Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 247 van 410 EersteEerste ... 147197237245246247248249257297347 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.461 t/m 2.470 van 4091
  1. #2461
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Gouden hardware rules!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  2. #2462
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    Gouden hardware hoort op een White Falcon zoals een tuinkabouter bij Bakkum hoort en bij een zwarte LP doen we ook niet streng maar voor de rest, lastig.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #2463
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Sinds jaren heb ik nu tot mijn schrik opeens het gevoel dat ik eigenlijk wel klaar ben en tevree met mijn spullekes. Ik speur nog wel steeds uit gewoonte de bekende sites af, maar ik heb eigenlijk niets meer te wensen. Ik zie heus nog wel eens wat leuks voorbijkomen "puur voor de heb", maar weet nu dat ik daar geen geld meer aan zal uitgeven. Bijzonder vreemde gewaarwording.
    Ik ken dat gevoel. Heb ik bijna 15 jaar mogen ervaren. Geen enkele behoefte aan iets nieuws. Hooguit geïnteresseerd in 'space pedaaltjes', maar nooit de behoefte gehad er werk van te maken.
    Het idiote is wel dat de lol er een beetje van afging. Aan de ene kant enorm tevreden met wat ik heb, aan de andere kant die vreemde leegte. GASgebrek. DeGASilisatie. OntGASsing.

    Ik heb weer 'last' van GAS gekregen toen iemand tegen mijn weten in mijn versterkers had verkocht. Ik heb (ik blijf het ongelooflijk vinden) enkele versterkers gekregen waarmee ik behoorlijk uit de voeten kan, al heb ik nog steeds GAS voor een AC30 (oud type), een Fender Super Sonic, een Twin Reverb, of een Fender Deluxe. Jawel, ik heb een enorm zwak gekregen voor Fender amps. De drie die ik noemde liggen qua geluid nogal uit elkaar, maar alledrie gaaf. En een Bassman, of een Super Reverb, of een Bandmaster......, allemaal geil. Voor mij moet het clean. Ik heb nu één klein pedalenbakkie en daar komt nog een grotere pedalenbak met 'space-effecten' bij, die ik daarop kan aansluiten. In die laatste bak zit nogal veel werk, dus dat zal nog wel een tijd duren (mijn gereedschapskist bestaat uit 3 uitgelopen schroevendraaiers).
    Maarrrrrrrrr....... ik ben weer een tijd bezig geweest. Veel 'last' van GAS gehad en dat heeft zo z'n charme.

    Maar goed, je hebt het gelezen. Enkele maanden terug SMOORRRR op een goedkope, edoch retegeile Gretsch. En nu loop ik weer (eigenlijk al jaren) te geilen op een Explorer. Het houdt weer eens niet op!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #2464
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Gouden hardware hoort op een White Falcon zoals een tuinkabouter bij Bakkum hoort en bij een zwarte LP doen we ook niet streng maar voor de rest, lastig.
    Ik heb er ook maar twee. Mijn grote liefde (je weet welke ik bedoel, toch?), de ES-347 en dan heb ik nog zo'n sexy Les Paul dubbelkut. Beide gouden hardware. En weet je wat ik er zo leuk aan vind? Nee? Ik zal het je vertellen. Het leuke is de geweldige wijze waarop het slijt! Als je drie keer een scheet laat bladdert het goud van je hardware en je hebt direct een echte relic!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  5. #2465
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    Precies. Ik hou zelf aan, goud op zwart kan en voor de rest (White Falcons buitencategorie) is goud altijd groovy mits afgebladderd.

    Ik heb een Gretsch walnut Country Gentleman die gouden hardware zou moeten hebben maar ik zou zweren dat er chroom op zit. En misschien is dat ook zo, ik kan werkelijk geen flintertje goud ontdekken.
    Ohja, goud op walnut, ook goed zegt de jury.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #2466
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Taste changes over time. Jarenlang in de humbucker hoek gehangen backed up bij Marshalleske amps, nu dus een Strat en Gretsch met een Bassman. Steeds minder behoefte aan filthy dirt. Just a little dirt can be filthy too.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Ik ken dat gevoel. Heb ik bijna 15 jaar mogen ervaren. Geen enkele behoefte aan iets nieuws. Hooguit geïnteresseerd in 'space pedaaltjes', maar nooit de behoefte gehad er werk van te maken.
    Het idiote is wel dat de lol er een beetje van afging. Aan de ene kant enorm tevreden met wat ik heb, aan de andere kant die vreemde leegte. GASgebrek. DeGASilisatie. OntGASsing.

    Ik heb weer 'last' van GAS gekregen toen iemand tegen mijn weten in mijn versterkers had verkocht. Ik heb (ik blijf het ongelooflijk vinden) enkele versterkers gekregen waarmee ik behoorlijk uit de voeten kan, al heb ik nog steeds GAS voor een AC30 (oud type), een Fender Super Sonic, een Twin Reverb, of een Fender Deluxe. Jawel, ik heb een enorm zwak gekregen voor Fender amps. De drie die ik noemde liggen qua geluid nogal uit elkaar, maar alledrie gaaf. En een Bassman, of een Super Reverb, of een Bandmaster......, allemaal geil. Voor mij moet het clean. Ik heb nu één klein pedalenbakkie en daar komt nog een grotere pedalenbak met 'space-effecten' bij, die ik daarop kan aansluiten. In die laatste bak zit nogal veel werk, dus dat zal nog wel een tijd duren (mijn gereedschapskist bestaat uit 3 uitgelopen schroevendraaiers).
    Maarrrrrrrrr....... ik ben weer een tijd bezig geweest. Veel 'last' van GAS gehad en dat heeft zo z'n charme.

    Maar goed, je hebt het gelezen. Enkele maanden terug SMOORRRR op een goedkope, edoch retegeile Gretsch. En nu loop ik weer (eigenlijk al jaren) te geilen op een Explorer. Het houdt weer eens niet op!

  7. #2467
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Mensen kwijlen er over, maar een witte Falcon met goud doet me toch echt denken aan slechte kampers-smaak. Ver over the top naar mijn mening. Doet me denken aan het porceleinen aardewerk wat ze onder de vitrage op de vensterbank hebben staan. Ik probeer het bescheiden te houden met wat accenten zoals satin gold Sperzels, goudachtige pickup rings om de TV Jones en gouden Schaller straplocks op mijn G5120.
    Maar zoals Pepe zegt een zwarte LP custom (zeker met 3 pups) behangen met goud (met de nodige slijtage) vind ik niet te versmaden.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 30 juni 2016 om 13:29

  8. #2468
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ergo, het ligt dus aan het type gitaar en de acceptatie daarvan.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #2469
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Mensen kwijlen er over, maar een witte Falcon met goud doet me toch echt denken aan slechte kampers-smaak. Ver over the top naar mijn mening. Doet me denken aan het porceleinen aardewerk wat ze onder de vitrage op de vensterbank hebben staan.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #2470

    Standaard

    En dan nu iets heel anders,
    Gouden hardware????
    Of bedoelen we goudkleurig?

    De officiële term is doublè,

    goudkleur bestaat niet.
    "Ik ben wie ik ben.
    Wie ik ben is wat jij ziet.
    Wat jij ziet is wat jij oordeelt.
    Maar wat jij (ver)oordeelt, dat ben ik niet......"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top