dat nep-Fender misschien wat minder zwaar aan moeten zetten.
    Ik heb ook niet per sé een voorkeur voor een NL bouwer, maar het is voor mij meer zo dat ik me niet probeer blind te staren op Maybach. Zoals gezegd, ik ben niet specifiek fan van relic, nitro, etc, dus dat zegt ervoor dat de keuze best groot is tov als je dat wel zoekt.
    Maar goed, ik heb nu al best even tele-gas, maar ik heb me ook voorgenomen dat ik eerst een gitaar weg die voor ik een andere koop. Maar ik kom steeds weer tot de conclusie dat ik eigenlijk niet van de gitaren af wil die ik al heb, dus ik kan hst nog week even volhouden.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Die G&L Tele’s moeten ook erg fijn zijn.
    De teles ken ik niet, maar ze hebben ook wel vette strats.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top