Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 3 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 87
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.567

    Standaard

    Als de klant nou een topic opent met de voortgang van de bouw, dan kan het weer wel.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #22
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.706

    Standaard

    Eigenlijk moet ik niet op individuele gevallen ingaan. Hier in het bijzonder, omdat de aanleiding niet van mijn subforum afkomt. ik probeer het ook (met moeite) zo algemeen mogelijk te houden.

    Het lijkt de meesten hier al duidelijk dat er iets listigs is met het expliciet vermelden van dat iets voor een klant is. Zo zijn er meer kleinigheden die je beter niet expliciet op het forum kan posten. Een prijs-indicatie en "op=op"-afbeelding bijvoorbeeld .

    Toch mogen en kunnen ook de professionele bouwers natuurlijk nog steeds posten. Graag zelfs! Ze zullen daarbij echter EVEN moeten kijken of de info die ze erbij zetten niet iets te direct als reclame gezien kan worden. Vooral als ze voor zichzelf een onderwerp openen.
    We zijn hier echt niet wars van een reclame-werking die een post kan hebben. We moeten wél waken voor een post met reclame-functie. Of de schijn daarvan!
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2003
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    2.789

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Eigenlijk moet ik niet op individuele gevallen ingaan. Hier in het bijzonder, omdat de aanleiding niet van mijn subforum afkomt. ik probeer het ook (met moeite) zo algemeen mogelijk te houden.

    Het lijkt de meesten hier al duidelijk dat er iets listigs is met het expliciet vermelden van dat iets voor een klant is. Zo zijn er meer kleinigheden die je beter niet expliciet op het forum kan posten. Een prijs-indicatie en "op=op"-afbeelding bijvoorbeeld .

    Toch mogen en kunnen ook de professionele bouwers natuurlijk nog steeds posten. Graag zelfs! Ze zullen daarbij echter EVEN moeten kijken of de info die ze erbij zetten niet iets te direct als reclame gezien kan worden. Vooral als ze voor zichzelf een onderwerp openen.
    We zijn hier echt niet wars van een reclame-werking die een post kan hebben. We moeten wél waken voor een post met reclame-functie. Of de schijn daarvan!
    Dat snap ik, zoals ik al gepost had. Maar je post komt er dus op neer dat het woord "klant" er niet mag staan. Daardoor zou alles weer peis en vree zijn en daarzonder zou het topic niet gesloten zijn ? Dan heeft het sluiten van de draad een semantische reden en geen inhoudelijke. Dat lijkt me geen goeie zaak.
    I was here and you wasn't.
    Now you is here and I isn't.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Tja, als je door het vermijden van woorden 'klant' of 'geld' in je posts (bij wijze van spreken) kan voorkomen dat fijne leesthreads zoals bouwverslagen worden verboden, vind ik 't dat wel waard.

  5. #25
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.706

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M Kactus Bekijk bericht
    Dat snap ik, zoals ik al gepost had. Maar je post komt er dus op neer dat het woord "klant" er niet mag staan. Daardoor zou alles weer peis en vree zijn en daarzonder zou het topic niet gesloten zijn ? Dan heeft het sluiten van de draad een semantische reden en geen inhoudelijke. Dat lijkt me geen goeie zaak.
    Klinkt misschien lullig, maar ik ga dus niet in op dat specifieke geval. Ik doe hier alleen algemene uitleg van beleid/werkwijze. Ook al is de discussie nu naar aanleiding van dat specifieke geval.

    Wat ik je wel kan zeggen is, dat je nog even kan kijken naar wat andere zaken die ik opnoemde als mogelijke factoren bij zo'n beslissing en of die misschien van toepassing zijn op dat onderwerp. Ik noemde ze natuurlijk niet voor niets, ook al waren ze algemeen bedoeld .

    Als je echt de specifieke mod-beslissing wilt bespreken zal je de betreffende mod moeten pm'en...
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  6. #26

    Standaard

    Volgens mij hebben we nu gewoon 3 situaties waar uit gekozen moet worden.

    1. Geen topics over gitaren die niet voor jezelf zijn posten.
    2. Topics over gitaren voor anderen mogen wel, maar er mag niet expliciet vermeld worden dat deze voor "klanten" zijn.
    3. Topics over gitaren voor klanten worden wel weer toegestaan, zoals tot nu toe al het geval was.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2003
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    2.789

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Klinkt misschien lullig, maar ik ga dus niet in op dat specifieke geval. Ik doe hier alleen algemene uitleg van beleid/werkwijze. Ook al is de discussie nu naar aanleiding van dat specifieke geval.

