Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 217 van 410 EersteEerste ... 117167207215216217218219227267317 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.161 t/m 2.170 van 4091
  1. #2161
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Deze Duesenberg Joe Walsh signature vind ik wel ubercool.

    En ondanks zijn stem haha, vind ik Walsh zelf ook wel erg ok. Hier een live-opname in het schuurtje van Daryl Hall.

    https://youtu.be/wFlnKsoIZ5o


  2. #2162
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    Dat vind ik heel gek. Ik heb ze ook allebei, wel P90s in de LP, maar de ES wint toch zwaar op gebied van veelzijdigheid hoor. Daar kan je toch echt alles op spelen van blues, jazz, funk tot rock. Op mijn LP klinkt dat toch allemaal niet even goed.
    Voor blues, jazz, funk tot rock is de ES inderdaad meer dan prima, maar voor metal is ie minder geschikt vind ik. Het kan wel, maar ik vind het niet echt ideaal.
    Een Les Paul (met humbuckers) is dan breder inzetbaar, alhoewel funk? Ja, zou toch ook wel moeten kunnen denk ik, maar ik speel nooit funk eigenlijk.

  3. #2163
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    En ik speel nooit metal, dus daar zit het hem

  4. #2164
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Deze Duesenberg Joe Walsh signature vind ik wel ubercool.

    En ondanks zijn stem haha, vind ik Walsh zelf ook wel erg ok. Hier een live-opname in het schuurtje van Daryl Hall.

    https://youtu.be/wFlnKsoIZ5o

    Er is onwaarschijnlijk veel cool aan Joe Walsh. Al die coolheid heeft hem dan ook tot een vermogend mens gemaakt. Maar allejeeses zeg, als ik ZOVEEL GELD zou hebben en ZOVEEL NEUS, dan liet ik er toch echt een keer een stukje aan bijknippen. En dan zou ik meteen voor een ander modelletje gaan, want hoe ouder hij wordt, hoe meer die gok van 'm op een fopneus gaat lijken. Het is te hopen dat hij geen zwaarder montuur voor zijn brilletje uitzoekt en een snor laat staan, want dan kun je me wegdragen.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  5. #2165
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Joe Walsh veel geld??? je bedoelt deze song van hem ??? https://youtu.be/BXWvKDSwvls
    reeds anno 1978........
    leuk hoor zo'n maserati...... kost je je rijbewijs... en verder zegt oom Joe: It's tough to handle this fortune and fame
    Everybody's so different, I haven't changed
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  6. #2166
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Na in NYC op een exemplaar van 1963 gespeeld te hebben (op een 1966 Super Reverb), is mijn ES-GAS ingeruild voor dit soort GAS


    Gretsch Tennessean.

    Op de een of andere manier "klopt" alles aan die gitaar voor mij. Classy looks, maar niet zo plomp en overdreven dik zoals een Falcon of gewone 6120, enigszins betaalbaar, geen overdreven franjes,... Maar waar ik echt aangenaam van verrast ben zijn die HiLoTron elementen. Gemaakt als budgetpickups voor de goedkopere reeksen, zijn het gewoon halve filtertrons (en dus singlecoils) met zeer weinig output. Wat maakt dat ze erg dynamisch reageren op hoe je speelt. Twangy, en toch onmiskenbaar Gretsch. En om het helemaal af te maken: Skip Pitts gebruikte deze in zijn tijd bij Wilson Pickett, en dat klonk toch ook adequaat!
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  7. #2167
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2010
    Locatie
    Leerdam
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Niets zo veranderlijk als een mens...
    Afgelopen weekend de goldtop uitgeprobeerd. Niks mis mee. Terwijl ik zo aan het spelen was zag ik in de buurt een andere gitaar hangen, hey, die is ook leuk en ik heb er nog nooit 1 gehad dacht ik. Ik pakte hem op en tsja, het klikte. Daarnaast heb ik al wat gitaren met humbuckers, dit zou me wat flexibeler maken.
    Niet meegenomen, maar wel alvast een deel betaald.
    (Fotootje van t net geplukt maar het is eenzelfde)

    Can't have to many Tele's

  8. #2168
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard

    Mooooooooi!! Sowieso vind ik een 3-tone sunburst altijd erg vet.
    Zelf GAS ik wel aardig op een Surfgreen strat op het moment met maple neck en toets.

  9. #2169
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Na in NYC op een exemplaar van 1963 gespeeld te hebben (op een 1966 Super Reverb), is mijn ES-GAS ingeruild voor dit soort GAS


    Gretsch Tennessean.

    Op de een of andere manier "klopt" alles aan die gitaar voor mij. Classy looks, maar niet zo plomp en overdreven dik zoals een Falcon of gewone 6120, enigszins betaalbaar, geen overdreven franjes,... Maar waar ik echt aangenaam van verrast ben zijn die HiLoTron elementen. Gemaakt als budgetpickups voor de goedkopere reeksen, zijn het gewoon halve filtertrons (en dus singlecoils) met zeer weinig output. Wat maakt dat ze erg dynamisch reageren op hoe je speelt. Twangy, en toch onmiskenbaar Gretsch. En om het helemaal af te maken: Skip Pitts gebruikte deze in zijn tijd bij Wilson Pickett, en dat klonk toch ook adequaat!
    Mijn favoriete Gretsch, precies wat je zegt. De pickups zijn low en dun maar op een goeie manier, bruikbaar en karaktervol. En de mass die je in je handen hebt is van een ander kaliber dan de 2 inch en up bodies. Jarenlang mijn nummer 1 gitaar geweest tot ik hem ruilde met een tele die sindsdien met nummer 1 is.
    Ik zou mijn Country Gentleman er zo voor in ruilen. Prijzen zijn wel hard gestegen hoor, onder de 2000 no dice.

    Ach, sentiment.

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #2170
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard



    Het is me ook te erg geworden dat GAS, begin jaren 80 Epi Emperor F, Matsumoku Japan. Dagenlang naar de plaatjes gekeken en de clipjes en de reviews gelezen. Pff, ik heb mn ogen maar dicht gedaan en maar op het knopje "kopen" gedrukt. Carved bovenblad en een kwaliteit die dicht in de buurt komt van een echte L5 (schijnt)...
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top