Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 307 van 410 EersteEerste ... 207257297305306307308309317357407 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.061 t/m 3.070 van 4091
  1. #3061
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.486

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Dat zijn vraagprijzen, waar ze fysiek tweedehands uiteindelijk voor verkocht worden kunnen best lagere prijzen zijn.
    Ja, dat kan, maar kijk maar wat er op geboden wordt...
    Als ik iets op marktplaats zet heb ik eerder last van te lage voorstellen dan van te hoge.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Pak je gewoon je vaste settings op je buizenamp heb je je mic op dezelfde plek op je soeakerdoek en speel je inear met je eigen mix heb je i.m.o. ook een constant geluid. Ik wel iig.
    Nou, bij mij wisselt dat nogal hoor, geen idee waarom. Zelfde geluidsman, zelfde mengtafel, zelfde microfoon + positie. Tijdje terug in eoa kroeg, gewoon helemaal geen enkel laag. Heel gek.

  2. #3062
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Vreemd inderdaad. Kan zijn dat de amp in de ene zaal kaal anders klinkt dan in de andere zaal. Leeg of vol met mensen speelt ook een rol bij geluidsverschil.
    Als een zaal vol is klinkt alles met wat meer body. Zo ervaar ik het zelf.

  3. #3063
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.486

    Standaard

    Dat is wel waar ja, soundcheck met lege zaal zegt sowieso niet zo veel.

    Het gekke was, in de betreffende setting waarin ik geen lasg had, had onze andere gitarist, die een vrij schelle gitaar combineert met een vrij schelle amp, ineens een gigantische bak laag. Raar.

  4. #3064
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Mooi verhaal weer Mario en helemaal waar.
    Ik ben geen fan van Kempers, je moet bijna een vliegbrevet hebben met al die knopjes. En als je zelf wilt profilen moet je de amps beschikbaar hebben en daar ook nog eens tweaken om de uiteindelijke kopie goed en mooi in de Kemper te laden. Tenminste, zo zou ik het doen omdat je toch je eigen sound wil.
    Gedoe. En het valt mij op dat je op marktplaats steeds meer Kempers bijna nieuw aangeboden ziet. Dus toch niet zo perfect voor de meesten?
    Ieder z'n ding hoor, maar dit is echt spijkers op laag water zoeken. Er zitten idd best wat knopjes op een kemper maar als ik een gemiddelde buizenversterker setup met pedal board en deel voor de Amp en deel in de loop met buffers en voedingen ga beoordelen kom ik ook heel wat knopjes en dingetjes tegen en dat zijn setups die vaak ook door de jaren heen zijn samengesteld om te komen waar men wilde. Het is maar net waar je je in verdiept om mee te leren werken. Als kemper gebruiker komend van een buizenversterker met 4 pedalen ben ik het omslagpunt van simpelheid mijlen ver voorbij in het voordeel van de Kemper en op gebied van instellen, opbouwen/afbreken en soundchecken.

    Beschikking over 'al die amps' om 'je eigen sound' te kunnen maken is ook een non-argument. Als 'je eigen sound' nu in 'al die amps' zit zou dat betekenen dat je nu al met 'al die amps' optreedt anders heb je even goed niet 'je eigen sound' ter beschikking.

    En als de hoeveelheid aanbiedingen op MP maatgevend is moet je eens op buizenversterker zoeken, die staan er nog veel meer op dan de drie Kempers op dit moment


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #3065
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik hoop niet dat mijn verhaal verkeerd overgekomen is, maar ik vind de Kemper echt geweldig in (bijna) alle opzichten. En je eigen geluid....., er zijn zo ontzettend veel waanzinnig goede geluiden te downloaden, sommige voor een klein bedragje, andere gratis ende voor nop, dat je daar, eventueel met enig tweaken, absoluut je eigen geluid in zal kunnen vinden. En het is te doen, het ding zit slim in elkaar en is echt niet overdreven moeilijk om te leren begrijpen.
    Mijn vriend gebruikt de Kemper in de studio en dat is zoooooo waanzinnig lekker!!! Ik neem er regelmatig op en dat gaat echt in een sneltreinvaart.
    Live gebruikt ie het ding icm twee actieve speakers. Werkt perfect!

