Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 166 van 410 EersteEerste ... 66116156164165166167168176216266 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.651 t/m 1.660 van 4091
  1. #1651
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Ik ben gister naar Schreeven geweest. Uurtje op die Gretsch gespeeld. Toen ik er een gitaarband bij pakte, merkte ik wel dat ze kopzwaar is. Maar goed, dat is eigenlijk het enige. Ik ben een beetje verliefd. Jaap heeft hem even voor me weggezet. Ik wil haar hebben, maar het is gewoon een hoop geld en dus moet ik er van mezelf nog even over nadenken.

    Ze is behoorlijk stemvast. Ik ben niet van plan lomp te gaan doen met de bigsby, maar met zwaar vibratogebruik is het vaak ook een kwestie van even de snaren rekken om de balans weer te herstellen. Wil niet zeggen dat ik er een hele set mee zou kunnen spelen zonder aan de stemknoppen te zitten, maar het is niet zo dat je maar naar de stengel hoeft te kijken of je bent knettervals.

    Rest de vraag hoe ik haar ga inzetten. Ik ben verliefd op die klank, en eigenlijk ben ik er al naar op zoek sinds ik me bewust ben van dat John Frusciante op een Gretsch speelt. Nota bene de eerste twee nummers die ik ooit op gitaar leerde, zijn nou net die nummers die hij live op zijn White Falcon speelde. Daarnaast houd ik van de klank van Neil Finns gitaar - en de enige overeenkomst tussen zijn gear en die van Frusciante is de Gretsch (White Falcon vs. Firebird Duo Jet). Niettemin vind ik dat ik moet oppassen met het inzetten van dat prachtige delicate geluid. Finn en Frusciante zijn lang niet de enige die op een Gretsch spelen. Sterker, het merendeel van degenen die op een Gretsch spelen halen niet zo'n heel bijzonder tone eruit. Wel mooi, maar niet zo superbijzonder. En dat wil ik wel. Eigenlijk moet elke noot die je erop speelt je doen smelten, en anders kun je het beter op een andere gitaar spelen.

    Gelukkig heb ik gister ook al geconcludeerd dat ik veel van mijn bandmateriaal beter op mijn Jaguar kan spelen. Daarnaast vond ik de Gretsch niet zo lekker om onversterkt mee te spelen (klinkt wel groot, maar nog steeds dozig. Kan komen door de dunne snaren). De bodyvorm van de Jag maakt ook dat ze zowel zittend als staand comfortabeler is. En dit is belangrijk, want ik wil absoluut niet dat de Jag straks niet meer mijn main gitaar is. Zowel om het sentiment als om de bovengenoemde reden dat ik niet teveel alleen maar op een Gretsch wil spelen.

    Goed, om dit hele verhaal een beetje te relativeren ben ik héél erg benieuwd hoe ik hier over een tijdje op terugkijk

  2. #1652

    Standaard

    No offense, maar wat ben ik blij dat ik iets minder moeilijk doe over nieuwe gitaren kopen

    Vette bak + geld ervoor = hebben. Het enige waar ik om denk is dat ik een beetje variatie tot mijn beschikking wil hebben, dus geen 10 strats met alleen een ander pickupje erin etc.

  3. #1653
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lauke_101 Bekijk bericht
    No offense, maar wat ben ik blij dat ik iets minder moeilijk doe over nieuwe gitaren kopen

    Vette bak + geld ervoor = hebben. Het enige waar ik om denk is dat ik een beetje variatie tot mijn beschikking wil hebben, dus geen 10 strats met alleen een ander pickupje erin etc.
    Leuk dat het voor jou zo makkelijk werkt, maar ik wil over het algemeen goed nadenken over dingen, zeker als die dingen me bijna €1000 kosten (ik krijg deze gitaar voor een leuk bedrag mee, maar wil er wel een koffer en nog wat accessoires bij).

  4. #1654
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Over 1 nacht ijs gaan is nooit goed. Dus hulde daarvoor. Ik denk dat een Gretsch in iedere collectie en in iedere band wel een aanvulling kan zijn. Niet voor alle nummers, maar ze klinken zo anders dan het mainstream gitaargeweld, dat er ergens altijd wel een plekje voor is. Aan jou om te bepalen of dat plekje in jouw situatie groot genoeg is om er een hoop cash tegenaan te gooien.

  5. #1655
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Na het zien van dit filmpje nog meer GAS voor een Ampeg GVT-15

    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  6. #1656
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    @Kaki: heb'm zelf gehad (weggedaan omdat ik'm niet gebruik, anders had ik'm gehouden): kicks every Fenders's ass, zeker voor die prijs

    @Frusci: Every argument is invalid: http://www.youtube.com/watch?v=o106BuPR4B8
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  7. #1657
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    @Kaki: heb'm zelf gehad (weggedaan omdat ik'm niet gebruik, anders had ik'm gehouden): kicks every Fenders's ass, zeker voor die prijs

    @Frusci: Every argument is invalid: http://www.youtube.com/watch?v=o106BuPR4B8
    Lekker delicate Gretsch tone ja . Geen negatief woord over Neil Young trouwens, held die hij is.

  8. #1658
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Zit te loeren op dit:



    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  9. #1659
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    798

    Standaard

    Friedman BE 100 Tone Heaven jammer dat deze amps zo duur zijn.

  10. #1660
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard

    Mwa...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top