Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 165 van 410 EersteEerste ... 65115155163164165166167175215265 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.641 t/m 1.650 van 4091
  1. #1641

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht


    De nieuwe Squier VM Bass VI... Met een retail van 349$ en de correcte 4-switches en chromen plaatjes ben ik totaal om!
    http://www.bax-shop.nl/solid-body/sq...t-details.html

    Erg gaaf, maar blijf bij Squier toch zo'n "net niet" gevoel houden. Ben benieuwd hoe die speelt!
    Laatst gewijzigd door N.D.; 4 juli 2013 om 22:47
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richwoodje
    Nee, dit is Bob Dylan noch Roger Waters, het is Niels D.
    Dingen die ik opgenomen/geproduceerd heb: Soundcloud

  2. #1642
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Sinds gister serieus GAS:



    Ik zit te overwegen of ik haar echt wil. En niet alleen zou willen, maar of ik haar dus echt wil gaan kopen, en of ik überhaupt wel een gitaar erbij wil.

  3. #1643

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door N.D. Bekijk bericht
    http://www.bax-shop.nl/solid-body/sq...t-details.html

    Erg gaaf, maar blijf bij Squier toch zo'n "net niet" gevoel houden. Ben benieuwd hoe die speelt!
    De Squiers van de laatste jaren zijn echt onwaarschijnlijk goed voor het geld. Niet perfect, maar je krijgt m.i. meer dan waar je voor betaalt. Ik heb zelf een Vintage Modified Jazzmaster en een Classic Vibe Strat en vooral die tweede vind ik wel erg vergelijkbaar met de betere mexicaanse strats. Ben benieuwd naar die Bass VI!

  4. #1644

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lauke_101 Bekijk bericht
    De Squiers van de laatste jaren zijn echt onwaarschijnlijk goed voor het geld. Niet perfect, maar je krijgt m.i. meer dan waar je voor betaalt. Ik heb zelf een Vintage Modified Jazzmaster en een Classic Vibe Strat en vooral die tweede vind ik wel erg vergelijkbaar met de betere mexicaanse strats. Ben benieuwd naar die Bass VI!
    Ik weet 't, heb zelf een J Mascis Jazzmaster van Squier, echt een prima gitaar. Maar toch heb ik 't idee dat ik die minder kan mishandelen dan m'n (veel zwaardere) Fender Jaguar, zal ook wel tussen m'n oren zitten.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richwoodje
    Nee, dit is Bob Dylan noch Roger Waters, het is Niels D.
    Dingen die ik opgenomen/geproduceerd heb: Soundcloud

  5. #1645
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Sinds gister serieus GAS:



    Ik zit te overwegen of ik haar echt wil. En niet alleen zou willen, maar of ik haar dus echt wil gaan kopen, en of ik überhaupt wel een gitaar erbij wil.
    Dat laatste kan ik natuurlijk onmogelijk voor je beantwoorden. Ik kan echter wel beamen dat het een bijzonder prachtige gitaar is om te zien. En eerlijk gezegd zie ik je er wel mee staan. Een semi hollow lijkt me echt iets voor jou, omdat je (meer dan op welke andere gitaar ook) kan spelen met feedback en sustain. Ik zou je om te beginnen een keer mijn ES-347 in je handen willen drukken en je een keer ermee willen opsluiten in een repetitiehok met je eigen spullen en effecten. Gewoon om te zien of je ermee uit de voeten kan. En uitproberen met je band natuurlijk.
    De Gretsch heeft het voordeel van het vibrato-systeem. Het enige probleem met die krengen is dat ze nogal snel ontstemmen bij woest gebruik en dat een perfecte afstelling van de gitaar een absolute vereiste is. En zo'n gitaar trek je helaas niet zomaar uit het rek. Eventjes uitproberen zit er wat dat betreft dus niet echt in. Of je moet iemand kennen met een vergelijkbare, perfect afgestelde gitaar.

    Maar mooi is ze zeer zeker!

  6. #1646

    Standaard

    Mijn ervaring is dat het wel meevalt met afstelproblemen en stemvastheid bij bigsby gitaren. Je kunt ze gerust uit het rek pakken en dan zijn ze misschien niet helemaal pefect, maarja welke gitaar in een winkel is wel helemaal naar je smaak afgesteld? Ze moeten ook wel goed staan, want erg veel sleutelen kun je niet aan zo'n ding.

    Wat stemvastheid betreft: ik kan mijn hele gitaar (solidbody!) aan de tremolo arm optillen en dan staat hij daarna nog nagenoeg zuiver..

