Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 308 van 410 EersteEerste ... 208258298306307308309310318358408 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.071 t/m 3.080 van 4091
  1. #3071
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.485

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    De Kemper kan ontzettend goed klinken mits je goede profiles hebt.

    De meesten gebruiken profiles van een of andere Amerikaan die ik niet zo geweldig vind (hangt er vanaf wat je zoekt).
    Te higain, te gecomprimeerd en te nep (niet direct genoeg) voor mij.
    Kijk, dat is interessant.
    Ik heb wat jaren terug de Kemper redelijk aan de tand gevoeld, onder andere met wat profiles van Michael Britt.
    Toen werd gezegd dat dit qua profiles wel je van het was....maar ik miste toch een bepaalde punch/dynamiek (niet alleen met de Michael britt profiles overigens), en "ranzigheid" (en niet alleen ik, en dan heb ik het nog niet eens over de anti digitaal brigade )
    Moet hier toch eens een keer opnieuw in duiken.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 28 januari 2019 om 18:38

  2. #3072
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.212

    Standaard

    Vind je de helix beter dan de kemper?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #3073
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.485

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Vind je de helix beter dan de kemper?
    Qua sound kan ik dat niet beoordelen, omdat ik de Helix niet zelf gebruikt heb. Het is toch ook vaak een beetje hoe het "voelt".
    Qua alles-in-1 oplossing denk ik dat ik de helix beter vind (meteen audio interface bijvoorbeeld), met het gevaar van kwantiteit ipv kwaliteit natuurlijk.

  4. #3074
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Kijk, dat is interessant.
    Ik heb wat jaren terug de Kemper redelijk aan de tand gevoeld, onder andere met wat profiles van Michael Britt.
    Toen werd gezegd dat dit qua profiles wel je van het was....maar ik miste toch een bepaalde punch/dynamiek (niet alleen met de Michael britt profiles overigens), en "ranzigheid" (en niet alleen ik, en dan heb ik het nog niet eens over de anti digitaal brigade )
    Moet hier toch eens een keer opnieuw in duiken.
    Precies dat, ik hou helemaal niet van modeling, profiling of wat dan ook en ik zou zo'n ding niet gauw kopen maar de profiles van Robbert overtuigen mij voor de volle 100% door exact die punch, dynamiek, ranzigheid en feel van de originele amps te pakken.
    Maar ja, hij gebruikt ook echt niet de misselijkste microfoons en preamps voor de profiles.

    Ik zou zeggen, stuur hem een mailtje en zeg dat je zijn website via mij van Gitaarnet hebt doorgekregen, misschien wil hij je dan wel een keertje het een en ander laten horen / uitproberen.

  5. #3075
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Qua sound kan ik dat niet beoordelen, omdat ik de Helix niet zelf gebruikt heb. Het is toch ook vaak een beetje hoe het "voelt".
    Qua alles-in-1 oplossing denk ik dat ik de helix beter vind (meteen audio interface bijvoorbeeld), met het gevaar van kwantiteit ipv kwaliteit natuurlijk.
    Uiteindelijk ga he zo’n ding toch beoordelen op sound lijkt me, en niet zo zeer op dat soort opties.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  6. #3076
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    Precies dat, ik hou helemaal niet van modeling, profiling of wat dan ook en ik zou zo'n ding niet gauw kopen maar de profiles van Robbert overtuigen mij voor de volle 100% door exact die punch, dynamiek, ranzigheid en feel van de originele amps te pakken.
    Maar ja, hij gebruikt ook echt niet de misselijkste microfoons en preamps voor de profiles.

    Ik zou zeggen, stuur hem een mailtje en zeg dat je zijn website via mij van Gitaarnet hebt doorgekregen, misschien wil hij je dan wel een keertje het een en ander laten horen / uitproberen.
    De profiles klinken idd wel anders dan je gewend bent ja. Kan nog niet zeggen of ik dat heel positief of negatief vind. Feit dat het nogal droog is en niet heel fijn is ingespeeld vertekend ook nog wel behoorlijk in mijn beleving.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #3077
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.485

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Uiteindelijk ga he zo’n ding toch beoordelen op sound lijkt me, en niet zo zeer op dat soort opties.
    Dat is een beetje wat ik bedoelde met kwantiteit vs kwaliteit.
    Maar het is natuurlijk zo goed als onmogelijk om een gefundeerde keuze op sound te maken tussen de grote drie. Youtube zegt maar half wat; het beste vergelijk is ze alle drie in huis halen en tweaken tot ze voor jezelf optimaal zijn, en dan een keuze uit de drie maken. Omdat ik niet zo van tweaken met al die models, ir's etc houd, er ook niet goed in ben, en het financieel ook niet echt een slimme zet is om er 3 te kopen waarvan je er 2 weg doet, betekent dit dat ik all snel naar features en praktische zaken kijk.

