Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 239 van 410 EersteEerste ... 139189229237238239240241249289339 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.381 t/m 2.390 van 4091
  1. #2381
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Enige alternatief voor een Explorer is wat mij betreft een Ibanez Destroyer of evt. een Iceman.
    Niet zo'n foeilelijke neppert van ESP, Charvel of wat dan ook.
    je hoeft m niet mooi te vinden maar de Charvel Star was in de jaren 80 'de originele' stervormige gitaar en in die tijd net zo populair als Explorers en Flying V's....

    http://www.themusiczoo.com/blog/2014...itebob-guitar/


    dus om de Desolation DST die in wezen een (verbeterde) heruitgave van Charvel's eigen ontwerp is een nepperd te noemen..... nee. dat zou vergelijkbaar zijn met het bestempelen van een Ibanez Destroyer als een nepperd (maar die vind ik ook leuk dus ik ga m niet beschimpen). Een 58-er Korina Explorer... ja leuk, heel leuk zelfs maar gewoon way out of reach van de gewone sterveling.

    PS: een door Eddy van Halen met een boor bewerkte Ibanez Destroyer schijnt model te hebben gestaan voor het Star model van Charvel....
    Laatst gewijzigd door MikeD; 9 juni 2016 om 12:42
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  2. #2382
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Akira Takasaki, waar ik vroeger redelijk fan van was, speelde ook op een ESP dacht ik.



    Het is inderdaad natuurlijk allemaal een kwestie van smaak, maar ik vind het model een stuk minder dan een Explorer, beetje "speelgoedachtig" komt het op mij over.

  3. #2383
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik heb maar 1x op een explorer mogen spelen. Best ok eigenlijk, qua sound ook, toch weer heel anders als een sg.
    En de Jackson Kelly was er ook nog!

  4. #2384
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    798

    Standaard

    Zware GAS voor de YAMAHA SA2200 VIOLIN SUNBURST


  5. #2385
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    Je bent verkikkerd op een Explorer en vond een Flying V ook wel leuk maar je kon er niet zittend mee spelen... wat dacht je van een Random Star oftewel een Charvel Desolation DST 1 FR.. ook met stop tail verkrijgbaar als je geen Floyd wil en (was) ook in massieve kleuren, waaronder zwart.... of moet het per se een Gibson zijn??? volgens mij maakt ESP de random star ook nog als (edit Gus G model

    Sorry, maar al binden ze Doutzen Kroes spiernaakt vast op zo'n Random Star, dan nóg zou ik door de lelijkheid van die monsterlijke plank het arme meisie helemaal onder kotsen. Ik kan er niets aan doen, maar ik ben nogal kieskeurig als het om puntige gitaarmodellen gaat. Je schrijft dat ik de Flying V 'ook wel leuk vond. Dat heb je verkeerd begrepen. Ik vond ze absoluut niet mooi, maar oude zakken als ikzelf kunnen zich wellicht nog de hoes herinneren van het meest succesvolle album van de Germaanse hardrock formatie 'Accept', waarop twee witte Flying V's tegen elkaar aan te zien waren (die twee witte V's waren hun handelsmerk - ik heb ze nog live gezien in de Vereeniging te Nijmegen. Ik was nog zooooooo jong. En de enige twee merken die er toe deden waren Fender en Gibson. De hele ambiance van die band, plus het enthousiasme van mijn vrienden..... en dan ineens de mogelijkheid om heel goedkoop aan zo'n ding te kunnen komen..., tsja onder die omstandigheden ga je het toch ergens achter in een heel klein hersenkamertje overwegen, zelfs al vind je er eigenlijk geen kloten aan.
    En als ik een Lenny Kravitz zich de lul uit de broek zie spelen met een ouwe V, dan weet ik dat best te waarderen, maar dat heeft meer met de uitstraling en de lul van Kravitz te maken, dan met die mislukte pijl met snaren.


