Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 409 van 410 EersteEerste ... 309359399407408409410 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.081 t/m 4.090 van 4091
  1. #4081
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.486

    Standaard

    Ik heb ook zo'n doos met buisjes die ik al sinds begin '80 uit radios en bandrecorders ben gaan verzamelen, meeste is telefunken, miniwats en ander Duits/Nederlands allooi van de ecc variant.
    grappig: d'r zit ook
    een buisje tussen dat ik uit mijn Chandler tube driver haalde, waarschijnlijk voor iets ander geruild maar dat buisje is Chandler branded en waarschijnlijk vrij zeldzaam en die zie ik soms op ebay voor 2/300 dollar inc blablabla verhaaltje d'r bij.
    Crazy.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #4082
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Al is het gas eigenlijk al gestild, een ukelele.
    Eigenlijk als cadeau voor mijn vrouw die er vroeger veel op gespeeld heeft, en bij het ouder worden is dingen (weer) aanleren alleen maar goed.
    Werd een tweedekans concert en ik moet zeggen, wat een vrolijk geluid zit erin, ook volume valt echt niet tegen.
    https://www.tma-benelux.com/nl/produ...aarmechanieken
    is echt als nieuw en ze was er heel blij mee

  3. #4083
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.330

    Standaard

    OH, ik ben al jaren into, such fun, ukelele heeft mij de vrolijke noot doen ontdekken. Enjoy, tenminste, je wife.

  4. #4084
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.486

    Standaard

    Ik heb een hoop van die Beatles off- recordings waar uke op gespeeld wordt, vooral door Mccartney & Harison, die laatste scheen ze bij bosje uit te delen aan bezoek.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #4085
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.330

    Standaard

    Het is zo praktisch, en er zit iets Gestalt in, je gaat anders redeneren, neem je weer mee naar gitaar.
    Savoir Vivre instrumentje, uiteraard kan je erop virtuozen, maar het is een instrument dat lol vertaalt als geen ander.

  6. #4086
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.486

    Standaard

    Gebruikte 'm ook voor zijn platen

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #4087
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    OH, ik ben al jaren into, such fun, ukelele heeft mij de vrolijke noot doen ontdekken. Enjoy, tenminste, je wife.
    nou, ik mag ook hoor
    maar het werd nog leuker.
    kleindochter kwam op visite, zag de uke en vertelde dat ze dit op op haar bucketlist heeft staan, ukelele willen bespelen.
    dus Oma en kleindochter gaan samen aan de slag, en ik heb snel nog een kleintje, nee geen kleindochter maar uke via marktplaat gekocht.
    als klinkt het misschien niet geweldig maar wel om de akkoorden te kunnen leren door samen te spelen.

  8. #4088
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Het kleintje, een soprano, had wat lakschade aan de body, aktie was hoog en de brug bleek geschroefd waardoor onder spanning hij nog wat meer omhoog kwam.
    die brug is nu vastgezet met epoxy, en heb wat decoratieve schildering aangebracht om de beschadigingen te verbloemen.
    niks leuker als samen oefenen en dat wil met deze wel lukken.




  9. #4089
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.486

    Standaard

    Supercute. Goed werk.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #4090
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    beter dan wat voor ander virus ook, het uke virus is hier nog niet gestopt.
    Meegeholpen heeft dat de kleindochter bij ons is komen oefenen, nog nooit een snaarinstrument in de handen gehad en een simpel liedje gepakt dat je met 3 of 5 akkoorden kan spelen: when the saints go marching in.
    was hilarisch, zoveel dingen tegelijk, vingerssettings, snaren aanslaan, melodie volgen, wat hebben we gelachen.
    gevolg, ik ook aan een tweedekans van marktplaats.

    Misschien niet zo een kwaliteitsinstrument als die van mijn vrouw, maar toch een concert van makala.
    klinkt warmer maar toch echt wel een uke geluid.
    het serienummer begint met 2010, en de snaren lijken mij er nog vanaf fabriek op te zitten.
    Weet zelf niet of nieuwe snaren daar wat meer leven in kunnen brengen.

    Als ik de website van de Nederlandse dealer mag geloven is hij van massief mahonie, en misschien ligt daar ook wel de reden van een iets minder helder geluid.
    Top: Mahogany
    Back & Sides: Mahogany
    Binding: N/A
    Neck: Mahogany
    Finish: Satin
    Fingerboard: Rosewood

    Die van mijn vrouw: UKC-410 |Korala Performer
    heeft een sparren (spruce) bovenblad en sapele zij- en achterblad

    Maar het gaat weer gezellig worden met zijn tweeën of drieën aan het oefenen.

    blijft een feit dat je hem snel even pakt en er makkelijk aan de keukentafel of op de bank mee spelen kan, letterlijk voor het grijpen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top