Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 309 van 410 EersteEerste ... 209259299307308309310311319359409 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.081 t/m 3.090 van 4091
  1. #3081
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.358

    Standaard

    Yaagh, take the modeling naar het modeling topic.

    GAS !!!


  2. #3082
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Je geeft aan niet alle drie de grote digitale systemen te kunnen testen. Vandaar dat ik zeg; wellicht kan je gebruik maken van de ervaring van andere. De kunst in dan om te bepalen wie je wel of niet ziet als iemand wiens mening enige waarde voor je heeft
    Helemaal mee eens.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Daarmee hoor je mij niet zeggen dat iedereen morgen aan de strat moet als Frans aan de strat moet, dat maak je er zelf van
    Hmm, zo had ik het niet helemaal bedoeld in ieder geval.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    ik neem aan dat je bedoelt dat het een profile was van een versterker die jij ook hebt maar dan niet de jouwe met jouw instellingen
    Ik bedoelde in dit geval echt mijn amp, maar ook dan zijn er nog steeds zó veel variabelen; ik geloof ook niet dat ik zelf zou willen profilen, er zijn anderen die dat veel beter kunnen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Nou dat ik laatst een opname te kijken van een concert van Aerosmith waar Joe Perry op een aantal Marshall's speelde waar volgens mij ook een Plexi tussen stond, en het hele concert in ogenschouw nemend kan ik maar één ding concluderen; wat ben ik blij dat mijn profiles niet op het origineel lijken
    Fair enough

  3. #3083
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Heb ik net de Wampler Paisley Deluxe Drive gekocht, word ik ineens smoorverliefd op een ander pedaaltje. In mijn optiek het beste overdrive pedaal ooit.

    -"Zo! Dat is nog eens een gewaagde uitspraak, heer Vulva. Het beste, zei u?"
    - "Jazeker, ik geloof niet dat ik ooit eerder een pedaal heb gehoord die het voor elkaar kreeg om IEDERE gitaar over IEDERE versterker beter te laten klinken. Sterker, je krijgt het niet eens voor elkaar om dusdanig aan de knoppies te draaien dat het geluid er minder van wordt. Het is ON-GE-LOOF-LIJK!!!"

    En dit meen ik dus, hè? Ik kan de term 'transparent overdrive' niet meer horen, maar als die term ooit op een pedaaltje van toepassing is geweest, dan is dat wel op de Lightspeed Organic Overdrive van Greer Amps. Als je het pedaal aanzet en je houdt alledrie (3 maar, hoe lekker!!!) de knoppies op 12 uur, dan verandert er nauwelijks iets aan het oorspronkelijke geluid van je gitaar en amp zónder het pedaal, behalve dat het geluid ineens gaat 'leven'. Dat doet mij nog het meest denken aan mijn ouwe Aphex Acoustic Xciter (Big Bottom/Aural Exciter). Dat is ook zo'n pedaal dat eigenlijk 'alleen maar' het allerbeste van je gitaar er uit laat springen, mits goed afgesteld uiteraard. En dat is dan weer het leuke van de Greer. Die Aphex moet je zorgvuldig afstellen om dit effect te bereiken en vervolgens kom je niet meer aan de knoppen. De Greer Lightspeed zet je voor datzelfde effect op 12 uur en daarboven begint pas de echte lol! Ik beweer hier met droge ogen dat ik nooit eerder zoiets gehoord heb. De bekendste en beste (?) 'transparent overdrives' die ik ken zijn (uiteraard) de Klon Centaur en de Lovepedal Tchula. Maar toch hebben die in mijn beleving niet datzelfde effect, dat je geluid beter tot z'n recht komt met zo'n geval, of (niet onbelangrijk) dat ze op iedere gitaar over elke versterker per definitie je geluid beter kunnen maken. Hou me ten goede, want ik heb de originele gevallen nooit zelf uit kunnen testen.