    Sent from my GT-I8150 using Tapatalk 2

  7. #1647
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Mijn Gretsch is ook bijzonder stemvast, en ik mag de bigsby die erop zit graag mis/gebruiken. Moest je wat dichterbij wonen zou je hem gerust eens mogen lenen.. Helaas ben ik van m'n hele leven nog nooit in Nijmegen geweest, en ik zie daar ook niet direct verandering in komen. De Pro Gretsches horen wat mij betreft zo in het rijtje van beste "productie"gitaren. Daar kunnen een Fender en Gibson nog heel wat van leren. Succes ermee! Ik zeg doen

  8. #1648
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lauke_101 Bekijk bericht
    Mijn ervaring is dat het wel meevalt met afstelproblemen en stemvastheid bij bigsby gitaren. Je kunt ze gerust uit het rek pakken en dan zijn ze misschien niet helemaal pefect, maarja welke gitaar in een winkel is wel helemaal naar je smaak afgesteld? Ze moeten ook wel goed staan, want erg veel sleutelen kun je niet aan zo'n ding.

    Wat stemvastheid betreft: ik kan mijn hele gitaar (solidbody!) aan de tremolo arm optillen en dan staat hij daarna nog nagenoeg zuiver..

    Sent from my GT-I8150 using Tapatalk 2
    Naar smaak afstellen is iets anders. Vrijwel geen enkele gitaar is naar mijn smaak afgesteld. Ook de hele dure jongens niet.
    Maar is het niet zo dat de ene Bigsby de andere niet is? Ik bedoel, zijn er niet goed functionerende modellen en minder goed functionerende modellen?
    En dan de topkam, die moet sowieso perfect uitgesneden zijn. Dat geldt overigens voor alle gitaren, maar zeker voor gitaren met 'tremolo' systeempjes. Ik heb op duurdere Gretsch gitaren gespeeld die gewoon niet leken te kunnen ontstemmen. Ik heb echter ook op van Bigsby voorziene Gibsons in mijn handen gehad die al vals trokken als je er naar keek. Dat is precies de reden waarom ik er nooit aan durfde. Misschien ben ik wel een getraumatiseerde bigsbyfoob.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #1649
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Je hebt de import modellen (B50, B70, B700), en de US-made B3, B5,... De importmodellen zijn, hoewel veel nauwkeuriger doordat ze niet sand-cast zijn zoals de US-modellen, toch net iets minder stemvast. Het probleem bij een Bigsby en z'n stemproblemen zit'm vaak in de al eerder aangehaalde topkam (die moet perfect ingesneden zijn), maar ook in de montage. Een Bigsby MOET perfect gecenterd staan op de hartlijn van de gitaar, met de rollerbars PERFECT haaks (zowel in het horizontale als verticale vlak) op die hartlijn. Dat kan als je weet hoe je zo'n Bigsby moet installeren, en dat is niet volgens de meegeleverde instructies van Bigsby zelf (voor de B7 vooral). Het probleem zit'm dat die onderdelen met de hand gegoten zijn, en daar zijn toleranties. Het beugeltje dat aan de strapbutton zit kan soms een paar graden afwijken, met als gevolg dat als je eerst die vastzet (zoals de instructies zeggen), het goed kan zijn dat je Bigsby uit het lood staat. Ik doe het daarom omgekeerd, ik zet eerst de Bigsby zelf vast in de top (daarbij lettend dat hij perfect uitgelijnd staat), en als dat gebeurd is, dan pas het lipje aan de achterzijde. Hieronder een voorbeeldje, beiden zijn US-made bigsby. De ene een B3, de andere een B7. De B3 is uitgelijnd volgens het lipje, de B7 volgens mijn methode:


    (de Bigsby staat recht, ik heb helaas geen fotootje van het lipje, maar die staat behoorlijk scheef. Aan de e-kant sluit die mooi aan op de body, aan de E-kant had ik een spleet van 2mm. Als ik die eerst had vastgezet, had m'n bigsby zwaar uit het lood gestaan (verdraaid naar de bas-kant).


    B3, die heeft geen bevestiging op de top zelf, dus die heb ik gewoon met dat lipje moeten bevestigen, en dan zie je hoe krom die eigenlijk staat.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  10. #1650
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht

    B3, die heeft geen bevestiging op de top zelf, dus die heb ik gewoon met dat lipje moeten bevestigen, en dan zie je hoe krom die eigenlijk staat.
    Het hangt er natuurlijk ook nog vanaf hoe goed je gitaar is geconstrueerd. Ik heb al instrumenten gezien met een scheve kont, dus je kunt uitmeten wat je wil je bigsby mag dan nog zo recht zijn, als je staartblog niet mooi loodrecht op de middellijn staat, dan zal het niet lukken !

    (er wordt wel wat aan gewrongen in het fabriek om het juist te krijgen !)



    s.


    p.s. Ik heb dat ook al voorgehad: rondelletje ertussen en de trem staat mooi recht
    Laatst gewijzigd door stijnkenens; 9 juli 2013 om 13:54
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top