Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Effect ! Koekstad, Steur City, IJsseldeltablues Meeting

    Gisteren was het dan eindelijk zover, weer een meeting. Ditmaal met als thema: pedalen/effecten/pedalboards.

    De bedoeling was om met een man of 6 zoveel mogelijk pedalen etc. te testen, maar ja, als er een HOOK Captain 34 staat, wordt het al gauw een HOOK-test-avond.
    Bovendien had macwilliams als afgevaardigde van de Gibson Gestapo, een viertal van z'n Les Pauls meegenomen.

    Ik houd het kort deze keer. Hier wat hoogtepunten van mijn kant:

    - HOOK klinkt op de één of andere manier tóch goed op m'n Greenbacks kast, vooral op hoog volume.
    - Goldtop (over the top) klonk en speelde erg goed, had nog nooit over P90's gespeeld, dus weer een ervaring rijker.
    - De Les Paul Studio met Custom Custom 2 in de brug en Pearly Gates in de neck speelde meesterlijk, maar klonk ook heel erg goed, prachtgitaar.
    - De Worn Brown Les Paul met blackouts was ook een verademing eigenlijk voor mij. Wat een brute, maar toch behoorlijk transparante sound.
    - Gerben (GHK123) liet even een staaltje "effecten-trapperij" horen, van alles wat, tremolo's die als helikopters klonken, delays, vibes, phasers, rotary's, etc. Klonk fantastisch.
    - WillemDaGuide z'n Ibanez Phaser (welk type Willem?) klonk zeer goed, gewoon voor de amp, dus niet via de FX-loop getest. De HOOK reageerde ook heel goed op de MI Audio Blues Pro.
    - Robert-Gitarist had nog een aantal phasers meegenomen, de PH1R klonk naar mijn smaak het best van deze.

    Foto's helaas met flits, 't was te donker:
    Robert, Gerben, macwilliams

    (zelfbouw) pedaaltjes van Gerben

    Wouter en Willem(DaGuide)

    pedalboards + pedaalties

    Willem (half), Wouter, Willem en Robert

    Willem, Wouter, Willem en Robert (arm)

    Laney (niet aan toe gekomen om te testen helaas) + HOOK + cabs

    SG van WillemDaGuide

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    En nog 2 foto's:
    Gerben's vergulde Strat (klonk erg goed, alleen de input even nakijken Gerben?):

    Gerben

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Mijn bijdrage aan deze pedal meeting waren dan wel geen pedalen maar toch een effect van een onderdeel waarin naar mijn mening H.H zich nog niet verdiept had. Het gitaar element; een ondergeschoven kindje bij vele. Bij de high gain meeting, eigenlijk de weg ernaar toe en terug heb ik naast het gebruikelijke geroddel over mede forumleden en hun gebrek aan inzicht in de materie (ja jij ook!) het gehad over gear en wat deze zou moeten doen. Tijdens de meeting heb ik de amps van henri gehoord en heb mij niet van de gedachte kunnen ontdoen dat het niet aan de amps kon liggen, aan Henri of de gitaar lag het ook niet. Zijn topkamhad idd de voorgeschreven toowntsjeemburs. Op de terugweg werd er al iets van een minimeet geopperd en ik vertelde hem dat ik daarbij zou zijn.
    Dus mijn inbreng in de Koekstad,steurdorp ijsseldeltablues pedalen meeting zijn eigenliijk elementen geweest. Het is mij wel duidelijk dat dit een klein maar belangrijk onderdeel is. Ik denk dat het verschil bij iedereen wel duidelijk is geworden.

    Het was nu eens goed te horen wat bij welk geluid hoort. En nu weet ik niet echt welke het beste zou moeten klinken maar ik vond van die groene phasers(?) die vierknoppige het lekkerst klinken. Verder is het nut van een footswitch nu wel duidelijk geworden.

    Zelf vond ik die zevensnaar een beetje "beangstigend" voor zover je daar over kan spreken. Hij klonk ook bij bepaalde settings erg goed. Kwam echt lekker tot zijn recht wanneer je niet de gain te veel opschroefde.
    Ik vond de vergulde strat erg mooi gedaan, misschien komt er eens een LP refinish aan op deze manier. Gerben moet maar eens vertellen hoe hij dat gedaan heeft. Het element in de strat was trouwens ook overtuigend! Joe barden was dat?

    De hook van Henri "capt'nkoek" huisjes klonk erg lekker,zowel op de mesa ? Cab als op. De greenbacks. De laney was ik wel benieuwd naar en hoop deze bij de mogelijk volgende koekstad meeting aan bod komt?


    Ik moet maar weer eens naar B1..

    Nog meer foto's? Robert?
    Laatst gewijzigd door macwilliams; 6 december 2009 om 11:32 Reden: Even aangevuld.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Deventer stad der steden
    Berichten
    117

    Picker

    Hehehe cool dat ik je heb mogen be-angstigen met mijn 7 snaar Zal m n volgende keer thuis laten hahahaha...