    Maar goed, de Greer Lightspeed dus. Ik kan er niet van slapen. Ik vind dat ik 'm MOET hebben. Alsof ik anders niet meer de laatste trein haal naar de utopische wereld der gitaristen.
    Ik vind dat ik de Wampler Paisley Deluxe ook moet hebben, want ik denk dat dat het geluid is waar ik naar op zoek ben voor de dingen die ik doe en bovendien hoop ik hiermee mijn hoeveelheid drives te beperken tot 1, namelijk de Paisley Deluxe. Ruimtebesparing. De Paisley Deluxe is compact, is feitelijk twee pedalen in één, waarbij ik er een gebruik voor de mildere oversturing en de andere voor de wat agressievere. En dan hóóp ik dat ik ze dusdanig kan afstellen dat ik, wanneer ik ze beide tegelijk aan heb staan (de volgorde is in te stellen) tevens een sologeluid heb die mooi en luid genoeg is. Als me dat lukt, kunnen alle andere drives en boosters van mijn bordje af. En lukt dat niet, dan heb ik alsnog een tweede pedaal nodig om te boosten en meteen de frequenties op een prettige wijze af te stellen. En daarvoor heb ik genoeg liggen. Niet lachen, maar ik overweeg serieus de Boss Metalzone. Ik roep het al 15 jaar of meer, maar als je de drive op 0 zet, dan hou je een pedaal over met een volumeknop om tot de gewenste decibellen te komen en (hier komt het) een zeer uitgebreide en uiterst gevoelige EQ. Het gaat bij een sologeluid vooral om het juiste middengebied. En juist daar zit de kracht van de metalzone. Het is even zoeken, maar dan heb je ook een perfect sologeluid.
    Ik lul weer te lang door, maar de Paisley Deluxe is het tegenovergestelde van de Greer Lightspeed. De Paisley kleurt het geluid juist heeeeel erg. Daar is niets transparants aan. En ik heb ook niet het gevoel dat het een waanzinnig dynamisch geluid heeft. De Greer wel. Die is zeer dynamisch. En als je de scheur verder open zet en het volume en iets meer hoog (alle knoppen op 2 uur), dan komt daar een waanzinnig mooie oversturing uit, wanneer je er flink op los ramt. En die drive is magisch. Noem me gek, maar dat vind ik echt de mooiste oversturing die ik ooit gehoord heb. Precies de juiste grofheid, de juiste korrel, vuig doch helder, geen mug of bij te bekennen. Nogmaals, ik ben verliefd op dat pedaal. Misschien maar een jaartje sparen.

    En nu ik toch bezig ben. Wat mij dus helemaal fantastisch lijkt (ik denk dat ik dan klaar ben) is de Greer Lightspeed voor mijn licht overstuurde basisgeluid.... en dan...., om te stacken voor de perfecte soloboost, de Crowther Hot Cake met de gain op negen en presence op half drie. Die twee pedalen bij elkaar, oooow..... En dan nog een Z-Vex Super Hard On ervoor, voor wanneer het echt smerig moet!
    Mensen, ik denk dat ik ter plekke dood neerval van geluk. En dan zullen ze me van de grond moeten trekken, omdat ik tijdens het sterven ook nog een immense zaadlozing heb ervaren. Ik geloof werkelijk niet dat ik meer dan die 3 pedalen nodig heb om volmaakt gelukkig te zijn met mijn geluid, als het gaat om gain.

    Genoeg geluld, old, hier een linkje naar dat droompedaal, de......:
    GREER AMPS LIGHTSPEED ORGANIC OVERDRIVE
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #3084
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.799

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    ik denk dat ik dan klaar ben [...])Ik geloof werkelijk niet dat ik meer dan die 3 pedalen nodig heb om volmaakt gelukkig te zijn met mijn geluid, als het gaat om gain [...]
    Mooi verhaal Vulva, maar ik neem de vrijheid om te lachen....
    Hahahaha.

    See you at the next overdrive. Gitaristen hebben nóóóóit genoeg; jij zou dat zeker moeten weten...

