Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 87
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Hoewel het soms moeilijk in te schatten is, lijkt me dat er wel een verschil is tussen actieve klantenwerving zoals iets posten in de trant van "Koop dit en dat voor 250 EUR!" en 'passieve klantenwerving' zoals Barno dat doet.

    Ik bedoel: als er klachten zijn geweest over barno's threads (bijvoorbeeld vanuit de betalende adverteerders van gitaarnet) heb ik niks gezegd, maar als particuliere verkoop via je signatures oogluikend wordt toegestaan, snap ik niet zo waarom barno's (en andere) passieve reclameuitingen wel 'verboden' worden.

  2. #12
    Meester
    Geregistreerd
    7 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    12.645

    Standaard

    Ik ken de hele situatie niet. Ik begrijp dat er een hoop zeer zit. Ik heb het voorgelegd in het Moderator topic. Dit topic blijft voorlopig gewoon open en als er nieuws is van de desbetreffende moderatoren zal ik, of zijzelf dit hier melden.

    GOLDMEMBER

  3. #13

    Standaard

    Mensen komen zelf naar Barno toe om te vragen of hij een gitaar wil maken. Barno gaat niet lopen verkopen dat ie klanten wil hebben om geld te verdienen.

    De mensen waar Barno tot nu toe voor heeft gebouwd (althans de gitaarnetters) zijn zelf naar hem toe gekomen met de vraag of hij iets wilde bouwen. Zij wisten niet eens of Barno dit überhaupt wel deed.

    Ik voel me zelf bijna schuldig aan deze situatie, omdat ik een van zijn "klanten" ben/was en ik dit heb laten weten op het forum. Ik beschouw mezelf ook niet als echte klant, maar meer als een bewonderaar voor zijn hobby.

    Als Guttlin nou een bedrijf was, met dus een commerciële instelling, dan was het een ander verhaal. De bouw van gitaren voor anderen is voor Barno juist een soort gunst richting "klant" en daarnaast om ervaring op te doen en plezier aan te beleven.

  4. #14
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.706

    Standaard

    Ik ben zelf geen mod van zelfbouw, maar in vintage zit op dit gebied natuurlijk ook nog wel 'ns wat overlap.

    Het eerlijkst wat ik kan zijn is: er is niet één vaste regel.

    Of iets als spam gezien wordt, heeft met verschillende zaken te maken. Idd scheelt 't als een betalend adverteerder heeft geklaagd. Ook al krijgen die natuurlijk niet blind gelijk. Echter, als een betalend adverteerder klaagt, moeten we dat toch altijd (extra) serieus nemen.

    Maar ook kan het schelen of de post onuitgelokt is of werkelijk een antwoord als oplossing. Anders gezegd: het scheelt of je zo maar je produkt post of dat je het post als reactie op een specifieke vraag van iemand.

    Dat "zo maar" zal soms meer uit trots komen dan als bewuste reclame-uiting. Zo'n trotse post moet tot op zekere hoogte ook kunnen voor de mensen die 't niet alleen voor de leut doen. Als je dan echter ook nog bij die onuitgenodigde showroom-post gaat vertellen dat 't voor een klant is e.d., ga je toch wel ruim richting reclame. En als je reclame wilt maken op het forum (buiten je sig), dan mag je contact opnemen met Gitaarnet over de tarieven.

    Of je iets tegen kostprijs doet of niet, doet er dan niet toe. Zelfs onder kostprijs kan geen standaard vrijbrief zijn. Dat kan je immers bewust doen om nu alvast een klantenbasis en ervaring op te doen. Daarmee zou 't nog steeds een professioneel getinte post (kunnen) zijn.

    En er zijn nog wel een paar zaken die mee kunnen spelen in zo'n beslissing of iets wel of niet over de grens is. Het wordt overigens bij twijfel vaak gewoon achter de schermen even aan de mod-groep voorgelegd.

    Dan komen we op de sig .
    Hier is gekozen voor de mogelijkheid om beperkt reclame te maken. Het gaat dan vooral om particuliere verkoop. Dus juist geen bedrijfsreclame. Voor bedrijven geldt dat ze een kleine vermelding met link van hun bedrijf mogen neerzetten. Geen meldingen van grote uitverkoop, nieuwe produkten, etc, etc.

    Heel verhaal, hopelijk duidelijk... anders lees ik 't ongetwijfeld .
    Wil ik nog wel ff benadrukken dat ik dit vooral op eigen mod-titel schrijf; hoe ik als mod in vintage naar dit soort dingen kijk.
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  5. #15
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.706

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn-w Bekijk bericht
    Ik voel me zelf bijna schuldig aan deze situatie, omdat ik een van zijn "klanten" ben/was en ik dit heb laten weten op het forum. Ik beschouw mezelf ook niet als echte klant, maar meer als een bewonderaar voor zijn hobby.
    Dat schuldig voelen is nergens voor nodig. Als je tevreden of ontevreden bent over een produkt, dan mag je dat op dit forum laten weten. Dat is juist een van de redenen voor het bestaan van dit forum: kennis delen, dus ook kennis over de plekken waar wij ons GAS de vrije loop kunnen laten .