    Overigens betwijfel ik de ergonomische kwaliteiten van zo'n Random Star. Het is niet de bedoeling dat ik met dit soort uitlatingen je zieltje knak. Ieder z'n ding, toch? Maar Allejeeses, wat is die mislukte, retever uitgescheurde anus met snaren een ronduit walgelijke verschijning. Vandaar dat ik ervoor gekozen heb jouw plaatje te verwijderen om plaats te maken voor die twee witte V's van Accept. Voor vele jonge gitaristen een kleddernatte jongensdroom. Voor mij een tergend langzaam, met hulp van mijn linker hand opgewekte, alles bij elkaar niet meer dan een onder de voorhuid verscholen gebleven en uiteindelijk tot niet meer dan een laffe druppel voorvocht uitgeknepen treurnis. Dát is wat de V voor mij betekende. In tegenstelling tot de bloedmooie Explorer. Na een blik op een random Explorer, eerder die dag, was een bezoek aan mij op de slaapkamer van mijn ouderlijk huis, als een excursie in een druipsteengrot.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    mooie post Mario. Ik heb een tijd een explorer gehad. En verkocht i.v.m. echtscheiding (jaja). Op zich geen spijt want ik heb nog genoeg mooie gitaren, maar ooit komt ie weer terug .De combi met Bigsby en zwarte slagplaat was erg mooi
    Dit was de mijne:
    Mijn excuses, maar na enkele vreemde crashes is jouw foto verdwenen.
    Maar inderdaad, een prachtige gitaar!!!! Nu heb ik een Explorer met Bigsby altijd een wat aparte combi gevonden, maar sinds ik één van mijn helden heb zien spelen op zijn favoriete gitaar, een Explorer met drie humbuckers en een Bigsby, ben ik volledig om. Ik heb het hier over de geweldige gitarist en zanger Bill Spooner van de meest onderschatte band ooit, 'The Tubes'. Normaal bekend om hun extravagante shows en ingewikkelde muziek (hun fantastische nummer 'White Punks on Dope werd later als openingsnummer op het beste - en debuutalbum van de Nina Hagen Band gebruikt. Ik weet trouwens niet eens zeker of het wel Bill Spooner was, die het nummer schreef, zong en speelde, want info over deze briljante band is zeer sumier. Volgens mij weet Pepe er meer van.
    Anyway, ik heb het over het enige nummer wat de band ooit een bescheiden hitje opleverde. En het mag dan wel een heel stuk 'commerciëler klinken dan al hun andere werk, maar man, probeer het nummer voor de lol eens volledig uit te zoeken. Ik wil alleen maar aangeven dat het geen heikneuters waren.

    Jammer dat ik de originele video niet kon vinden. Maar dit was overigens wél..... enfin, dat wordt wéér een lang verhaal.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik hou niet zo van gouden hardware, maar op zo'n korina Explorer hoort dat gewoon. Eén van de weinige Gibsons waar mijn hart spontaan sneller van gaat slaan.
    Ik ben gek op gouden hardware!!! Ik vind het fantastisch hoe het slijt. Héérlijk. Binnen 3 jaar heb je een gerelicte gitaar. Lekker toch?
    Het is niet dat ik een specifieke voorkeur heb voor goud, maar ik schrik er ook niet van af. Het heeft allemaal wel wat. Ik was alleen nooit zo van zwarte hardware, maar zelfs dáár heb ik (dankzij Fredje Dons - gouwe gozer!!!) mijn mening over bij moeten stellen. En ik heb ooit een waanzinnig mooie Ibanez RG 570 EX-CP gehad met hele aparte hardware, alsof ze titanium in een bad met olie hadden gegooid. Ik denk dat ik wat dat betreft mijn oogkleppen definitief heb afgezet en ik ben gewoon gaan genieten van alles wat men te bieden heeft.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Enige alternatief voor een Explorer is wat mij betreft een Ibanez Destroyer of evt. een Iceman.
    Niet zo'n foeilelijke neppert van ESP, Charvel of wat dan ook. Die '58-er is een serieuze GAS-gitaar, beauty!
    Ja, toevallig dat je juist die twee noemt. Ik weet nog dat ik me zat af te moppen op de achterkant van de hoes van 'Killers' (Iron Maiden). Dingetje (ik ben zijn naam kwijt) is voor die hoes door Robert Ellis (die naam herinner ik me dan weer wel - Robert Ellis was de eerste echte pop/rock-fotograaf ) op een geweldige manier vereeuwigd met zijn Ibanez Destroyer. Dat stukkie op de kont van de Destroyer vond ik esthetisch zeer verantwoord. Ik moet zeggen dat ik er destijds warmer voor liep dan nu..., maar toch. En met de Iceman heb ik ook altijd wat gehad. Het enige probleem dáármee vond ik de onlosmakelijke verbondenheid met de band Kiss. En dáár had ik dan weer helemaal geen kut mee (zacht uitgedrukt).
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SloeGin Bekijk bericht
    Zware GAS voor de YAMAHA SA2200 VIOLIN SUNBURST
    Waarachtig machtig prachtig, mienjong!!!

