Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 240 van 410 EersteEerste ... 140190230238239240241242250290340 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.391 t/m 2.400 van 4091
  1. #2391

  2. #2392
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    College Tour lijkt me beter. Dan krijgt hij een vol uur. De items bij DWDD zijn te kort voor iemand die werkelijk wat te vertellen heeft. Je ontvangt immers geen sterrenchef in een snackbar of wel?



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    volgens mij zie ik bij DWDD regelmatig ene Kranenborg met sterrenchefs klassieke gerechten presenteren…. en van Twan Huys weten we niet of ie van gitaarverhalen houdt….
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  3. #2393
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Breaker was 1 van mijn 2 eerste Hardrock platen. Sindsdien een zwak voor die V's!
    Ergonomisch een onding, muzikaal weet ik momenteel ook ff niet of ik er iets mee zou kunnen, maar gewoon voor de heb!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Laatst gewijzigd door MarkS; 10 juni 2016 om 16:19

  4. #2394
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Je ontvangt immers geen sterrenchef in een snackbar of wel?



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Dacht het wel.

    http://www.parool.nl/stadsgids/topko...kker~a4282406/

  5. #2395
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    mooie post Mario. Ik heb een tijd een explorer gehad. En verkocht i.v.m. echtscheiding (jaja). Op zich geen spijt want ik heb nog genoeg mooie gitaren, maar ooit komt ie weer terug .De combi met Bigsby en zwarte slagplaat was erg mooi

    Dit was de mijne:

    [IMG][/IMG]
    Klotescheidingen ook altijd.....
    Die Explorer van jou was, tot zover dat te zien is op bovenstaande foto, inderdaad een schoonheid!!!!

    ik ken die uitvoering en wat ik er zo vet aan vind is het eigenwijze karakter van die gitaar. Bij een Explorer verwacht je tóch metal gerelateerde rock. En ik weet helaas niet in welk genre muziek jouw hart ligt en wat voor stijl muziek jouw band speelt.

    Echter, jouw wilde en jaloers makende haardos i.c.m. het zwarte shirt op een licht versleten spijkerbroek doet, of je dat nu wilt of niet, vermoeden dat je op een koude, gure winterdag, gehuld in een lange, zwarte lederen jas, inderdaad eerder tussen de (virtuele?) platenbakken in de aartsdonkere zware metalen hoek staat te snuffelen, op zoek naar zeldzame uitgaves van CD's, geschreven en gespeeld door heavy bands met volstrekt onleesbare namen (een stokoude trend dat ooit is ingezet door de fantastische tekenaar en architect 'Roger Dean', toen hem gevraagd werd een logo te ontwerpen voor de band 'Venom'). Roger Dean, die een ongelooflijk mooie en unieke tekenstijl had ontwikkeld dat bij de meeste mensen, zonder het zelf te weten overigens, slechts een zekere mate van bekendheid mocht genieten middels de waanzinnig mooie hoezen van de band 'Yes', voor wie hij tevens het logo had ontwikkeld en de volkomen belachelijke podium attributen.
    Maar nogmaals, ik zie je sneller zoekend in die reeds vermelde platenbakken, naar heavy bands met namen, eindigend op 'or' en vrijwel altijd refererend aan de dood, enge ziektes en andere narigheden , dan dat je je de tyfus zoekt naar een obscure en haast lugubere bootleg, gemaakt van Charlie Parker's laatste privé gesprek, waarin iemand 'The Bird', ondanks zijn giga-slechte 'gezondheid', tevergeefs vraagt nog even snel wat noten te spelen (ik verzin dit ter plekke hoor, maar ik kon even geen realistisch voorbeeld bedenken ). Overigens, en dat is wél waar, was Parkers' gezondheid zo slecht dat de lijkschouwer in zijn papieren aangaf het van doen te hebben met een man van rond de 60. In werkelijkheid was The Bird slechts 34 jaren jong!!!

