Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 21 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 205
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 juli 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    945

    Standaard €88 Telecaster Harley Benton (H?)NGD

    Mijn nieuwe gitaar is binnen, een Harley Benton Telecaster van €88. Harley Benton is het huismerk van Thomann.de. Voor degenen die het voortraject gemist hebben lees ajb eerst het volgende topic, waarin ik uitgebreid mijn beweegredenen weergeef om deze gitaar ongezien te bestellen: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=129565

    Dit is de link naar de pagina van Thomann over de gitaar hieronder:
    http://www.thomann.de/nl/harley_bent...e_egitarre.htm


    Eerst maar even wat snelle kiekjes:

    De gitaar is een beetje beige ipv echt wit. Een beetje onverwacht maar ik vind het niet echt lelijk.





    Dit is wat ik erbij kreeg. De kabel en de inbussleuteltjes voor trussrod en zadels werden erbij geleverd, het setje snaren, waarde €0,98, kon ik gratis toevoegen en voor €1 kreeg ik de band en de plectrums erbij:



    De tuners zijn gelukkig van een ander model dan op de Thomann foto's. Hier afgebeeld met de beschermfolie nog op de rondjes:



    Een beeld van de afwerking:




    Mijn eerste indruk is behoorlijk positief. De gitaar is vrij zwaar, ca. 3,5 kg en voelt solide aan. Het lakwerk is prachtig strak en de algemene afwerking is behoorlijk goed; de foto hierboven is van het slechtste stukje dat ik kon vinden. Ik heb wel het gevoel een serieus instrument in handen te hebben. Er zitten een paar hele kleine krasjes op en twee minimale deukjes in, een voorop en een achterop.

    De tuners werken prima en voelen strak aan zonder speling als je ze heen en weer draait. Ik had veel slechtere kwaliteit verwacht. Er steekt hier en daar nog wat beschermplastic onder de slagplaat vandaan dus die moet ik even losschroeven om dat te verwijderen. De potmeters kraken niet en hebben effect over het hele bereik.

    Het geluid is dik in orde lijkt het zo even gauw, lekker diep en en toch helder op het halselement, een beetje schel op het brugelement. Het is geheel anders dan mijn imitatie strat en imitatie Les Paul, die overigens wel Gibson pickups heeft, dus dat is positief en volgens verwachting. Ik heb alleen niet een goed beeld van het 'echte' Telecaster geluid, dus een oordeel hierover laat ik nog even open.

    Over de afstelling kan ik kort zijn, die is afwezig; de hardware is gemonteerd en that's it, elk accoord klinkt vals. Als je als echte beginner deze gitaar koopt is het eerste wat je moet doen hem naar een gitaarzaak brengen, want zo valt er absoluut niet op te spelen. De hals is veel te hol, de snaren staan een enorm end van de hals en hij is niet geïntoneerd. Maar goed, ik verwachtte ook eigenlijk niet dat de afstelling wat voor zou stellen dus ik vind het persoonlijk geen minpunt.

    Enige echte puntje van kritiek is de schakelaar. De middenpositie geeft hetzelfde geluid als de halspositie, pas als je het pookje half tussen de midden- en brugpositie in zet krijg je beide elementen te horen. De schakelaar is dus kennelijk defect en moet vervangen worden. Kan ik mee leven gezien dat de rest eigenlijk louter positief uitvalt.

    Moest maar eens wat gaan afstellen denk ik...
    Laatst gewijzigd door flitslicht; 7 december 2009 om 14:43
    fietsi veni vidi

  2. #2

    Standaard

    Ah nou gefeliciteerd. Ben benieuwd wat je er van gaat maken
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

  3. #3

    Standaard

    Tsjah als je al wat gewend bent, is t wel even inleveren op allerlei dingen zoals geluid en afwerking.
    Maar als je een beetje handig bent en een beetje verstand hebt van gitaren is er zelf met wat afstelling en vervanging wel iets leuks van te maken.

  4. #4

    vraagje

    Wat is er met die toets gebeurd?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 juli 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan12 Bekijk bericht
    Wat is er met die toets gebeurd?
    Wat bedoel je precies?
    fietsi veni vidi

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan12 Bekijk bericht
    Wat is er met die toets gebeurd?
    maple BOARD....

    Bij esdoorn halzen worden (ip) twee manieren gebruikt voor de toets:
    - geen aparte toets ("one piece maple"), "skunk-stripe" op de achterkant
    - aparte toets, geen "skunk stripe" op de achterkant en meestal wat verschil in kleur/nerven tussen de hals en de toets

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    ts heeft pm ontvangen.
    Toooooooooooooooone!!!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 juli 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hiro Bekijk bericht
    Tsjah als je al wat gewend bent, is t wel even inleveren op allerlei dingen zoals geluid en afwerking.
    Maar als je een beetje handig bent en een beetje verstand hebt van gitaren is er zelf met wat afstelling en vervanging wel iets leuks van te maken.
    Een van de redenen dat ik hem heb besteld was dat er weinig verschil te horen was tussen het geluid van deze gitaar en een Fender van €1666, zoals beschreven in het eerste topic. Volgens mijn idee zijn die elementen erg simpel dus niet zo moeilijk na te maken. Ze lijken ook goed te klinken. Eventueel kan ik inderdaad nog echte Fender elementen monteren, kosten geloof ik €111, maar daar ga ik nog niet van uit.
    fietsi veni vidi

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Het is geen geld. Op de detail foto van de hals zie ik toch wat bedenkelijke zaken , de toets komt wat vreemd over alsof er een dun laagje fineer opzit , dit kan ook met licht inval te maken hebben , verder vind ik de hals wat ruim in de pocket zitten.
    Gelukkig zijn de snaren "Human made", maar wat zit ik te zeuren , 88 euro.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 februari 2008
    Locatie
    In the city of light
    Berichten
    706

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Het is geen geld. Op de detail foto van de hals zie ik toch wat bedenkelijke zaken , de toets komt wat vreemd over alsof er een dun laagje fineer opzit , dit kan ook met licht inval te maken hebben , verder vind ik de hals wat ruim in de pocket zitten.
    Gelukkig zijn de snaren "Human made", maar wat zit ik te zeuren , 88 euro.
    Dat is gewoon een voorgezaagd stuk maple, dan hoef je niet een hele neck weg te gooien als er een batch verkeerd gaat Hij ziet er wat donkerder uit, maar dikke care, als je er maar lekker op kan spelen toch? Als je overigens het randje bedoelt, dat is inderdaad lichtinval.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    ik zou wel een linkshandige versterker kopen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top