Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 302 van 410 EersteEerste ... 202252292300301302303304312352402 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.011 t/m 3.020 van 4091
  1. #3011

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ze kosten geen drol en klinken best goed.
    En dankzij deze tip heb ik nu een Blackstar LT metal, bedankt. Klinkt goed. Er zullen ongetwijfeld betere effecten zijn. Maar voor nog geen 60 euro heb ik nu een lekker effectpedaal.

  2. #3012

    Standaard

    Ik ben mijn Fu Manchu platen weer veel aan het draaien de laatste tijd, dus nu ineens GAS voor een Superfuzz. Ik heb ook pas 3 fuzz pedalen dus ja...

    Mooi excuus om weer eens een pedaaltje zelf te bouwen

  3. #3013
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.203

    Standaard

    Oei!

    http://link.marktplaats.nl/m13377582...ontent=app_ios Ad


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #3014
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.347

    Standaard

    Gaaf ja !!!

  5. #3015
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.347

    Standaard

    Opnieuw Fender Rhodes GAS.



    Mezelf toch eens gaan orienteren.
    Vraag mezelf af of het verstandig is zo een ding aan te schaffen.
    Zou er graag eentje conserveren, maar geen idee hoe onderhoudsintensief zo een ding is.
    Hoe gevoelig voor schommelende temperatuur & vocht enzo.

  6. #3016
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Zolang je er geen gekke dingen mee doet valt het enorm mee qua onderhoud. Het wordt pas een dingetje als je er intensief mee gaat touren met zo'n ding.

    Pijnlijke anekdote: ik was een jaar of 18 toen ik samen met een bassist en drummer mijn eerste serieuze bandje begon. We speelden rock, maar we hielden van het meer experimentelere werk van bands als Pink Floyd, Led Zeppelin en meer van dat spul. Ik zong, omdat we geen zanger konden vinden en de andere jongens nóg slechter zongen dan ik, maar we vonden wel dat er iets moest gebeuren om ons niveau en onze mogelijkheden naar een hoger plan te tillen. Een toetsenist leek een goede optie.
    Heel toevallig kwam er plots een nieuweling in ons jongerencentrum en we kwamen er al snel achter dat die gast waanzinnig goed piano kon spelen. Dat was onze man! Althans, dat moest 'm worden!
    Wel, die gast (die eigenlijk alleen klassiek piano speelde, toen nog) had 'alleen maar' een echte ouwe Fender Rhodes, de grootste uitvoering. Klonk onwaarschijnlijk goed, maar was ook onwaarschijnlijk zwaar. Twee potige kerels moesten het ding samen tillen, met een hernia als gevolg (bij wijze van spreken). En dan zat nog niet eens een flightcase omheen! En om de poten eronder te krijgen zaten we met 4 man te hannesen. Onding, maar man, wat een heeeeerlijk geluid!
    Echterrrrrrr.... (En hier komt het) wij, de band, het trio, vroegen hem of hij met ons mee wilde spelen. Maar dan wel onder één voorwaarde. We wilden dat hij een synthesizer kocht, want een piano in een rockband, dat vonden we niet stoer. Dus die gast heeft toen zijn Rhodes verkocht en voor dat geld kocht ie een synthesizer. En man, wat een goedkope kutsynthesizer was dat, zeg!!! Goedkoop prutding. En het ergste was, hij was een geweldige pianist met een fantastische piano en hij werd een matige toetsenist (toch echt een heel andere discipline) met een crappy kutgeluid. Dat laatste is later trouwens helemaal goedgekomen, hoor.

    Overigens, dat waren wel andere tijden hè. In 1986 was een Rhodes allesbehalve stoer. Het werd gezien als een onhandig ding dat moest klinken als een piano, maar daar voor geen meter op leek. Het had (en heeft) een geheel eigen geluid en dat geluid was uit de tijd. De eerste aanslaggevoelige digitale piano's kwamen op de markt en dat was de toekomst. Klonk nergens naar en speelde ook niet fijn, maar daar gingen we massaal heen.
    En.... die Rhodes van mijn vriend...., hij kon geen hond vinden die 'm hebben wilde. Hij heeft 'm uiteindelijk voor een belachelijk lage prijs weten te verkopen.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  7. #3017
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    De eerste aanslaggevoelige digitale piano's kwamen op de markt en dat was de toekomst. Klonk nergens naar en speelde ook niet fijn, maar daar gingen we massaal heen.
    Het lijkt de line 6 POD wel!

  8. #3018
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Op zich geen hele gekke vergelijking.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #3019
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Opnieuw Fender Rhodes GAS.



    Mezelf toch eens gaan orienteren.
    Vraag mezelf af of het verstandig is zo een ding aan te schaffen.
    Zou er graag eentje conserveren, maar geen idee hoe onderhoudsintensief zo een ding is.
    Hoe gevoelig voor schommelende temperatuur & vocht enzo.
    Zijn er geen keyboards te krijgen met een goede Fender Roads imitatie Tupelo? Ik zit bij Bax weleens op die keyboards te pielen en ben altijd verbaasd hoe mooi die pianoklanken zijn.

  10. #3020
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik zou zeggen koop dan een Nord. Daar zitten mooie piano, Rhodes en andere klanken in. Ben je wel ruim 2K verder maar heb je alles onder de knop.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top