Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 378 van 410 EersteEerste ... 278328368376377378379380388 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.771 t/m 3.780 van 4091
  1. #3771
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Ik heb een beetje een andere vorm van GAS. Wel eens gefantaseerd "wat als ik een gitaar mag uitkiezen voor duizenden euro's?" Nou dat is me nu gebeurd.

    Vorige week heb ik mijn proefschrift verdedigd, en er is als kado geld voor mij ingezameld voor een droomgitaar, als levenslang tastbaar aandenken aan het verkrijgen van mijn doctorstitel. Daar leg ik een eigen bijdrage bij, waardoor er een budget is van rond 2000 euro. Daar kun je echt een prachtige gitaar van kopen natuurlijk. Ik wil niet overhaast kiezen en sta nu open voor tips en aanraders!
    Wat ik al heb: Fender Baja tele, Squier Classic Vibe tele, Yamaha Revstar RS502T, Pacifica 212, Pacifica 311H.
    Waar ik aan zit te denken: een supergoeie tele / T-style (en dan mag er eentje weg), of iets "anders dan anders" maar ik weet niet wat. Mag gebruikt zijn maar wel iets betrouwbaars.
    Wat ik speel: voornamelijk covers, pop en classic rock, zeg maar "Radio 2". Niveau: gevorderde amateur, niks bijzonders, het is hobby. Zit in een popbandje en een classic rock bandje en spendeer wel een aantal uurtjes per week aan gitaar spelen.

    Kortom een luxeprobleem dat me veel voorpret gaat opleveren, maar ook wel een zoektocht, en daarom zijn tips van harte welkom!

  2. #3772
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.325

    Standaard

    Gefeliciteerd met je titel !
    Maar uhh... je hebt geld, en nu ben je opzoek naar GAS ?
    Ik zou vooral eens veel uit gaan proberen, dagje Max, dagje TFOA, dagje whatever de zaak die aardig wat heeft en min of meer service verleent... bomen, proberen.

  3. #3773
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Dank je! Ja het is een enorm luxeprobleem. Nou zat ik heus wel al naar bepaalde gitaren te kijken, zoals de Fender Ultra of Am Pro II teles. GAS is er eigenlijk altijd. Zelf uitproberen is natuurlijk de beste tip, en met eventuele suggesties voor bepaalde merken of modellen kan ik daar wat meer richting aan geven.

  4. #3774
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.325

    Standaard

    Zo een Ultra of Pro is i.i.g. wat tijdgeest, koop je wat meer luxe voor zoals een afgevlakte hiel en een bellycut, maar op lange termijn zit je met een original duurzamer denk ik altijd.
    Als ik terugkijk naar wat er de laatste decennia aan moderne (duurdere) varianten is verschenen en wat daarvan later op MP rondgaat en wat daarvan overgebleven is.
    Dunno.
    Gaat het niet om natuurlijk, verkoopwaarde, is geen issue, maar toch.. ik merk dat ik conservatiever geworden ben met dat materiaal door de jaren heen; neig in eerste instantie naar een ouder exemplaar, maar zou ik nieuw gaan dan ging ik hard voor een zo standaard mogelijk verhaal.

  5. #3775
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.198

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twoerd Bekijk bericht
    Ik heb een beetje een andere vorm van GAS. Wel eens gefantaseerd "wat als ik een gitaar mag uitkiezen voor duizenden euro's?" Nou dat is me nu gebeurd.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Gefeliciteerd met je titel !
    Maar uhh... je hebt geld, en nu ben je opzoek naar GAS ?
    Allereerst gefeliciteerd ook met je titel! Ook verder sluit ik me aan bij Tuup; de volgorde lijkt wat omgedraaid. Als je iets tastbaars voor het leven zoekt snap ik dat je naar een gitaar kijkt, zou ik ook doen, maar uit ervaring weet ik dat niks zo veranderlijk is als de gitaar die het om dit moment helemaal voor je is. Dat zou het voor mij ook meteen lastig maken.

