Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 228 van 410 EersteEerste ... 128178218226227228229230238278328 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.271 t/m 2.280 van 4091
  1. #2271
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    De vorm die qua looks en ergonomie helemaal klopt is dus een stratocaster.

  2. #2272
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    De beste les paul is een strat?

    Ik moet zeggen, ik overweeg wel een custom gitaar gebouwd door een goede bouwer. Ik heb zelf een paar gitaren gebouwd, maar op 1 of andere manier zijn die best aardig, maar niet top.
    Het jammere is natuurlijk wel dat je dan van te voren niet precies weet wat je krijgt, dus dat is wel een dilemma. Meer dan €3500,- voor een gitaar uitgeven is voor mij best veel geld voor een experiment
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 9 april 2016 om 21:00

  3. #2273

    Standaard

    Ik heb nu bijna 3 jaar een Fender American Standard Stratocaster waar ik nog altijd heel erg blij mee ben! Nu zou ik toch ook wel graag een gitaar erbij hebben met Humbuckers, dus ik was de laatste tijd wat Les Paultjes aan het bekijken (ik vind ze zo mooi!).

    Eergisteren was ik in de muziekwinkel en heb eerst 2 les pauls geprobeerd. Man wat viel dat mij tegen zeg. De balans beviel me niet, de dikke hals beviel me niet, de sound beviel me niet. Ik had er gewoon helemaal niks mee, behalve met het uiterlijk. Ik denk dat Les Pauls gewoon niets voor mij zijn. Als ik anderen erop hoor spelen vind ik het wel goed klinken.

    Maar goed, ik dacht laat ik eens een telecaster pakken voor de grap, puur om het verschil te bekijken in bespeelbaarheid. Hij beviel mij al beter, maar ik had nog steeds niet direct dat wauw moment wat ik 3 jaar geleden bij mijn stratocaster had.

    Pak ik vervolgens een stratocaster, BAM! Daar was het weer, ik heb een strat in de hand en het is gelijk raak. Ik vond het leuk om te ontdekken dat ik één soort gitaar zó fijn vond. Natuurlijk heb ik lang niet alle soorten gitaren geprobeerd, maar goed. Komt de verkoper even later ook nog aan met een Fender Blacktop Stratocaster met 2 humbuckers. Ja hoor, dit was perfect, en hij klonk ook goed! Het was een strat, het had humbuckers, en ik heb weer GAS.


  4. #2274
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Die Blacktops zijn prima en niet te duur.

  5. #2275

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Die Blacktops zijn prima en niet te duur.
    Inderdaad, ze kosten ongeveer 600 euro. Ze zijn ook mexicaans volgens mij. Vond het wel echt een topgitaar om te bespelen (voor zover ik gitaren kan beoordelen, ik ben geen pro).

    Anyway, het schijnt dat ze niet meer geproduceerd worden? Dat zei de verkoper in ieder geval.
    En dit dan bijvoorbeeld:
    http://www.thomann.de/nl/fender_stan...at+HH_355209_2

    Dit is ook een fender strat met 2 humbuckers, maar het is geen blacktop. Kost ook rond de 600 euro. Weet iemand wat het verschil is tussen deze en een blacktop strat?

  6. #2276
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ze hadden destijds ook een goede Fender Blacktop Jaguar met een tuno o matic bridge , was ook een prima gitaar en gemaakt in Mexico inderdaad

  7. #2277
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Blacktops zijn leuke gitaren voor een leuke prijs. Ik krijg er altijd een beetje een early Maiden-gevoel bij.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #2278
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    Anyway, het schijnt dat ze niet meer geproduceerd worden? Dat zei de verkoper in ieder geval.
    En dit dan bijvoorbeeld:
    http://www.thomann.de/nl/fender_stan...at+HH_355209_2

    Dit is ook een fender strat met 2 humbuckers, maar het is geen blacktop. Kost ook rond de 600 euro. Weet iemand wat het verschil is tussen deze en een blacktop strat?
    Klopt, de Blacktops zijn maar 2 jaar gemaakt. Ze hebben bv kapjes over de hb's en enkele vintage specs, zoals amp-knobs.

  9. #2279
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    koop m dan voordat ie weg is....
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  10. #2280

    Standaard

    Ah kijk aan. Haha, ik ga niet zomaar halsoverkop iets kopen. Maar de bedoeling van mijn vraag is meer: is die gitaar in die link van thomann nou gewoon de nieuwe vervanger van de blacktop serie? dus gewoon dezelfde strat, maar dan met een 3 way selector switch ipv 5, en coil split functie op de tone knob?

    Dan zou de nieuwe versie namelijk alleen nog maar idealer zijn, aangezien je dan een extra pickup combinatie kunt gebruiken: namelijk de bridge pickup in split (single) coil toestand. Dit kan niet met de blacktops.

    Jammer dat die gitaren alleen in zwart, wit en grijs te krijgen zijn.. ik hou juist van gekleurde strats

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top