Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 272 van 410 EersteEerste ... 172222262270271272273274282322372 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.711 t/m 2.720 van 4091
  1. #2711
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik denk dat je daar de spijker op zijn kop slaat; met de Kemper kon ik redelijk vlot aan de gang (heb m uitgebreid getest).
    Maar bij de Axe FX versus Kemper tests die ik op internet zie, dan wint de Axe FX het toch vaak, in mijn beleving, en dat terwijl de "standaard presets" van de oudere Axe FX mij niet zo konden bekoren. Zou best eens een gevalletje eindeloos tweaken kunnen zijn; ook niet zo mijn ding.

  2. #2712
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.206

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik denk dat je daar de spijker op zijn kop slaat; met de Kemper kon ik redelijk vlot aan de gang (heb m uitgebreid getest).
    Maar bij de Axe FX versus Kemper tests die ik op internet zie, dan wint de Axe FX het toch vaak, in mijn beleving, en dat terwijl de "standaard presets" van de oudere Axe FX mij niet zo konden bekoren. Zou best eens een gevalletje eindeloos tweaken kunnen zijn; ook niet zo mijn ding.
    Hmmm.... ik zie dat soort dingen ook wel maar zeker niet altijd de Axe FX die wint. Wat me wel opvalt is dat de Helix het over het algemeen altijd aflegt.
    Verder heb je naast instellen ook nog een verschil of je opneemt of live speelt. Met de genoemde mogelijkheden speelt de Kemper daar wel heel goed in op mijn wensen.

    Verder probeer ik, als ik tijdens het zappen langs een band/orkest kom (dat komt nogal eens voor als mijn vrouw weer eens The Voice, It Takes to etc kijk) altijd ff te kijken waar die gitarist op speelt en daar zie ik toch verrekte vaak de Kemper voorbij komen. Hoewel het niet doorslaggevend is voor mijn keuze lijkt het wel of de Kemper eigenlijk het eerste apparaat is dat op vrij grote schaal wordt omarmt in dat circuit. Dat kan natuurlijk ook komen om dezelfde reden dat als je net een bepaalde auto koopt/wil kopen je die ineens heel vaak ziet rijden

  3. #2713
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Heb ook een Kemper gebruikt voor de guide-gitaar in de studio afgelopen december, erg bruikbaar, maar mijn voorkeur gaat toch nog steeds uit naar het "echte gevoel" met mijn buizenversterkers.

  4. #2714
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Hmmm.... ik zie dat soort dingen ook wel maar zeker niet altijd de Axe FX die wint. Wat me wel opvalt is dat de Helix het over het algemeen altijd aflegt.
    Ik zal er eens wat meer in duiken; ik heb me tot nu toe vooral geconcentreerd op de hi-gain sounds, dus de tubescreamer-in-rectifier en soortgelijke dingesen. In die sounds prefereer ik veelal toch de Axe FX als ik moest kiezen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Verder probeer ik, als ik tijdens het zappen langs een band/orkest kom (dat komt nogal eens voor als mijn vrouw weer eens The Voice, It Takes to etc kijk) altijd ff te kijken waar die gitarist op speelt en daar zie ik toch verrekte vaak de Kemper voorbij komen.
    Zeker! Ik weet niet of die lui nog met eigen cabinetten spelen, maar als dat wel is, dan heb je met een powered Kemper natuurlijk een supercompact en draagbaar totaalconcept (afgezien van het cabinet dan).
    Dit in combinatie met het plug en play maakt het een mooi systeem, zonder meer.
    Ik ken twee gitaristen die met een Axe FX spelen, gecombineerd met twee cabinetten en een stereo buizen eindtrap. Ook leuk, maar dan leur je nog behoorlijk wat mee.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Heb ook een Kemper gebruikt voor de guide-gitaar in de studio afgelopen december, erg bruikbaar, maar mijn voorkeur gaat toch nog steeds uit naar het "echte gevoel" met mijn buizenversterkers.
    Dat heb ik ook heel sterk. Heb op een gegeven moment de Kemper getest naast een Soldano SLO, over een 4x12, waarbij van die setting ook een profile is gemaakt in de Kemper. Opgenomen is zo'n Kemper dan best goed, maar in de ruimte zelf blijft er helemaal niks over van die Kemper. Dat in ogenschoud nemend, vind ik hem op dit moment, voor mijn toepassing (ik speel zonder IEM, en hoor mijn eigen cabinetten dus gewoon) gewoon te duur.
    Onze grote vriend de Kemperverkoper begon nog met "het gaat toch om het zaalgeluid en de consistentie", en daar heeft ie gelijk in natuurlijk, maar dat is géén verkoopargument dat die beste man kan gebruiken als je in diezelfde zaak de afgelopen jaren voor 10k€ aan versterkers gekocht hebt

  5. #2715
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.206

    Standaard

    Gelukkig valt er wat te kiezen
    Weet niet of ze bij de bands bij TVOH of dat soort dingen in ear spelen of met andere vormen van monitoring, maar mijn gevoel zegt dat die kempers direct de tafel in gaan.