    Maar goed, ik had het over jouw ongelooflijk vette EX-plorer (vergeef me deze abominabel slechte woordgrap).
    Wat ik onder andere zo geweldig vind is die Bigsby, die zowel een dolkomisch karakter heeft in het geval je inderdaad voldoet aan het metal beeld wat ik hierboven op een wel heel erg overdreven wijze heb getracht te vangen.
    Maar wat ik zelf echt helemaal geweldig zou vinden is dat je met je 'heavy metal appearance' deze Explorer zou gebruiken in een 'Rockabilly Band', waarin je je publiek zou overspoelen met een in de loop der jaren flink volgestouwde rugzak vol Brian Setzer licks en ritme partijen. Dat lijkt me dus echt heerlijk.

    En ik moet ook nog even iets rechtzetten. Ik had het over de fantastische gitarist/zanger van (The) Tubes. Waanzinnig goede band!!!!!!! Ik maakte je wijs dat de favoriete gitaar van de beste man een Gibson Explorer met Bigsby en maar liefst 3 PU's was. En daar was ik ook serieus van overtuigd. Op vrijwel iedere filmopname van de beste man heb ik hem op die gitaar zien spelen. Altijd een beetje apart gevonden. En apart is koel. Het was me ook een raadsel hoe hij de boel gestemd hield.
    ECHTERRRRRR....., toen ik snel even een filmpje wilde scoren waarop hij het enige hitje zong dat The Tubes ooit heeft gehad, zag ik dat zijn Explorer geen Bigsby had, maar een Gibson Vibrola. En bovendien was de gitaar 'gewoon' voorzien van slechts twee humbuckers i.p.v. drie. Dat kan twee dingen betekenen:
    - ÓFFFF ik heb toevallig een filmpje gepakt waarin hij nu nét voor die ene keer even een andere gitaar gebruikte.
    - ÓFFFF mijn hersentjes zitten weer eens met mijn geheugen te klooien. Toevallig heb ik vorige week regelmatig een stijve gekregen bij het zien van een drietal prachtige Epiphone Riviera Custom P93's, allen voorzien van een Bigsby en 3 P'93's.
    Ik vrees dat het wederom mijn hersentjes zijn geweest.....

    Hoe dan ook, zowel jouw ouwe Explorer als die Explorer met Vibrola vind ik supergaaf!!!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #2396
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    volgens mij zie ik bij DWDD regelmatig ene Kranenborg met sterrenchefs klassieke gerechten presenteren…. en van Twan Huys weten we niet of ie van gitaarverhalen houdt….
    Mike, je moet toch toegeven dat Kranenborg bij DWDD hooguit een snackitem krijgt. Thuis koken, in de studio even proeven en weer naar huis. Kranenborg kan daar ook zijn kennisrijkdom niet kwijt, laat staan dat Vulvasonic er zijn verhaal kan afmaken. Daar mag je gerust een uurtje voor uittrekken en zelfs dat lijkt me beperkt. 😉


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #2397
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard Waar heb jij nu GAS voor?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Fastfood past dan weer uitstekend in een snackprogramma ala DWDD. Ik heb trouwens een keer bij Sergio gemangeerd in Oud-Sluis. Dan ben je wel een uur of zes zoet. Een tijdspanne die me voor Vulva's proza - zie het prachtig geschreven verhaal hierboven - geschikter lijkt. 😄



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Laatst gewijzigd door telerocker; 11 juni 2016 om 08:14
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #2398
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2010
    Locatie
    Leerdam
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Over 2 weken even geen gas meer, american vintage 72 telecaster custom in het vooruitzicht



    Een paar dagen daarna gaat het ongetwijfeld weer kriebelen en wel voor een av 65 strat....
    Can't have to many Tele's

  9. #2399
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    GAS ivm een Greco Les Paul EG450 uit 1978 met PRS McCarty elementen. Iemand bekend met deze gitaar of met deze elementen? Voor het eerst dat ik een duur instrument wil aanschaffen, wil niet het schip ingaan.

  10. #2400
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.498

    Standaard

    Ja, als je een FB account hebt kan even je aanmelden bij de Greco FB club en een foto posten, men wil graag zijn kennis kwijt daar.

    De 450 is een lower model, voor 75 was ie nog hollow, als een Ibanez, maar rond die tijd kocht Fuji Gibsons om de specs op te nemen (voor die tijd werkten ze vooral van foto's die ze op beurzen namen) dus dat werd allemaal solid mahonie en esdoorn tops.
    Ik weet niet wat voor pickups daar in zitten maar fijne pafjes ziet zo'n Greco het liefst.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top