  8. #3078
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.212

    Standaard

    Klopt, dat is idd lastig. Ik ben daarom ook deels afgegaan op wat ik om me heen zag. Dan bedoel ik bijv. de keuze van bijv. Bert Meulendijk en Marcel Fisser, maar ook bij. het inspeelrekje van John Mayer, Steve Lukather en want bands als Level42 en Snow Patrol die digitaal spelen. Allemaal Kemper.
    Maargoed, misschien is het wel net als met auto’s, op het moment dat je er een koopt zie je ze ineens overal

    Frans in Boekel, die wel beschikking heeft over alles wat hij wil om te vergelijken, incl dus de buizenamps, speelt live ook op Kemper en dat vond ik ook pleiten voor dat ding. Frans heeft overigens zelf een hoop profiles gemaakt en op zijn Kemper staan en die heeft hij destijds aan mij gedemonstreerd. Dan hoor je ‘m in het echt nadat iemand anders het tweakwerk voor je heeft gedaan.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  9. #3079
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.485

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Frans in Boekel, die wel beschikking heeft over alles wat hij wil om te vergelijken, incl dus de buizenamps, speelt live ook op Kemper en dat vond ik ook pleiten voor dat ding. Frans heeft overigens zelf een hoop profiles gemaakt en op zijn Kemper staan en die heeft hij destijds aan mij gedemonstreerd.
    Klopt, die heb ik destijds ook gehoord, en oa profiles van 1 van mijn eigen amps......waarbij de kemper dus juist niet zo klonk zoals ie voor mij zou moeten klinken (zoals mijn eigen amps), waardoor ik toen niet de noodzaak voelde om 2k uit te geven.
    Maar dat is ook alweer wat jaren geleden, er zijn inmiddels wat firmware updates geweest, en misschien dus ook wel betere profiles.

    Dat Frans zelf Kemper gebruikt interesseert me eigenlijk niet zo veel, als hij op een fender speelt ontwikkel ik ook geen GAS voor fender.
    Blijft grappig dat ook hij ontzettend lang bezig is geweest met buffers, kabels, speakers, etcetera, en élke nuance proberen te verbeteren (en verkopen), en nu de Kemper promoot "want hij benadert the real deal toch voor 90%, en dat is meer dan goed genoeg", die nuances doen er toch helemaal niet zo toe", dat wil je niet persé horen van iemand wiens winkel je half leeggekocht hebt

    Ik snap de redenatie helemaal om voor Kemper te gaan hoor, en heb hem qua kennis ook hoog zitten. Ik kom er nu al 20 jaar met enige regelmaat, dus ik ken de zaak vrij goed. Goed genoeg om te weten dat ik voor mijzelf zéker niet blind moet varen op zijn mening en/of verkoopargumenten.

  10. #3080
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.212

    Standaard

    Je geeft aan niet alle drie de grote digitale systemen te kunnen testen. Vandaar dat ik zeg; wellicht kan je gebruik maken van de ervaring van andere. De kunst in dan om te bepalen wie je wel of niet ziet als iemand wiens mening enige waarde voor je heeft want het internet barst van mensen die al jaren roepen dat Gibson alleen nog maar kutgitaren maakt zonder er zelf ooit een avst gehad te hebben.
    Ik snap ook wel dat Frans zegt dan een Kemper of iets anders mooi spul is als dat z'n kans op een verkoop vergroot. Maar gezien zijn beroep heeft hij wel toegang heeft tot veel producten en hij de keuze heeft gemaakt voor een bepaald systeem zegt wel iets. Daarmee hoor je mij niet zeggen dat iedereen morgen aan de strat moet als Frans aan de strat moet, dat maak je er zelf van

    Dat de Kemper nou heel veel beter is gaan klinken door de firmware kan ik niet zeggen. Als jij wat je hebt gehoord van profiles van jouw versterkers (ik neem aan dat je bedoelt dat het een profile was van een versterker die jij ook hebt maar dan niet de jouwe met jouw instellingen) niet goed vind snap ik dat dat jouw mening bepaalt. Ik gebruik zelf een aantal keer in de set twee profiles van een Plexi. Nou dat ik laatst een opname te kijken van een concert van Aerosmith waar Joe Perry op een aantal Marshall's speelde waar volgens mij ook een Plexi tussen stond, en het hele concert in ogenschouw nemend kan ik maar één ding concluderen; wat ben ik blij dat mijn profiles niet op het origineel lijken

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top