    Weet niet wie jouw vriend de Kemperverkoper is, maar ik vond het wel grappig dat Frans van Guitarking, in onze regionen toch de speciaalzaak op buizenversterkers, zelf tegenwoordig praktisch alleen op een Kemper speelt. Bijna als een vegetarische slager, ware het niet dat hij aangaf zijn blazende SLO nog wel zeer te kunnen waarderen. Maarja, gewicht, formaat, consistentie, zaalgeluid, effecten, aansturing van het hele zooitje... Je kent het wel.

    Had je die Kemper op dezelfde speakerkast staan btw? Kan me voorstellen dat een 4x12 het vrij snel wint van bijv. een monitor of 1x12.
    Daarnaast gaf Frans aan zijn profiles te maken d.m.v. 6 microfoons. Dat geluid gaat dus door een speakerkast én mics en wordt dan samengevoegd tot één profiel in de Kemper. Zelfs wanneer je dat door dezelfde speakerkast jaagt met de speakersim uit hebben die speakers ergens in dat proces wel invloed gehad op het gemaakte profiel. Hoe die Kemper dat dan uiteindelijk weer terugbrengt naar een geluid zonder cabsim en kleuring van mic etc is mij niet duidelijk.

    Het had mij dan ook logischer geleken dat je een profiel zou maken door de speaker out op je versterker in de Kemper te rossen en die dan al dan niet apart te voorzien van een (vooraf) ingeladen speakersim en microfoon. Dan pak je echt zuiver de invloed van voor- en eindtrap en het lijkt me ook gewoon een stuk makkelijker want dan kan iedere die een boer kan laten ook een profiel trekken. Als ik nu iets hoor over zes verschillende plaatsingen van verschillende microfoons ben ik al weer klaar. Of op z'n minst een hybride mogelijkheid waarbij je zelf kan kiezen voor alleen voor en eindtrap om zelf nog door een cab te jagen of een profiel met de volledige shizzle om zo direct naar de FOH te gaan zoals een gemicte amp dat zou doen.

  6. #2716
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Had je die Kemper op dezelfde speakerkast staan btw? Kan me voorstellen dat een 4x12 het vrij snel wint van bijv. een monitor of 1x12.
    Ja, was op exact dezelfde 4x12 (Kings cabinet).

    Ik snap je gevoel vwb het profilen. Ik heb zelf niet eens de mogelijkheid om mijn amps professioneel te profilen. Het zou mij dan ook meer om de mogelijk aan te schaffen presets gaan dan om het profilen zelf.
    Nog liever had ik gezien dat ze gewoon gave sounds maken, en niet een versterker proberen na te doen. Los je meteen op dat het niet te vergelijken is met the real deal.

  7. #2717
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.206

    Standaard

    Tja, ik beoordeel het ook gewoon op basis van dat ik het gave sounds vind. Frans had een bankje met wat meer vintage sounds en wat moderne sounds en die klonken top. Ik hoef er dan niet zo nodig een Marshall of SLO bij de slepen om te kijken of ik verschil hoor.

  8. #2718
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik wou dat ik dat kon. Ik heb de vervelende eigenschap dat ik het dan niet kan laten om dat wel te doen.
    Vooral als het om een €2000,- aanschaf gaat (als een Kemper), en die haalt het met zijn geluids-kopie dan net niet tov -bijvoorbeeld- een Peavey 6505 die maar de helft kost

  9. #2719

    Standaard

    Ik denk dat veel gitaristen niet teveel willen sleutelen aan hun sound i.p.v. direct te kunnen spelen. In dat opzicht snap ik de keuze voor een Kemper wel want die is juist gericht op een grote set aan kant en klare presets die met een kleine aanpassing al geschikt worden gemaakt. De winst voor de Axe zit imo meer in de uitgebreide effect sectie en de enorme hoeveelheid instellingen voor de tweakers onder ons.

  10. #2720
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Dat je in ieder geval de mogelijkheid hebt om redelijk plug & play te zijn is wel interessant inderdaad, maar om alles eruit te halen wat erin zit zal het toch wel knoppendraaien worden.
    Ik ben benieuwd wat de tweedehands prijzen gaan doen; twee jaar terug zag je ze nooit tweedehands. Begint nu verandering in te komen. Dit ding bestaat inmiddels volgens mij ook alweer een jaar of 5-6.
    Als je nu een axe fx van 5 jaar oud scoort dan lukt dat voor 1/3e van de toenmalige nieuwprijs....

    Ik ben wel benieuwd wat al die mensen die dat ding weg doen ervoor in de plaats gaan gebruiken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top