Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 306 van 410 EersteEerste ... 206256296304305306307308316356406 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.051 t/m 3.060 van 4091
  1. #3051
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik zou in jou geval je rack gear verkopen en misschien een Kemper aanschaffen. Kun je alle kanten mee op zowel thuis als in een band.
    Ik ben er geen fan van maar in jou situatie misschien de meest ideale oplossing?

  2. #3052
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik ben op zich niet zo van dat "versterker-kopieerapparaat", maar qua plug & play is dat geen gek idee.
    Maar uiteindelijk zou ik dan toch liever voor een alles in 1 oplossing (effecten, goede GUI, te gebruiken als interface)als Helix gaan, vooral omdat het alleen voor thuis zou zijn.
    Maar er is een stemmetje dat zegt "hou je rack", niet in de laatste plaats omdat daar over de jaren toch best veel centjes in zitten (custom rack interface laten maken en zo), en het gewoon is wat ik toen wou hebben.

  3. #3053
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    You loose some, dat is met elke hobby.
    Gear koop je voor de volle mep en schrijft bijna 50% af, so be it. Als ik alles zou houden wat ik in 30 jaar gitaar spelen gekocht heb, moet ik verhuizen 😂
    Volg je gevoel en als dat zegt rack houden, houden maar. Al was het voor je kids die misschien in een band gaan als jij oud en versleten bent😁
    Al vraag ik me af of het dan voor kids cool is in een band te gaan met papa’s oude zooi 😂

  4. #3054
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Mijn kinderen willen vooralsnog helemaal niks met gitaren te maken hebben, dus dat scheelt

    Ik ben wel benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen in de toekomst; nu is er een behoorlijke modelling tendens, maar nu zie je weer steeds meer mensen die modelling combineren met een powered FRFR cabinet met IR functionaliteit (zoals die powercabs van line6 en zo), met niet misselijke RMS vermogens. Kleine stap om dan weer een buizenamp te gebruiken...

  5. #3055
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik zie juist steeds meer klein wattage buizenamps op de markt verschijnen, vooral die 15 watters.
    Al die modelling en profile gear ten spijt, de meeste gitaristen lijken toch meer voor eenvoud te gaan en dan is een kleine buizen amp plus een paar pedalen ideaal.

  6. #3056
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Mwah, valt tegen qua eenvoudigheid vind ik.
    Wat is er eenvoudiger dan twee XLR's in je profiler/modeller te raggen voor de PA, en altijd een consistent geluid te hebben....

  7. #3057
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Mwah, valt tegen qua eenvoudigheid vind ik.
    Wat is er eenvoudiger dan twee XLR's in je profiler/modeller te raggen voor de PA, en altijd een consistent geluid te hebben....
    Precies. Nou ja, eerlijk blijven, dan beperk je je tot het aansluiten en dan heb je absoluut gelijk. Maar het apparaat zelf heeft iets meer tijd nodig om te leren kennen. Maar het biedt dan ook wel weer zo ontzettend veel meer mogelijkheden. Nog los van het feit dat je alles rechtstreeks op je computer kan pleuren en je kwalitatief hoogwaardige geluiden kunt bewerkstelligen die op geen enkele andere manier te realiseren zijn, behalve door al het gemodelleerde spul daadwerkelijk te kopen en dan ook nog de ruimte hebben waar je alles open kunt gooien, plus de benodigde mics en de know how om alles perfect op te nemen...... Hou op, lang leve de Kemper.

    En in alle eerlijkheid, ook ik vind niets lekkerder dan het spelen over een paar goede buizenversterkers op een flink volume en een stel goede pedaaltjes..., maar als je, zoals ik nu, vrijwel alleen nog in kroegen speelt en je krijgt al boze blikken als je je 15 watt versterkertje op 2 hebt staan en je kan daardoor al je pedalen weer opnieuw afstellen, omdat je de keer daarvoor op 2,5 of of 1,5 zat te spelen (zo triest kan het worden, beste mensen), dan kijk ik toch altijd even met enige afgunst naar mijn op de Kemper spelende kompaan, die gewoon z'n spulletjes snel even neerzet en altijd datzelfde perfecte geluid heeft, ongeacht het volume.