    Uiteraard allemaal binnen grenzen: geen dagelijks voorgekauwde hallelujah en geen flame-wars. Maar als iemand in vintage helemaal dolblij is over het werk van een van de amp-techs daar, dan mag dat best vermeld worden. Ze mogen ook een amp-tech aanraden als iemand een specifiek probleem post.

    De amp-techs zelf krijgen echter een IETS korter lijntje .
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  6. #16

    Standaard

    Maar goed, ik vind er een verschil tussen zitten, tussen het openen van een zelfbouwtopic waarin staat dat deze daarna gekocht mag worden en het openen van een topic waarin de gitaar in principe al verkocht is en verder dus het topic een puur informatieve functie krijgt.

  7. #17
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.706

    Standaard

    In hoeverre verandert het feit dat een produkt al is verkocht het uithangbordje "ik maak dit soort dingen voor de verkoop"?

    Spam is niet alléén dat je een specifiek produkt te koop aanbiedt. Dat is schaamteloze spam .
    Maar spam is iets breder... zoals ik in de langere post hierboven heb proberen toe te lichten.
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Ik snap dat de vermelding van Barno dat het 'voor een klant was' de druppel is. Wordt dit nu universeel beleid? Dat betekent dus dat elke post over bouwwerken/aanwinsten die eigenlijk niet voor eigen gebruik zijn en waar dat bij vermeld wordt 'verboden' wordt; dan nu Barno als voorbeeld, maar straks bijvoorbeeld ook Wietse die ook geregeld een nieuw gitaartje post die weer 'in de verkoop' gaat.

    Als dit zou moeten om een duidelijke reden (bijvoorbeeld dus klachten van hogerop) kan ik het me goed voorstellen, maar het 'verbieden om het verbieden (het staat zo in de regels)' lijkt me onhandig, omdat het welwillende, veel bijdragende gebruikers in verschillende subfora zou kunnen wegjagen, en dat is in niemands belang. Nogmaals: hier heb ik het over passieve 'sluikreclame' zoals een bouwverslag, niet over hardcore verkoopreclame.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2003
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    2.789

    Standaard

    En ik doe ook een duit in het zakje. Het slotje heeft me verbaasd. Ik eigenlijk van plan een mod te PM'en, maar zo kan het dus ook.

    Als dit niet meer mag, mag Barno helemaal niks meer posten in het zelfbouwtopic, net als 80 procent van de posters. Dan was het topic van StijnKenens er niet geweest, over die prachtige bas. Dat zou ik heel jammer gevonden hebben. Het is altijd lastig geweest met amp- en pedalenbouwers, maar daar is (lang geleden) een lijn in getrokken die nu nog geldt. Die kan toch ook aangehouden worden voor het zelfbouwtopic ? Ik heb zelf interesse gehad voor een Gutlin van Barno, maar heb toen moeten zoeken naar een link naar z'n shop.

    Dat spam van leden gevaarlijk is, staat buiten kijf. Maar dit is geen spam, ook al zou het om een betalende klant gaan. Nergens wordt er geadverteerd. De Gier kan hier ook zijn bouwproces laten zien, dat zou erg op prijs gesteld worden, maar kan niet eisen dat anderen dat niet doen.

    En als laatste wil ik zeggen dat ik het niet eens ben met het slotje, maar dat GG het wel netjes heeft aangepakt, en dat er correct gecommuniceerd kan worden in dit topic. Da's leuk!
    I was here and you wasn't.
    Now you is here and I isn't.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2007
    Locatie
    Old Vleuten town
    Berichten
    2.460

    Standaard

    Als fanatiek volger/schrijver in het het zelfbouwforum vind ik het enerzijds jammer dat barno's topic gesloten is, maar aan de andere kant kan ik mij zeer goed vinden in bovengenoemde moderator-uitleg, al is er een zeer grijs grensgebied.

    Is het niet een eenvoudige oplossing om de verwijzing naar de "klant" weg te halen uit het topic en het dan weer open te gooien?


    Toegevoegde persoonlijke noot: er zijn volgens mij in het niet al te verre verleden meerdere zelfbouwtopics geweest waarin de bouwer duidelijk heeft verteld dat hij in opdracht iets aan het bouwen was, dus vind ik het niet helemaal kies dat er nu wél een topic gesloten wordt, en bij andere topics niet.

    edit: goh, veel dezelfde meningen in een paar minuten
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    de franse taal klinkt prachtig, vooral als een mooie jonge franse mevrouw met kleine harde t* die uit haar rode mondje laat rollen
    fb | tet

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top