Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 259 van 410 EersteEerste ... 159209249257258259260261269309359 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.581 t/m 2.590 van 4091
  1. #2581
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    De Masterbuilds die ik heb geprobeerd waren naar mijn mening minder goed dan de Teambuilds.

  2. #2582
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Van de zomer op een CS relic Tele gespeeld bij Toneking. Heerlijke gitaar zowel qua spelen als klank, maar geen flauw idee wat z'n built was. Moest iets van 3K kosten.

  3. #2583
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    ...
    Anders: als we ervan uit mogen gaan dat de verschillen merkbaar zijn, waar bestaan die dan uit?
    Vriendelijke groet, Gus
    Ik denk dat het notorious & fame is wat het prijskaartje opdrijft. De Masters werken vooral voor time consuming high profile (laat dat Engels maar aan mij over) klanten & projecten en als ze dan eens wat tijd hebben voor een ordinaire gitaar dan zijn het wel de dealers die in de rij staan. Zoiets denk ik. Of het een betere gitaar oplevert, sja...het is geen Nachtwacht, zo'n gitaar (daar werkten trouwen ook leerlingen aan, Rembrandt had wel wat beters te doen dan de hele dag in die meur te staan kwasten)

    Toen Shishkov met veel bombarie werd binnengehengeld werden zijn gitaren -gelijk een limited Ferrari- op voorhand verkocht om daarna voor bijna het dubbele weer aangeboden te worden. Die fout maakt Fender niet meer; dat dubbele bedrag zetten ze er nu zelf standaard op heb ik het idee.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 16 november 2016 om 09:17
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #2584
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Maar wat doen die customshop lui nou dan aan die gitaar?
    Houtselectie kan ik me voorstellen, maar die gaan toch niet met bovenfrees en beitel die gitaar in model hakken lijkt me? Ik zou niet weten waarom ze dat niet gewoon de cnc laten doen.
    Blijft uiteindelijk de echte specials (carved top bijvoorbeeld, speciale eenmalige nekprofielen) en setup over?

  5. #2585
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    D'r zijn wel filmpjes over CS hier & daar. Houtselectie is belangrijk, men klopt op planken, selecteert necken bij bodies, men weegt, men ruikt, links of rechtsdraaiende yoghurt...
    Ze gaan echt niet figuurzagen natuurlijk maar alles kan kwa afwerking, zolang het zich maar afspeelt op een Fender template.
    D'r zit wel systeem in. CS is meerprijs, relic is meerprijs, signature is meerprijs, custom build is meerprijs. En als je dat gaat combineren gaat het snel omhoog.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #2586
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.205

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    D'r zit wel systeem in. CS is meerprijs, relic is meerprijs, signature is meerprijs, custom build is meerprijs. En als je dat gaat combineren gaat het snel omhoog.
    Dat had ik ook in de gaten. Blijft wel dat voor mij ook met die wetenschap nog steeds veel verschil zit in CS Relic strats die niet signature, custom build of masterbuild zijn.

  7. #2587
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Ik geloof er dus geen snars van dat een CS Tele van €3500,- beter is dan bv een Gun van €2100,-

  8. #2588
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Tot je hem wil verkopen, dan ben je blij met je (misschien minder goede) CS.

  9. #2589
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Goed is een vaag begrip. Goed gebouwd in de zin dat de verantwoordelijkheid en eindcontrole hoger is.
    Een CS gitaar wil niet zeggen datie beter klinkt of speelt dan een off the mil, daar krijg je echt geen garantie op.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #2590
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2010
    Locatie
    Leerdam
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Ik gas nu op een akoestische alleskunner...
    (Stiekem al besteld, nu nog een excuus verzinnen voor thuis)

    Can't have to many Tele's

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top