    Zou ik nu in een stevige rockband spelen en ik stond nog steeds op grotere podia, waar volume geen issue was, dan liet ik loodzware full stacks aanrukken en dan zou ik doodongelukkig worden van een Kempertje met een in ear monitoring systeem, maar voor mij en voor minstens 95% van mijn collega gitaristen is de Kemper een zegen.

    Hoewel, wat was die andere ook weer? O ja, de Helix! Heeft die vrind van mij ook. Hij gebruikt 'm voor een andere band icm een tweede (!!!) Kemper, omdat hij per sé wilde dat al zijn sounds perfecte kopieën waren van het origineel. Voor alle duidelijkheid, het gaat hier om een tribute band. Vrind heeft urenlang gewerkt voor iedere sound voor ieder nummer van hun sets. Repertoire van 2 uur. Hij blij.
    Alleen... de geluidstechnicus, die toch echt niet veel meer te doen heeft dan de eq aanpassen op de zaal (geen lullige zaal overigens) en vervolgens het volume regelen om de zooi in balans te krijgen met de rest van de band, heeft blijkbaar een hekel aan gitaren. Mijn vrind werd zo zacht in de mix gezet dat hij het hele optreden ook af had kunnen doen met 3 geluiden. Clean, overstuurd en solo. Vrind keek bescheten toen ik 'm dat vertelde.
    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 27 januari 2019 om 03:17
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  8. #3058
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Mooi verhaal weer Mario en helemaal waar.
    Ik ben geen fan van Kempers, je moet bijna een vliegbrevet hebben met al die knopjes. En als je zelf wilt profilen moet je de amps beschikbaar hebben en daar ook nog eens tweaken om de uiteindelijke kopie goed en mooi in de Kemper te laden. Tenminste, zo zou ik het doen omdat je toch je eigen sound wil.
    Gedoe. En het valt mij op dat je op marktplaats steeds meer Kempers bijna nieuw aangeboden ziet. Dus toch niet zo perfect voor de meesten?

  9. #3059
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Precies. Nou ja, eerlijk blijven, dan beperk je je tot het aansluiten en dan heb je absoluut gelijk. Maar het apparaat zelf heeft iets meer tijd nodig om te leren kennen.
    Dat klopt, alhoewel ik vind/vond dat je met de Kemper geen raketgeleerde hoeft te zijn, zit toch logisch en goed in elkaar.
    Dat leren is eenmalig, dat aansluiten komt telkens terug. Ik had toch met enige regelmaat dat je eens ergens stond waar het gewoon totaal niet klonk, wat je ook deed. Part of the fun, maar het is niet ideaal.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    En het valt mij op dat je op marktplaats steeds meer Kempers bijna nieuw aangeboden ziet. Dus toch niet zo perfect voor de meesten?
    Maar als je vervolgens ziet voor wat voor prijzen ze weggaan, dan zou ik zelf een nieuwe kopen.

  10. #3060
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dat klopt, alhoewel ik vind/vond dat je met de Kemper geen raketgeleerde hoeft te zijn, zit toch logisch en goed in elkaar.
    Dat leren is eenmalig, dat aansluiten komt telkens terug. Ik had toch met enige regelmaat dat je eens ergens stond waar het gewoon totaal niet klonk, wat je ook deed. Part of the fun, maar het is niet ideaal.


    Maar als je vervolgens ziet voor wat voor prijzen ze weggaan, dan zou ik zelf een nieuwe kopen.
    Dat zijn vraagprijzen, waar ze fysiek tweedehands uiteindelijk voor verkocht worden kunnen best lagere prijzen zijn.
    Pak je gewoon je vaste settings op je buizenamp heb je je mic op dezelfde plek op je soeakerdoek en speel je inear met je eigen mix heb je i.m.o. ook een constant geluid. Ik wel iig. De rest is front of house werk en regelt de zaalmixer.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top