    Alleen (en dat is een persoonlijk dingetje), voor grotere podia mis ik heel erg de druk van een goede buizenbak op een flink volume. En de lol van het spelen met feedback, iets dat met een Kemper toch wat lastiger te realiseren valt.
    Dit gezegd hebbende, de Kemper blijft consistent. Je krijgt overal precies wat je er in hebt gestopt. En als je van zekerheid houdt is dat een prettige gedachte.
    Nu moet ik zeggen dat je met een (of meer) versterker(s) en wat pedaaltjes ook een heel consistent geluid kunt krijgen. Het is echt prima te doen, mits je altijd op exact hetzelfde volume speelt. Want zodra je je versterker aanpast op volume, zul je al je drive-pedaaltjes daar opnieuw voor in moeten stellen. En als je die drive pedaaltjes ook nog stackt, dan is dat een enorm gedoe. Tenminste, ik vind dat een enorm gedoe. Als ik drie keer naar de grond moet bukken heb ik al last van mijn rug. En meestal ben ik er met drie keer bukken niet klaar mee, omdat alles anders reageert. Verschrikkelijk!!!
    Met de Fresia's en met Vulvasonic (en enkele andere bands) speelde ik overal en altijd op hetzelfde volume. Kanonhard. Soms veel te hard, met name bij kleinere gelegenheden. Maar dat interesseerde me geen kont. En.... de hele band wilde hard, dus dat was wat we deden. Niets lekkerder dan dat.
    Maar nu ik te maken heb met twee zangeressen (feitelijk ben ik niets meer dan hun begeleider) kan dat niet meer. En de kroegen waarin we spelen zijn volgens de uitbaters ook niet geschikt om hard te spelen. Dus dan heb je een probleem. En dan is de Kemper echt wel een handige oplossing.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #3066
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.212

    Standaard

    Volgend mij verwoordt je het juist heel goed, zowel de voordelen als nadelen. Wat betreft het volume; sinds ik tinnitus heb speel ik uitsluitend in-ear dus die pompende buizenversterkers met dat volume zijn aan mij niet meer besteed.

    In mijn vorige band had ik de volumeknop van de Kemper enkel toegewezen aan de output die naar mijn cab (was vaak zaal geluid) ging, dus die kon ik harder en zachter zetten in de zaal zonder dat het het iem geluid van mij of mijn bandleden beïnvloedde. Dat was ideaal. In mijn huidige band gaat altijd een pa mee en speel ik zonder cab.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #3067
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    De Kemper kan ontzettend goed klinken mits je goede profiles hebt.

    De meesten gebruiken profiles van een of andere Amerikaan die ik niet zo geweldig vind (hangt er vanaf wat je zoekt).
    Te higain, te gecomprimeerd en te nep (niet direct genoeg) voor mij.

    Wat velen niet weten is dat een ex-oudgediende van dit forum ook profiles maakt onder de naam Flying Deer en dat is andere koek.
    Klinkt eerlijk waar echt waanzinnig.
    Meer gericht op de drives en cleans van de amp in plaats van het higain gebeuren.

    Als je een Kemper hebt of geinteresseerd bent in eentje dan zijn die Flying Deer profiles niet te missen.
    Vooral de Vox achtigen en Valco zijn waanzinnig.
    Alles geprofiled met high end microfoons en preamps, vaak van zeer goed klinkende vintage amps.

  8. #3068
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.212

    Standaard

    Je bedoelt Michael Britt denk ik?
    Flying Deer ken ik niet, heb je een linkje?
    Zelf ben ik altijd wel enthousiast over de filmpjes van ToneJunkie. Recent hun Plexi pack aangeschaft, mn voor crunch en high gain werkt erg goed icm singles coils ook) en ga binnenkort denk ook de Tweed B aanschaffen voor de clean en 'randje' geluiden.

  9. #3069
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Klopt inderdaad.

    De website link voor Flying Deer is:
    www.fdprofiles.com

  10. #3070
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Ik heb voornamelijk nog GAS voor een Boss Katana Artist. De prijs is nog te doen, kan zachtjes, kan hard, en heeft bijna alle effecten die je maar kunt wensen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top