Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 310 van 410 EersteEerste ... 210260300308309310311312320360 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.091 t/m 3.100 van 4091
  1. #3091
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    De Lightspeed lijkt me ook niet een pedaal om mee te soleren. Meer een basis drive.
    Ik neem hem altijd mee met de Jaguar
    hij maakt het hoog wat ronder en dikker en geeft het laag een growl, alsof er een kudde buffels aanstormt (
    kan ook met de Gretsch, die trems hebben er ook wat mee te maken natuurlijk
    dus ja, voor dat werk is ie niet te kloppen
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #3092
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ja zeker, heel anders dan hoe ik het ervaar..... Maar Pepe dat kan natuurlijk!

  3. #3093
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Mooi verhaal Vulva, maar ik neem de vrijheid om te lachen....
    Hahahaha.

    See you at the next overdrive. Gitaristen hebben nóóóóit genoeg; jij zou dat zeker moeten weten...
    Geloof me, ik heb 15 jaar lang geen enkele behoefte gehad om nog te zoeken naar een andere overdrive, of zelfs andere versterkers. Ik was volmaakt gelukkig met wat ik had. Tot al mijn versterkers (3 stuks) werden gejat en mijn belangrijkste pedaaltjes kapot gingen en ik geen geld meer had om dat spul te repareren. Ik hoop nog steeds op iemand die mijn SHO kloon kan fixen (ik ben geen actieve speurder), maar met die SHO kloon alleen ga ik het ook niet redden. Die is er alleen om het af te maken.

    I moest helemaal opnieuw beginnen, maar nu zonder geld. Ik ben Fred Dons onwaarschijnlijk veel dank verschuldigd, omdat hij mij persoonlijk aan twee amps geholpen heeft, zodat ik weer aan de slag kon. Inmiddels is mijn belangrijkste versterker een simpele Vox AC15. Chinees uiteraard. Zeer blij mee, maar het voelt toch een beetje als roeien met de riemen die je niet hebt. Maar ik sta ook niet meer in grote tenten te spelen, dus eigenlijk is die versterker meer dan prima. Ik mag 'm alleen nooit op het volume zetten waarop ie gaat shinen.
    Ik red me echter prima. Ik ben niet ontevreden met mijn geluid. Maar itt die periode van 15 jaar is mijn queeste naar het perfecte geluid nog lang niet klaar.

    Dit gezegd hebbende....., ik ken mezelf heel goed. En ik weet zeker dat ik voor wat ik nu doe (belangrijke toevoeging!) volmaakt gelukkig zou zijn met 'slechts' de Greer Lightspeed, de Crowther Hot Cake en de Z-Vex Super Hard On.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #3094
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik neem hem altijd mee met de Jaguar
    hij maakt het hoog wat ronder en dikker en geeft het laag een growl, alsof er een kudde buffels aanstormt (
    kan ook met de Gretsch, die trems hebben er ook wat mee te maken natuurlijk
    dus ja, voor dat werk is ie niet te kloppen
    Over het geluid maak ik me bij jou nooit zorgen. Je bent een man die weet wat je wilt en daar handel je naar. En ik moet eerlijk zeggen dat ik het idee heb dat ik dat ook wel een beetje in me heb. Het is alleen dat de omstandigheden het niet toelaten om de daad bij het woord te voegen. Maar dat komt wel weer. Langzaam maar zeker....

    Wel heb ik hele andere ideeën bij wat ik goed vind om mee te werken. Ik hou van een fel en scherp geluid met een vies edoch volmaakt randje. Ofschoon alles heel erg afhankelijk is van wat je speelt. Wat voor soort muziek bedoel ik.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  5. #3095
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Mario houd van vieze randjes mmmmmmm. Dat lees ik nu al een paar keer!

    Nee ik begrijp wat je bedoelt, ik ken die vieze randjes van mijn helden - ikzelf krijg dat niet voor elkaar - wel een randje, maar net niet dat ranzige randje...... Maar ja, nu ben ik maar een afvallige bassist, wat weten die nu eigenlijk?