    Wat ik je wel kan zeggen is, dat je nog even kan kijken naar wat andere zaken die ik opnoemde als mogelijke factoren bij zo'n beslissing en of die misschien van toepassing zijn op dat onderwerp. Ik noemde ze natuurlijk niet voor niets, ook al waren ze algemeen bedoeld .

    Als je echt de specifieke mod-beslissing wilt bespreken zal je de betreffende mod moeten pm'en...
    Nee, het gaat me niet om dat topic op zich -behalve dan dat het slotje wat vragen opriep- gewoon om het algemene beleid hierover. Spam moet worden tegengegaan, en dat gebeurt nu meer dan goed. Anders zou het hier zo'n verschrikkelijke TGP worden, brrr.

    Maar die spam kun je niet tegengaan door het woord "klant" te gaan vervangen door een eufemisme. Ik bedoelde dan ook eerder dat als zo'n topic wel open mag blijven met dat eufemisme ipv "klant", dan is er nog niks veranderd aan het feit dat het spam zou zijn en is een eventuele adverteerder nog niet blij, of toch ?

    @Martijn: Maar dan gaat het niet enkel over gitaren, maar ook over versterkers en pedalen. Dan mag ik mijn zelfbouwpedaaltjes weghalen, want driekwart ervan zijn voor m'n zus, wat niet meer zou mogen. En dat zou zonder twijfel het begin van het einde betekenen voor de zelfbouwhoek van elk forum.
    Laatst gewijzigd door M Kactus; 2 december 2009 om 14:39
    I was here and you wasn't.
    Now you is here and I isn't.

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M Kactus Bekijk bericht
    @Martijn: Maar dan gaat het niet enkel over gitaren, maar ook over versterkers en pedalen. Dan mag ik mijn zelfbouwpedaaltjes weghalen, want driekwart ervan zijn voor m'n zus, wat niet meer zou mogen. En dat zou zonder twijfel het begin van het einde betekenen voor de zelfbouwhoek van elk forum.
    Yup, dan geldt het inderdaad ook voor andere zelfbouw.

  9. #29
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.706

    Standaard

    Maar jullie proberen nu eigenlijk een hele vaste regel te maken. Dat zou idd vanuit bepaalde overwegingen fijn zijn, maar kan praktisch gezien niet altijd.
    In mijn eerste post over dit onderwerp zei ik daarom juist al dat er niet één zo'n regel is.

    Dat komt omdat er nogal wat factoren meewegen of kunnen meewegen.
    Niet alléén dat woordje klant, niet alléén een verwijzing naar prijzen, niet alléén het feit dat iemand onuitgenodigd over z'n eigen produkt begint, niet alléén de frequentie, niet alléén het duidelijk in beeld brengen van de bedrijfsnaam, en zo nog meer "niet allééns".
    En dan óók nog soms de vraag of we als mods een beetje eens zijn over het totaalplaatje van al die "niet allééns"... want er wordt achter de schermen vaak genoeg overlegd bij twijfel.

    Ik wil in dit topic ook absoluut de pretentie niet hebben om tot een rotsvaste regel te komen of zo. Dat is niet mijn insteek en moet volgens mij ook niet de insteek zijn.
    Wat ik probeerde is wat inzicht geven in hoe zo'n beslissing (en dus ook deze) tot stand komt. Puur verklarend bedoeld, niet als strikt normatief kader of iets dergelijks.
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Ik snap dat het lastig is om duidelijke normen te stellen bij een delicate kwestie als dit, maar het is wel het postplezier en forumbezoekplezier van zo'n bouwer en het leesplezier van anderen dat je afneemt, dus ik vind het jammer dat het blijkbaar allemaal moet berusten op 'Fingerspitzengefühl' of nattevingerwerk, ook al is het in overleg. Mensen zitten hier ook voor hun lol, die moet je niet 'pesten' met regeltjes die er zijn omdat ze er zijn. Zoals gezegd: klachten? Soit, maar om nou dit beleid aan te scherpen omdat het er nou eenmaal is vind ik niet zinnig.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top