    De Hook vond ik overtuigend heerschen! Vette amp! Ook de combi van de Maxon ervoor als boost / drive is het proberen waard voor mn eigen amp.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Wink

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Metalheart Bekijk bericht
    Hehehe cool dat ik je heb mogen be-angstigen met mijn 7 snaar Zal m n volgende keer thuis laten hahahaha...

    De Hook vond ik overtuigend heerschen! Vette amp! Ook de combi van de Maxon ervoor als boost / drive is het proberen waard voor mn eigen amp.
    Vooral de conservatieve gitarist in mij schrok van de zevende snaar, misschien dat ik hem de volgende keer zelf even aanraak. Want nieuwschierig ben ik wel.
    Ik laat m'n eigen gitaren dan wel thuis. Maar neem dan m'n metalzone mee

    ik heb nu wel door dat ik meer met m'n G-Major moet gaan speulen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    vraagje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    ...... Zijn topkam had idd de voorgeschreven toowntsjeemburs. .......
    Tone Chambers in mijn topkam?

    Verklaar je nader a.u.b., bedoel je de topkam van mijn Les Paul?
    Zitten daar tone chambers in, of zit je me te dollen?

    Ik ben inderdaad iemand die niet veel van gear af weet, elementen, hout-karakteristieken, de geschiedenis en vooral de ontwikkeling van een instrument e.d., weinig kaas van gegeten, ja globaal, maar ik onthoud het ook heel slecht.
    Het kan me ook niet echt veel boeien, je kunt niet alles weten, en je kunt ook niet alles testen.
    Ik weet wel dat ik met alle drie mijn gitaren een goeie sound krijg uit alle versterkers die ik heb, maar die BBQ-gitaar had zeker iets speciaals.
    Ik heb ondertussen wel een idee over welke amps me wel en niet aanspreken, teveel!

    Edit: Oh ja, de 7-snaar! Helemaal vergeten!
    Ik ben op zich ook wel een conservatieve gitarist en heb altijd mijn vooroordelen t.o.v. 7-snarige gitaren gehad.
    Dat leek me niks voor mij persoonlijk, wel ideaal voor sommige speelstijlen en/of situaties, maar mijn vooroordeel was wel terecht, niets voor mij.
    Laatst gewijzigd door Henri H; 6 december 2009 om 20:59

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2007
    Locatie
    Deventer!
    Berichten
    699

    Standaard

    Ik vond het te gek die les pauls eens over een HOOK op hoog volume te voelen! Henri sowieso, zou wel 2x nadenken voordat ik die amp + 4x12 zou veranderen! Die Laney blijft voorlopig nog wel een tijd, dus kan 'm een volgende x meenemen, maar dan wel met bijpassende 1936 met V30's en beamblockers!! Gisteren die combi en cap voor het eerst tijdens een optreden op z'n flikker gegeven!

    Die phaser is een PT-9 van Ibanez uit de 9 series. Het enige(?) 9 serie pedaal waarvan geen re-issue is uitgebracht, maar een oude kom je nog wel eens tegen voor redelijke prijzen.

    Vond de freaky effecten van Gerben ook erg tof. Zou eigenlijk alleen daarmee al een hele avond kunnen stoeien!!

    Genoeg stof tot nadenken, en inderdaad, elementen maken zeker wel een verschil!!!
    SPAM & dus ook te koop; Lexicon MPX-1 G2 + R1 foot controller
    Ruil/inruil en dus ook gezocht: hmmm...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Tone Chambers in mijn topkam?

    Verklaar je nader a.u.b., bedoel je de topkam van mijn Les Paul?
    Zitten daar tone chambers in, of zit je me te dollen?

    Ik ben inderdaad iemand die niet veel van gear af weet, elementen, hout-karakteristieken, de geschiedenis en vooral de ontwikkeling van een instrument e.d., weinig kaas van gegeten, ja globaal, maar ik onthoud het ook heel slecht.
    Het kan me ook niet echt veel boeien, je kunt niet alles weten, en je kunt ook niet alles testen.
    Ik weet wel dat ik met alle drie mijn gitaren een goeie sound krijg uit alle versterkers die ik heb, maar die BBQ-gitaar had zeker iets speciaals.
    Ik heb ondertussen wel een idee over welke amps me wel en niet aanspreken, teveel!

    Edit: Oh ja, de 7-snaar! Helemaal vergeten!
    Ik ben op zich ook wel een conservatieve gitarist en heb altijd mijn vooroordelen t.o.v. 7-snarige gitaren gehad.
    Dat leek me niks voor mij persoonlijk, wel ideaal voor sommige speelstijlen en/of situaties, maar mijn vooroordeel was wel terecht, niets voor mij.
    Dat was idd een grapje, insiders joke. Waarschijnlijk aan je voorbij gegaan. Sorry

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WillemdaGuide Bekijk bericht
    Ik vond het te gek die les pauls eens over een HOOK op hoog volume te voelen! Henri sowieso, zou wel 2x nadenken voordat ik die amp + 4x12 zou veranderen! Die Laney blijft voorlopig nog wel een tijd, dus kan 'm een volgende x meenemen, maar dan wel met bijpassende 1936 met V30's en beamblockers!! Gisteren die combi en cap voor het eerst tijdens een optreden op z'n flikker gegeven!