  6. #3096
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    I moest helemaal opnieuw beginnen, maar nu zonder geld. Ik ben Fred Dons onwaarschijnlijk veel dank verschuldigd, omdat hij mij persoonlijk aan twee amps geholpen heeft, zodat ik weer aan de slag kon. Inmiddels is mijn belangrijkste versterker een simpele Vox AC15. Chinees uiteraard. Zeer blij mee, maar het voelt toch een beetje als roeien met de riemen die je niet hebt.
    Niet zo janken man, je hebt spullen zat. En een beetje bij dat Youtube wegblijven geeft ook veel meer rust.

    Maar.... die Lightspeed met alles op 12, ik teken ervoor als basisgeluid.
    Alleen het geluid met humbuckers ben ik nog niet echt van overtuigd.

  7. #3097
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Wel heb ik hele andere ideeën bij wat ik goed vind om mee te werken. Ik hou van een fel en scherp geluid met een vies edoch volmaakt randje. Ofschoon alles heel erg afhankelijk is van wat je speelt. Wat voor soort muziek bedoel ik.
    Maar ja, dat is het he, het is context
    het is maar wat je wil horen en welke gitaar en amp en hoe je dat instelt
    dat bepaalt min of meer welk overdrive pedaal daar het beste voor werkt
    als je maar 1 soort muziek speelt met telkens dezelfde spullen ben je een keertje uitgezocht
    maar gitaristen hebben meerder gitaren, spelen verschillende muzieksoorten
    dan kan het vrij ingewikkeld worden allemaal

    ik zat net weer even op mijn Greer ghetto stomp te spelen
    in feite het pedaal equivalent van mijn Gibson Es 330, die is ook bass heavy en heeft een mean snarl aan boord
    in combinatie werkt dat dus voor geen meter, 2 much van alles
    De Es 330 doet het juist weer goed met een mild ts achtig pedaaltje mits het een scooped amp is want anders...

    tis net koken he.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #3098
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Niet zo janken man, je hebt spullen zat. En een beetje bij dat Youtube wegblijven geeft ook veel meer rust.

    Maar.... die Lightspeed met alles op 12, ik teken ervoor als basisgeluid.
    Alleen het geluid met humbuckers ben ik nog niet echt van overtuigd.
    Ik jank niet. Ik zeg in dat zelfde stukje ook dat ik tevreden ben wat ik nu heb. Maar het perfecte geluid heb ik nog niet. En die heb ik wel gehad. Dat is het een beetje. Als je 15 jaar lang volmaakt gelukkig bent met je geluid en je moet dan helemaal opnieuw beginnen, dan raak je soms wat ontmoedigd.

    Wegblijven van YouTube zou me zeer veel rust geven. Ik slaap soms een hele nacht niet, omdat ik mezelf gek lig te maken met het kijken naar YouTube demo filmpjes en vergelijkbare zaken. Maar ik blijf desondanks redelijk nuchter en realistisch. Ik laat me niet gek maken door boutique amps en dat soort spul. Maar als ik iets zie waarvan ik weet dat het mijn geluid zal verbeteren en ik zie kansen om er aan te komen, dan ga ik ervoor. En dat heb ik mijn hele leven al gedaan, behalve in die 23 jaar dat Cruella bepaalde wat er met mijn geld moest gebeuren.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #3099
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht

    Wel heb ik hele andere ideeën bij wat ik goed vind om mee te werken. Ik hou van een fel en scherp geluid met een vies edoch volmaakt randje. Ofschoon alles heel erg afhankelijk is van wat je speelt. Wat voor soort muziek bedoel ik.
    Ik heb een apparaat met het echte volmaakte volmaakte randje ook nog niet gevonden. Alleen apparaten die er aardig in de buurt komen (overdrive in de ME-5, mini tubescreamer). Toch blijf ik zoeken je weet nooit of je hem op een dag toch nog tegenkomt.

  10. #3100
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Het grote geheim achter het viezige randje.
    Ik weet waar ik het kan vinden. Het is geen rocket science.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top