    Zelf is mijn eerste liefde op gitaargebied een Luke en naast de Luke Blue die ik had wilde ik enorm graag de Black Sparkle. Er kwam er een jaar of vijf terug één voorbij, die heb ik gekocht en is sinds dien de gitaar waar ik bijna altijd op speel. Heb jij ook zoiets, dan zou ik het daar in zoeken. Ik die bijvoorbeeld dat je nu een aantal Tele's hebt waarvan een Baja en een Squier. Als Tele's jouw ding zijn en er nu budget vrij komt voor iets wat een blijvertje moet zijn zou ik met zo'n bedrag kijken naar of je daar niet een hele leuke van kan kopen. Zo'n dikke die je zelf eigenlijk niet zo snel zou kopen omdat vanwege de prijs, maar waar je wel heel blij mee zou zijn.

  6. #3776

    Standaard

    Ik denk dat je voor 2000 euro die Baja niet echt gaat upgraden
    Zou bijsparen voor een customshoppert of een suhr ofzo
    Of eens kijken naar een ander model

    Of zo

  7. #3777
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Als ik dat allemaal al in m'n gitaarstal had staan dan ging ik voor een top akoestische gitaar...
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  8. #3778
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Met reeds 2 Tele's in het wapenarsenaal, (en zoals GK2 zegt, je hebt al een big bang for the buck Baja, in hoeverre is dan een USA Tele een flinke upgrade? maar OK, dan zou ik de Squier in dat geval er uit doen) en jij gezien de overige gitaren (de Yammies) het ook niet echt in de 100% humbuckergitaren zoekt, en in het kader van "iets anders dan anders", zou ik wellicht met zo'n budget voor een dikke Gretsch 61xx gaan... In hoeverre dat bruikbaar is in de genres waarin jij je begeeft is een 2e..., maar nodigt ms ook wel uit in het verbreden van je muzikale horizon)

    Wat voor versterker heb je? M.a.w., daar valt ms ook iets te winnen of te verbreden. Al vind ik wel een gitaar gevoelsmatig meer als een sieraad, en een amp meer als een tool...
    Laatst gewijzigd door MarkS; 20 april 2021 om 12:56

  9. #3779
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Fijne reacties! Dank! Om antwoord te geven op de versterkervraag: ik heb er drie: een Boss Katana Artist Mk2, een Orange OR15 (met PPC112 cab) en een Orange CR120 (met zo'n Harley Benton Vintage G212 cab). Gretsch ga ik ook nader kennis mee maken, maar ik zit niet te wachten op gevechten met feedback, dus ben niet echt uit op een hollowbody. Ik moet het allemaal maar gewoon ervaren. Als ik qua tele niet heel veel beter kan vinden dan een Baja (voor mijn beleving) dan wordt het lastiger maar misschien ook interessanter en verbredender.

  10. #3780

    Standaard

    Gefeliciteerd met je titel, dr. twoerd! In welke richting ben je gepromoveerd, als ik vragen mag?

    MarkS is me net voor met de suggestie voor een 6120. Heb mezelf er eentje cadeau gedaan toen ik begon met promoveren ;-) Mokervette gitaar, kan veel meer dan je zou verwachten. Feedback valt me reuze mee, maar dat is heel erg setup afhankelijk. Eens proberen zou ik zeggen. Proberen kan ik trouwens ook zeggen voor mijn huidige grote liefde de Jazzmaster. Heel comfortabele alleskunners en met een beetje setup is die beruchte brug echt gewoon prima.

    Toevallig heb ik ook al jaren een Baja rondslingeren en ben nog weinig teles tegen het lijf gelopen die ik echt veel beter vond. Maar als je tele gek bent, waarom niet toch upgraden naar een custom shop of iets dergelijks? Je hoeft het aan niemand te verantwoorden, doe vooral waar jij blij van wordt. Zou er ook geen haast mee hebben trouwens, je komt vanzelf wel iets tegen waarbij je het juiste gevoel hebt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top