    Zo, bijna 7 uur. Het is weer mooi geweest.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #2386
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Heerlijk dat Deelderiaanse proza van Vulvasonic. Ook hartverwarmend is dat iemand nog TV-Glotzer kent. Ik deel echter niet helemaal zijn opinie over het Doutzen Kroes-model van Random Star. Lijkt me a offer you can't refuse: de RS meteen in de open haard, DK tussen het satijn van de sponde. Je vraagt je wel af of zo'n package met (in de) koffer komt. 😉


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #2387
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    volgens mij is het hoog tijd dat we voor Vulvasonic een goede uitgever zoeken die het er toe leidt dat zijn natte-gitaardromen-proza gebundeld en gepubliceerd wordt…. Kan Vulv' vervolgens op TV bij Matthijs in DWDD want Matthijs DWDD is ook dol op gitaarverhalen en die van Vulv' spannen de kroon…. Overigens behoorde ook Accept destijds tot mijn bagage en "Ich Glotz TV (Tee Faauw)" roepen we bij mij thuis nog steeds wel eens… sjeeezus wat zijn we oud.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  8. #2388
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    volgens mij is het hoog tijd dat we voor Vulvasonic een goede uitgever zoeken die het er toe leidt dat zijn natte-gitaardromen-proza gebundeld en gepubliceerd wordt…. Kan Vulv' vervolgens op TV bij Matthijs in DWDD want Matthijs DWDD is ook dol op gitaarverhalen en die van Vulv' spannen de kroon…. Overigens behoorde ook Accept destijds tot mijn bagage en "Ich Glotz TV (Tee Faauw)" roepen we bij mij thuis nog steeds wel eens… sjeeezus wat zijn we oud.
    College Tour lijkt me beter. Dan krijgt hij een vol uur. De items bij DWDD zijn te kort voor iemand die werkelijk wat te vertellen heeft. Je ontvangt immers geen sterrenchef in een snackbar of wel?



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #2389
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Ik zou dat Doutzen Kroes pakketje ook zeker niet onderkotsen.

  10. #2390
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    ... Ik vond ze absoluut niet mooi, maar oude zakken als ikzelf kunnen zich wellicht nog de hoes herinneren van het meest succesvolle album van de Germaanse hardrock formatie 'Accept', waarop twee witte Flying V's tegen elkaar aan te zien waren ...
    Volstrekt offtopic, maar lang geleden, het zal begin jaren '90 geweest zijn, hadden we op de mavo een playbackshow. Zoals te verwachten kwamen de Gloria Estefan en Mr. Big vertolkingen voorbij, alles uiterst vakkundig gejureerd door de leraren Nederlands (onze persoonlijke Jacques d'Ancona) en geschiedenis (zo maf als Bulletje, eerlijk waar!). En toen kwamen wij, ik met mijn twee beste maatjes van toen, met het nummer 'Fast as a shark' van Accept. Ik begon als lieve kleine Heidi, en na het intro ging de pruik af en de jurk uit en stoven we als gedrogeerde buffels met gitaren door de aula van de school. Ik weet het niet zeker meer, maar ik geloof niet dat we gewonnen hebben. Maar wel een dijk van een herinnering rijker!

    Oh man, de nostalgie...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top