    Die phaser is een PT-9 van Ibanez uit de 9 series. Het enige(?) 9 serie pedaal waarvan geen re-issue is uitgebracht, maar een oude kom je nog wel eens tegen voor redelijke prijzen.

    Vond de freaky effecten van Gerben ook erg tof. Zou eigenlijk alleen daarmee al een hele avond kunnen stoeien!!

    Genoeg stof tot nadenken, en inderdaad, elementen maken zeker wel een verschil!!!
    Ik vond het ook tegek die flamed LP op juiste volume te horen. Het maakt idd meer verschik als dat ik zelf al dacht. Ik dacht juist bij laag volume het meeste verschil zou zijn tussen de elementen maar ook op hoog volume bewijzen ze hun nut.

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    18 november 2008
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    55

    Standaard

    Dag heren!

    Het was leuk. Henri bedankt voor het beschikbaar stellen van de ruimte! Hook zeker is een goede amp, vond hem beter klinken over de Mesa cab, speakers zijn meer richting V30 en die passen volgens mijn oren beter bij deze amp. Hook is veelzijdig maar niet mijn smaak: heel verzorgd maar te netjes, ik mag iets meer ranzigheid . Dan die Bogner XTC Classic van de vorige keer….oef…toch maar eens gaan sparen…

    Suggestie voor de volgende keer: Tijd plannen voor een ieder die wat te vertellen heeft; komt iedereen aan de beurt. Ik luister!

    macwilliams
    Ik vond de vergulde strat erg mooi gedaan, misschien komt er eens een LP refinish aan op deze manier. Gerben moet maar eens vertellen hoe hij dat gedaan heeft. Het element in de strat was trouwens ook overtuigend! Joe barden was dat?
    Hoe hebtiedatgedaan: ga naar een goede schilderszaak en koop bladmetaal. Dan een paar uur bezig met dit opbrengen. Maar wie kan dit beter uitleggen dan Handy Goddess?!! http://www.youtube.com/watch?v=LxCD5...ayer_embedded#

    Google is je beste vriend: Zoeken op ‘gilding’ brengt je verder en veel plaatjes bestuderen van Fender Master salute Goldleaf! Ondertussen wel ervaren dat het belangrijk is om niet te werken met de lijm van Eberhard (wel het bladmetaal!) dit blijft werken met de laklaag. Deze is na ruim ¾ jaar nog niet uitgehard (Silvatane Urethane, wordt normaliter keihard). Verder de lijm niet met een kwast opbrengen: de structuur van de lijm komt door het bladmetaal heen. Beter met een airbrush (modelbouwzaak!) Ik heb de gitaar overigens met zilverachtig bladmetaal gedaan en met een transparante amberkleurige lak gespoten. Zo krijg je een mooi diep effect.

    Brugelement is inderdaad een Joe Barden Humbucker. Ben ik jaren verliefd op. De ‘single coils’ vind ik niet echt wat maar de full humbucker is zo mooi gebalanceerd en muzikaal. Voor mij moderne humbucker #1! Output zit mooi tussen ‘vintage’ (denk bv antiquity) en ‘hot’ (bv JB) in waardoor een preamp niet dichtslaat. De aanslag prikt er altijd doorheen, ongeacht hoeveelheid gain. Wel eens lastig want er valt dus ook weinig weg te smutchen.

    Dit is een TwoTone, zit een coilsplit op iedere bobbin waardoor bij omschakelen het element humbucking blijft. Aardig maar ik gebruik het weinig. Kon deze kopen voor de reguliere prijs omdat dit de enige was die in de kleur wit op voorraad was.

    Alleen die prijs….au..au…au

    Willemdaguide
    Laney blijft voorlopig nog wel een tijd, dus kan 'm een volgende x meenemen, maar dan wel met bijpassende 1936 met V30's en beamblockers
    Die wil ik wel eens horen! De Laney ben ik benieuwd naar en ook zeker het cabinet. Ben zelf aan het knutselen geweest met DIY beamblockers maar ben uiteindelijk overgegaan op een ander systeem om voor een gelijkmatige spreiding van het geluid http://www.tgpwebzine.com/?page_id=424 en http://www.thegearpage.net/board/sho...d.php?t=470956 .

    Heb al jaren 2 zelfbouw kasten met 2x12 Vintage 30 speakers in de afmetingen vergelijkbaar met 1936/Bogner oversize cab en dit bevalt mij goed, vergelijken lijkt me leuk!
    Band
    High Water http://www.highwater.nl

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Deventer stad der steden
    Berichten
    117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ghk123 Bekijk bericht

    Heb al jaren 2 zelfbouw kasten met 2x12 Vintage 30 speakers in de afmetingen vergelijkbaar met 1936/Bogner oversize cab en dit bevalt mij goed, vergelijken lijkt me leuk!
    Mmm misschien dat je mij eens kan tippen hoe zo'n cabje in elkaar te schroeven... heb 4x12('s) maar 2x12 lijkt me voor kleine gigs toch wel wat relaxter!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top