  5. #3085
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.660

    Standaard

    geachte heer Vulvasonic

    mijn dank is groot, vanwege uw verhaal,
    mijn glimlach nog groter door de verwoording van uw betoog.

    en nee, ik gun u uw drie ultieme pedaaltjes niet
    want als er niks meer te wensen valt, schrijft u deze schitterende verhalen van verlangen ook niet meer en doe je ons tekort ;-)

    maar even alle gekheid op een stokkie.
    je benoemt de metalzone.
    nu heb ik zo een tonelab St gevalletje van Vox.
    daar staan 3 a 4 dist/overdrive pedaal modellen in met maar 1 draaiknop.

    en alhoewel de halve gitaarwereld van alles doet met de tubescreamer, doet de metal distortion het op lage instelling vaak veel beter.
    (let wel, er is maar 1 draai knop dus misschien doet dat geen recht aan tubescreamer model.)

  6. #3086
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Mmm, zag vanochtend dit op jijbuis......



    Ik moet zeggen dat ik al redelijk tot zeer blij was met mijn Okko Diablo Gain+ - maar deze........
    Ze zijn niet goedkoop maar wel heel fijn, en hij werkt met praktisch alle gitaren en versterker combi's.

    Doe er je voordeel mee!
    Laatst gewijzigd door miyaru; 30 januari 2019 om 09:40

  7. #3087
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.358

    Standaard

    Gisteren twee dingen gedaan, gortdroog op mijn AC4 ingeplugd, met drive & MP gecheckt naar drives & boosters.
    Je verzuipt in de opties.
    Niet de neiging om ze uit te proberen.
    Zat in Trixie Whitley mood, dus AC4 met drive open voldeed.
    Verder red ik mezelf met een EHX LPB1 (transparante boost hoor, je krijgt tot 20db voor 2 tientjes) & een Vox Dual Drive, wanneer het over het randje moet.
    Had nog een VS Jeckyll & Hyde, kon me niet zo bekoren; teveel mogelijkheden met allemaal hetzelfde effect.
    Ik moet blij zijn geloof ik ?
    Dingen zijn over het algemeen niet goedkoop.

  8. #3088
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    Wat Greer betreft
    ik heb de ghetto stomp, uit de tijd dat ie nog maar 2 pedaaltjes had en je het bij hem zelf moest kopen
    ik was op het spoor gezet door een fellow gitarist uit de roots telecaster aficionado
    en dat is precies waar je Greer moet plaatsen, oude ontploffende tweed en valco's amps
    hij heeft sinds die tijd een dozijn verschillende smaken er bij maar die signature sound sijpelt overal door
    niet raar want het zijn variaties van de Electra boom
    awesome pedals maar een focused lead sound it has not
    dan kan het vrij boomy & ratty klinken en daarbij ook niet door een mix heen prikken
    een & ander kan je verhelpen met een goede toonregeling
    maar zit er niet op, Greer doet dat liever zelf en verkoopt dat dan als variatie
    snap ik maar dat maakt het tricky om het als enige pedaal mee te nemen
    Laatst gewijzigd door Pepe; 30 januari 2019 om 14:31
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #3089
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    De Lightspeed lijkt me ook niet een pedaal om mee te soleren. Meer een basis drive.
    Vandaar ook dat ik de Hot Cake noemde voor het solowerk. Die Hot Cake vind ik dan ook weer helemaal het einde, maar die dan weer juist als solo pedaal.

    Maar het is gek met die Lightspeed. Ik weet het, YouTube is niet de beste informatiebron, maar ik heb vergelijkingsvideo's gezien met (bijv.) 3 andere Greer overdrives die op dit moment op de markt zijn. Niet allemaal, want door de jaren heen heeft ie er wel heel veel gemaakt. Maar van wat ik gezien heb (en dat vond ik het gekke), die andere pedalen leken stuk voor stuk veel op de Lightspeed. En toch kreeg ik alleen bij de Lightspeed steeds die glimlach op m'n smoel. En ik kan er niet de vinger op leggen waar dat 'm in zit.
    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 30 januari 2019 om 14:44
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  10. #3090
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Mmm, zag vanochtend dit op jijbuis...
    Dit klinkt heel erg middy digitaal
    doet me ook denken aan 80's shredder pre amp cascading
    zo zie je maar weer hoe smaken uiteen kunnen lopen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top